Видите, видите яко Аз есмь и несть Бога разве Мене (Втор.32,39).

Аз Господь Бог, сие Мое есть имя, славы Моея иному не дам, ниже добродетелей Моих истуканным (Ис.42,8).

Аз первый и Аз по сих, кроме Мене несть Бога, свидетели вы есте, аще есть Бог разве Мене (Ис.44,6;8).

Помяните первые от века, яко Аз есмь Бог и несть еще разве Мене (Ис.46,9).

Кто Бог, разве Господа, или кто Бог, разве Бога нашего (Пс.17,32).

Велий Господь и хвален зело, страшен есть над всеми боги: яко вси бози язык бесове: Господь же небеса сотвори (Пс.95,4-5).

Живу Аз во веки (Втор.32,40).

Се крепкий, великий и не увемы число лет Его безконечное (Иов.36,26).

Кто подобен Тебе в бозех, Господи, кто подобен Тебе; прославлен во святых, дивен в славе творяй чудеса (Исх.15,11).

Сам поднебесную всю назирает, ведый яже на земли вся, яже сотвори .

И несть тварь не явлена пред Ним, вся яже нага и объявлена пред очами Его (Евр.4,13).

Наг ад пред Ним и несть покрывала пагубе (Иов.26,6).

На всяком месте очи Господни смотряют злые же и благие (Притч.15,3).

Той бо зритель есть дел человеческих, утаися от Него ничтоже от тех, яже творят; ниже будет место укрытися творящим беззаконная (Иов.34,21-22).

Глубоко сердце человеку паче всех, и человек есть и кто познает его, Аз Господь испытуяй сердца и искушаяй утробы (Иер.17,9-10).

Ты един веси сердца сынов человеческих (2 Пар.6,30).

Той открывает глубокая и сокровенная, сведый сущия во тме и свет с Ним есть (Дан.2,22).

Ад и пагуба явна пред Господом, како и на сердца человеков (Притч.15,11).

Да славят великое и страшное имя Твое: свято оно! (Пс.98,3).

Все сии свидетельства Божественного Писания и другие безчисленные, коих за множеством приводить нет возможности, являют Божественное величие и славу Сына Божия яко Единородного от Отца, которую Он имел прежде мир не бысть.

Но вот и другие свидетельства Священного Писания являют Господа славы в состоянии крайнего уничижения и безславия: нет вида Ему, ни же славы: видехом Его и не имеяше вида ни доброты. Но вид Его безчестен, умален паче всех сынов человеческих: человек в язве сый и ведый терпети болезнь, яко отвратися лице Его безчестно бысть и не вменися, Сей грехи наша носит, и о нас болезнует, и мы вменихом Его быти в труде, и в язве, и во озлоблении. Той же язвен бысть за грехи наша и мучен бысть за беззакония наша; наказание мира нашего на Нем, язвою Его мы исцелехом.

Вси яко овцы заблудихом: человек от пути своего заблуди, и Господь предаде его грех ради наших. И той за не озлоблен бысть, не отверзает уст своих: яко овча на заколение ведеся и яко агнец пред стригущим его безгласен, тако не отверзает уст своих. Во смирении Его суд Его взятся; род же Его кто исповест, яко вземлется от земли живот Его, ради беззаконий людей Моих ведеся на смерть.

И дам лукавые вместо погребения Его и богатые, вместо смерти Его: яко беззакония не сотвори, ниже обретеся лесть во устах Его!

И Господь хощет очистити его от язвы, аще дастся о гресе, душа ваша узрит семя долгоживотное.

И хощет Господь рукою Своею отъяти болезни от души Его, явити ему свет и создати разум; оправдати праведного, благослужаща многим и грехи их Той понесет. Сего ради, той наследит многих и крепких разделит корысти; зане предана бысть на смерть душа Его и со беззаконными вменися и Той грехи многих вознесе и за беззакония их предан бысть (Ис.53,2-12).

Вообще же, в заключение сей беседы необходимо нужным видится сказать, что в имени Иисус Христовом, по соприсутствии в нем Самого Сына Божия и по неотделимости сего имени от Святейшего Лица Его, находится Божественная вечная жизнь – блаженная, небесная, которою живут все духи ангельские и будет жить вечно всякая спасенная душа человеческая, то есть собственно говоря, в самом Господе, как и Сам Он говорит: иже будет во Мне (Ин.15,5).

Ибо, как во плоти Христа, по слову святого апостола, существенно обитала вся полнота Божества, так и в имени Его Святом пребывает также полнота Божества неизменно. Приобщаясь ей чрез молитву, духом своим мы приобщаемся вечной Жизни. Блажени люди , – восклицает пророк, – ведущий воскликновение (молитву) Господеви, во свете лица Твоего пойдут и о имени Твоем возрадуются весь день (Пс.88,16-17).

Это можно видеть и в учении святых отцов. В книге константинопольских патриархов Каллиста и Игнатия Ксанфопулов, в 50-й главе, говорится, что опытные в духовной жизни мужи, достигшие в ней высоты совершенства, свидетельствуют о себе, что все их моление и молитва ко Господу Иисусу Христу заключается в одном слове «Иисусе», или в двух «Иисусе Христе» или в трех «Господи Иисусе Христе». Глагол сей, – говорится далее, – они объемлют духом своим и лобызают сердцем своим, как полное делание молитвы, и чрез это одно бывают исполняемы сладости неизреченной, всякий ум, всякое видение и всякое слышание превосходящей.

Почему же во глаголе сем «Иисус» они находят всецело полную духовную жизнь и Божественное чувство, так что не имеют нужды обращаться к другим молитвам? Это потому, что имя Иисус есть для них Сам Господь Иисус Христос, и, по словам святого Макария Великого, они прикасаются духом своим к Самому Господу, бывают с Ним, – по апостолу, – един дух.

Наши рекомендации