Публикации рубрики - Образование. Страница: 204

На этой странице собрано около (~) 26440 публикаций, конспектов, лекций и других учебных материалов по направлению: Образование. Для удобства навигации можете воспользоваться навигацией внизу страницы.

Порядок проверкии оцениванияитогового сочинения (изложения)

Проверка итогового сочинения (изложения) участников итогового сочинения (изложения) осуществляется экспертами, входящими в состав комиссий образовательных организацийпо проверке и оцениванию итогового сочинения (изложения),

Особенности организации и проведения итогового сочинения (изложения) для лиц с ограниченными возможностями здоровья, детей-инвалидов и инвалидов

Для участников итогового сочинения (изложения) с ОВЗ, детей-инвалидов и инвалидов, а также тех, кто обучался по состоянию здоровья на дому, в образовательных организациях, в том числе санаторно-курортных, в которых проводятся

Проведениеитогового сочинения (изложения)

7.1. Итоговое сочинение (изложение) проводится в образовательных организациях, реализующих образовательные программы среднего общего образования, и (или) в местах проведения итогового сочинения (изложения), определенных ОИВ

Организация проведения итогового сочинения (изложения)

4.1. Федеральная служба по надзору в сфере образования и науки (Рособрнадзор) осуществляет следующие функции в рамках проведения итогового сочинения (изложения): осуществляет методическое обеспечение проведения итогового

Категории участниковитогового сочинения (изложения)

Москва, 2017Оглавление 1. Общие положения. 3 2. Категории участников итогового сочинения (изложения) 3 3. Порядок подачи заявления на участие в итоговом сочинении (изложении) 4 4. Организация проведения итогового сочинения (изложения) 5

Cardinal Pell wades into Victorian education debate

MARK COLVIN: The already fierce controversy in the Victorian education system over the teaching of English has only been increased by yesterday's intervention from the Catholic Archbishop of Sydney, Cardinal George Pell. Cardinal Pell said focusing on the idea of "critical literacy" could fail students morally. He said if an English curriculum gave young people all critique and no foundation, it left them

Learning Business English, and a Little Philosophy, in Tough Economic Times

18 November 2008 AA: I'm Avi Arditti. Rosanne Skirble is away. This week on WORDMASTER, on the phone from Southern California, is English teacher Nina Weinstein. She teaches business English, among other things, and I was curious how she and her students are addressing the economic crisis. NINA WEINSTEIN: "Well, I teach students from all over the world. In one of my locations I teach for the University of

Program Moves Online to Train Teachers in Global English

Welcome to Wordmaster. I'm Adam Phillips sitting in this week for Rosanne Skirble and Avi Arditti. Today, we look at an innovative master's degree program at the New School in New York. It was specifically designed to teach teachers how to teach English in a rapidly globalizing world. Linda Dunne, dean of the New School, helped to pioneer the program, which will be offered entirely online beginning this September.

Problems with synthetic syllabi

Although we will not discuss them in detail in this study, synthetic syllabi (such as structural, lexical, or notional-functional) are usually accompanied by “synthetic methods” (Grammar Translation, Audio-Lingual, Audio-Visual, Silent Way, Total Physical Response, etc.), and “synthetic classroom practices”, such as explicit grammar rules, repetition of models, and memorization of dialogues, among others.

Now use the text of Listen and Discuss 2.3. Activity to design an exercises that will help students to improve their use of articles with countable nouns.

Discuss and Write 2.3.Think about syllabus for studying the English Language for foreign students in Smolny College of Liberal Arts and Sciences. Consider the General Concepts of education and take them into account when working out your syllabus.Follow the Instructions provided in Lead 2.3.Find and present information 2.3.Find websites of the universities which provide information about their educational programs.

Read these General Concepts of education of Smolny College of Liberal Arts and Sciences and translate into English. Render their main points.

1. ОБЩИЕ ПОЛОЖЕНИЯ 1.1. Преподавание в Смольном институте построено на основе принципов либе­раль­ного образования. Такими принципами являются: — внимание к личности студента, стремление к ее всестороннему развитию,

A notional/functional syllabus

The chief emphasis of this syllabus is upon the communicative purpose and conceptual meaning of language i.e. notions and functions. In other words, the content of the language teaching is a number of the functions that are performed on using the language, or of the notions that language is utilized to express. Functions can be exemplified by instances such as inviting, requesting, agreeing, apologizing; and notions

Now ask the questions to the word combinations and sentences from the gaps.

Discuss and Write 2.2.Write a chapter for a EFL Teacher’s manual about the difference between a curriculum and syllabus.Find and present information 2.2.Find some further information on these types of syllabi. Speak about them in class.A skill-based syllabusA structural or formal syllabusA task-based syllabusA multi-dimensional syllabusA process syllabusUnit 2.3. Approaches to syllabus designTerminology to Study

Целеполагание при проектировании урока

Расплывчатость и неопределенность спроектированных учи­телем целей и задач урока на практике постоянно являются предметом критики. По их формулировкам порой невозможно определить будущий результат. Целеполагание - главная

What is needs analysis? How is it to be conducted? Why is it important?

In simplest terms, a needs analysis includes all the activities used to collect information about your students' learning needs, wants, wishes, desires, etc… The process also sometimes involves looking at the expectations and requirements of other interested parties such as the teacher/teacher's aid/ tutor (you), administrators, financial supporters, and other people who may be impacted by the program (such as

Devise a scheme which would simplify the processing of information in the text.

Translate and Render 2.1.Разработка Образовательной программы школыОбразовательная программа – это управленческий документ образовательного учреждения, характеризующий специфику содержания образования и особенности организации

Find and present information 1.6.

Find and present the information about these organisations: EUROCALL (Europe) CALICO (USA) SIGs within CALICO Natural Language Processing (NLP) Intelligent CALL (ICALL) MODULE 2. Syllabus Design and Curriculum DevelopmentUnit 2.1.From National Curriculum to a Coursebook UnitTerminology to Study 2.1.Choose 2- 3 terms and work out Word Map in Visual Thesaurus Style. For reference you might resort to A Handbook of

Технологии дистанционного обучения в России

Дистанционное обучение имеет огромное значение для России, обладающей колоссальным интеллектуальным потенциалом и гигантской территорией. Поскольку его российский вариант находится только в стадии становления, необходимо