Сравн.: Пс. 44: 10 Дщери царей в чести Твоей, предста Царица одесную Тебе, в ризах позлащенных одеяна преиспещрена. Пс. 44.
Таже прием третию просфору, глаголет: [1] Честнаго славнаго пророка, предтечи и крестителя иоанна. И взем первую частицу, полагает ю о левую страну святаго хлеба, творяй начало перваго чина.
Таже глаголет: святых славных пророков: моисеа и аарона, илии и елиссеа, давида и иессеа: святых триех отроков, и даниила пророка, и всех святых пророков. И взем частицу, полагает ю доле первыя благочинно.
Таже паки глаголет: святых славных и всехвальных апостол петра и павла, и прочих всех святых ап\столов. И тако полагает третию частицу доле вторыя, скончавая первый чин.
Таже глаголет: Иже во святых отец наших святителей василиа великаго, григориа Богослова, и иоанна златоустаго, афанасиа и кирилла, николаая мирликийскаго, мефодиа учителя словенскаго, михаила киевскаго, петра, и алексиа, и ионы, и филиппа московских, никиты епископа новгородскаго, леонтиа епископа ростовскаго, и всех святых святителей.
И взем четвертую частицу, полагает ю близ первыя частицы, творя второе начало.
Таже паки глаголет: святаго апостола, первомученика и архидиакона стефана, святых великих мученков, димитриа, георгиа, феодора тирона, феодора стратилата, и всех святых мученик: и мученц, феклы, варвары, кириакии, евфимии и параскевы, екатерины, и всех святых мучениц.
И взем пятую частицу, полагает ю доле первыя, сущия началом втораго чина.
Таже глаголет: Преподобных и Богоносных отец наших, антониа, евфимиа, саввы, онуфриа, афанасиа афонскаго, кирилла учителя словенскаго, антониа и феодосиа печерских, сергиа радонежскаго, варлаама хутынскаго, и всех преподобных отец: и преподобных матерей, пелагии, феодосии, анастасии, евпраксии, февронии, феодулии, евфросинии, марии египтяныни, и всех святых преп\дбных матерей.
И тако взем шестую частицу, полагает ю доле вторыя частицы, во исполнение втораго чина.
По сих же глаголет: святых и чудотворцев безсребреник, космы и дамиана, кира и иоанна, пантелеимона и ермолаа, и всех святых безсребреников. И взем седмую частицу, полагает ю верх, творя третие начало, по чину.
Таже паки глаголет: святых и праведных Богооц~, иоакима и анны, и святаго, им\рк, егоже есть день, и всех святых, ихже молитвами посети ны, Боже. И полагает осмую частицу доле первыя благочинно.
Обычно здесь поминаютс и другие святые, имена которых не вошли в Служебник. Настольная книга священнослужителя.
еще же к сим глаголет: [3] Иже во святых отца нашего иоанна, архиеп\скпа константинопольскаго, златоустаго. [Аще поется литургиа его: аще же поется великаго василиа, того поминает.]
И тако взем ф~-ю частицу, полагает ю в конец третияго чина во исполнение.
Таже прием четвертую просфору, глаголет:
Помяни, владыко человеколюбче, всякое епископство православных, святейший правительствующий синод и святейшия православныя патриархи, [и митрополита нашего, им\рк, егоже есть епархиа, или епископа нашего, им\рк,] честное пресвитерство, во христе диаконство, и весь священнический чин: игумена, им\рк, братию и сослужебники наша, священники, диаконы, и всю братию нашу, яже призвал еси во твое общение, твоим благоутробием, всеблагий владыко. И взем частицу, полагает ю доле святаго хлеба.
Таже поминает императора, глаголя сице:
Помяни, Господи, благочестивейшаго, самодержавнейшаго, великаго господря нашего императора николая александровича всея россии: супругу его, благочестивейшую господрню императрицу александру феодоровну: матерь его, благочестивейшую господрню императрицу марию феодоровну: наследника его, благовернаго господря цесаревича и великаго князя георгия александровича, и весь царствующий дом.
Таже поминает и ихже имать живых по имени, и на коеждо имя взимает частицу, приглаголя:
Помяни, Господи, им\рк. И тако взем частицы, полагает я доле святаго хлеба.
Настольная книга священнослужителя дает сегодня следующее пояснение: «Пред тем, как вынуть из поданной на проскомидию просфоры частицу, священник по обычаю знаменует просфору крестообразно копием.] Все вынутые о здравии частицы полагаются с нижней стороны Агнца, причем две из них - за Святейшего Патриарха и епархиального епископа - полагаются выше остальных частиц, вынутых о здравии».
Таже взем пятую просфору, глаголет:
о памяти и оставлении грехов святейших патриархов, православных и благочестивых царей и благочестивых цариц, блаженных создателей святыя обители сея. Таже поминает рукоположившаго его архиереа, и других, ихже хощет, усопших по имени. На коеждо имя взимает частицу, приглаголя: Помяни, Господи, им\рк. И конечне глаголет сице: И всех в надежде воскресния, жизни вечныя и твоего общения усопших, православных отец и братий наших, человеколюбче Господи. И взимает частицу.
«Частицы из просфор об упокоении он полагает на дискосе, ниже частиц, вынутых за живых.»
Настольная книга священнослужителя.
(По одной из традиций прежде этого священник изымает частицу о заповедавших ему молиться, говоря: "Помяни, Господи, и всех заповедавших мне недостойному молитися о них, ихже не помянух забвением, неведением, или множеством имен, Сам, Господи, помяни, ведый коего же возраст и наименование"