A) Choose the best answer.

Урок 84

Дата, класс: 5 А_____,5-Б_______, 5-В________

Тема: Родной город (село)

Практическая цель:развитие навыков диалогической и монологической речи. Активизировать в речи учеников новый лексический материал. Закрепить изученный материал на письме. Учить обмениваться информацией про обычаи и традиции Украины.

Общеобразовательная цель: продолжать формировать навыки устной речи.

Развивающая цель:развивать культуру речи.

Воспитательная цель: Воспитывать интерес и уважение к культурным и духовным ценностям своего народа.

Тип урока: комбинированный

Оснащение урока:учебник, рабочая тетрадь, раздаточный материал, доска,

№ п/п   Время   Этапы урока, материал Методы и приёмы работы Примеча-ния
            Подготовка к восприятию иностранного языка 1. Приветствие и сообщение цели урока. T: Hello, boys and girls! Today we are talking about Easter and other traditions and holidays in Ukraine. Easter is a spring holiday. Most o f you like spring, don’ t you? Let us learn a poem about spring. 2. Лексическая разминка Разучивание стихотворения IT ’S LOVELY, LOVELY SPRING It ’s lovely, lovely spring. And birds begin to sing. The sun is very high. It ’s smiling in the sky. It ’s lovely, lovely spring. And all the children sing. They sing a merry song. They sing ≪Ding-dong, ding-dong≫. Основная часть урока.
  1. Проверка домашнего задания
T: let’s check uot your homework 2-3 ученика по желанию читают сочинения о любимой улице в родном городе.
  1. Активизация ЛЕ по теме Украина
РТ упр 1 с 103 Карточка упр 1 Ученики записывают слова с звуком [ʌ] 3) Подача текста для чтения РТ упр 2 с 103 а) ученики самостоятельно читают текст и выполняют задания 1, 2 . правильность выполнения работы определяется путем проверки работы соседа по парте. Учитель называет правильне ответы. б) Чтение текста вслух в режиме Pl1-Pl2-Pl3 Физкультминутка 3. тренирование учеников в устных высказываниях по теме урока. Упр. 5 (с. 146) — робота в парах. Ученики читают пример, потом выбирают тему для обсуждения: ≪Ukrainian Holidays≫, ≪Christmas Traditions≫, ≪Ukrainian Food≫, ≪Favourite Games o f Ukrainian Children≫. На протяженн 5-6 минут ученики готовят сообщение. Учитель слущает по одной паре по каждой теме. Окончание урока. 1. Домашнее задание. 1) упр 5 стр 146 письменно Рт упр 3 стр 104 написать сочинение о традициях пасхи в Украине. 2. Оценивание работы учеников на уроке. 3. Подведение итогов урока. Today we have spoken about some Ukrainian traditions and holidays. Traditions aredear to every country. And we know a country by its traditions, its customs and songs. I want to finish our lesson by a little poem by M. Tsypkina. I can sing all day long A Ukrainian song. Mother’s favourite song, Granny’s favourite song. Mother’s favourite song, Granny’s favourite song. I can sing all day long A Ukrainian song.
     

Exercise 1 Copy the words which have got the sound[ʌ].

Motherland park country arts custom some

Capital culture about brother understand

______________________________________________

Exercise 2 Read the text about Easter and do the tasks.

Easter is a spring holiday. It is a Christian holiday. It is always on Sunday. People go to church on Easter Sunday. They go there at sunrise. They sing and pray. They think about a new life after death. It is a very happy day. Flowers, chickens, eggs are all signs of Easter. They are signs of new life. In England rabbits are signs of Easter, too. Little children believe in the Easter Bunny. It has many baskets with Easter presents in it, coloured eggs and candy. On Easter morning, the children hunt for their baskets. Children like to colour eggs. Families eat a big dinner on Easter Sunday. People in Ukraine eat Easter cakes (paskhi) and coloured eggs (khrashenki).

a) Choose the best answer.

1) Easter is a … holiday.

a) summer b) spring c) autumn

2) It is always on … .

a) Sunday b) Saturday c) Friday

3) English children believe in Easter … .

a) Flower b) Bunny c) Fox

4) Children like to colour … .

a) basket b) eggs c) picture books

b) Put “+” next to the true sentences and “–” next to the false ones.

1) Easter is a summer holiday.

2) Easter is a Christian holiday.

3) It is always on Monday.

4) People go to church at midnight.

Наши рекомендации