Арменополь же глаголет, яко.
Достоит инокиням в монастырех своих входити во святыи олтарь, вжизати свеща, и кадила, и украшати храм. аще будет достойна и чиста, но не вносити в жертовник ино что разве точию священная, по 4-му, правилу святых апостол, ниже излишныя просфиры, но вне церкви да полагаются.
Правило 66.
Аще инокиня насилуема будет, или девица от господаря своего или иная жена от кого. явитжеся первое житие ея чисто, 14, днии запрещается, или едино лето да не причастится. аще ли исперва бяше житие ея скверно, еже блуд деющих, запрещение да приимет, по 32-му правилу святаго Никифора Цареградскаго. Великии же Василии, в 49-м своем правиле, насилованную рабыню от господина своего си, без епитемии остави. а иже волею, яко блудница канон да имать. аще кто с попадиею паднет, или с дияконицею, осмьнадесять лет.
Иже в Халкидоне святых отец.
Правило 67.
Аще чие отроча нерадения ради умрет не крещено, три лета сицевыи да не причастится, и на всяк день да творит поклонов двесте. и да постится. понедельник, среду и пяток. Аще ли текут к священнику, а священник небрежет, грех есть священнику, и томужде канону подлежит.
Правило 68.
Жена спящая, и у сосцу младенца своего умертвивша, лет седмь да не причастится.
Правило 69.
Пренебрегшая чревоношение свое, сиречь рождьшееся на пути детище, и сие умрет, яко убиица запрещается, по 33-му правилу Великаго Василия.
Правило 70.
Аще ли за простыню и недоумение. или скудости ради нужных. или яко пусто есть место, не запрещается, по 52-му правилу тогожде.
Правило 71.
Аще кая жена снесть былие, или иное что сотворит, и убиет отроча во чреве своем. убиица есть, по второму правилу Великаго Василия, 10 лет, запрещение да приимет.
Такожде сотворшая, и давшая сицевое былие, по святому Иоанну Постнику.
Правило 72.
А иже в Агкире святыи собор в 21-м своем правиле, блудницами растлевшим и погубляющим младенца своя, десятолетием запрещает. такожде и давшим им таковая растлительная.
Правило 73.
Томужде запрещению подлежат, по Иоанну Постнику, яже изверзают детища своя в стогнах, или на порте [площади] градской, иныи же кто возмет е на воспитание, и прилежание свое. занеже елико по изволению их, убиица суть.
Правило 74.
Аще жена извержет детище неволею, лето едино да не причастится.
Правило 75.
Иже напаяет детище свое, глаголемыми антисикотии, едино лето да не причастится.
О иноцех.
Правило 76.
Инок или инокиня, аще приидут во общение брака. сиречь, аще оженятся. не судится то брак, но блуд. сего ради донележе не распустятся, в церковь да не входят, но да отлучатся, по шестому правилу Великаго Василия. по распущении же, пятьнадесять лет да не причастятся.
Аще ли случится им умрети без покаяния. да не погребают их, ниже да творят им помин. ибо чюжди суть християн.
Правило 77.
А еже в Трулле правило 44, сицевых по распущении, седмь лет запрещает, аще от своего яве произволения, на покаяние приидут. аще же не повинуются, но пребудут в нечистоте, паче же прекословити начнут, прелюбодеяния правилом да запретятся.
Правило 78.
Тожде и блудодееви иноку правило запрещает, еже и блуднику. а не яко же прелюбодею, и сие правило держати достоит, кроме великаго образа.
Правило 79.
Аще кто дерзнет пострищи инока без приимца, сиречь без старца, да извержется, по второму правилу второперваго собора. сиречь, аще несть старец купно в постризе, иже бы приял и имел его в повиновении.
Правило 80.
Недостоит без искуса пострищи инока, или рясу возложити на него с страстию, но со искусом. искус же знаемым, и местным да будет, шестомесячия время, или егда увидит игумен, изволение добродетели их, и прилежания. аще ли же страннии суть и незнаемии. в трех летех искус да будет, по божественным правилом. искус же с мирскими одеждами должен есть быти, а не со иноческими.
Аще ли кто предвари почернитися, или рясу облещи внутрь искуса, аще и кроме страстнаго, да не дерзнет совлещи сего прочее. но и неволею понужден будет пострищися, от местнаго епископа с запрещением и отлучением, по третией главе, единонадесятаго титла, царских правил. Аще ли кто преступит пределы святых отец, и без искуса и приемника пострижет кого, или в рясу облечет. правильно казнь да приимет, по пятому правилу, глаголемаго второперваго собора. аще же немощь случится сущим во искусе, да постризаются без приятия даров, ту сущу и приимцу, хотящему их имети в повиновении. аще когда здрави будут.
О женах.
Правило 81.
А жены да искушаются, седяще в дому своем, и за тримесячное время, впрашательни суть, убо ли в добром сем помысле пребывают. и тако да постризаются и даются приемницам си. хотящим их имети в повиновении, сиречь, старицами яко же и мужие, без всякаго дара.
Правило 82.
Мирскии поп да не постризает инока, по завещанию иже в Никее святаго собора. како бо даст иному, его же сам не имать.
Правило 83.
Повелевает десятая глава, девятаго титла. никто же от родителей да не дерзнет препинати чадом своим, приходящим ко иноческому житию, или оттерзати от монастыря, или сего ради отчюждати их наследия. аще кто постигнет сие сотворити, да будет отлучен от церкве, дондеже покается.
Правило 84.
Иже во иноческии облечеся образ, за страх брани, или за иное некое коварьство, яко негли посмеваяся. и сие после нужды и лицемерия поверг, в четыринадесятницах три дни запрещевается. и тако приступает ко святому причастию, по двадесять первому правилу святаго Никифора Цареградскаго.
Правило 85.
Калугер сыи презвитер, не венчает женитву, неключимо бо есть. ниже приимец бывает детищу, сиречь, да то приимет от крещения.
Правило 86.
Инок презвитер млад, аще служит. и инокине, недостоит причаститися от него по 22 правилу, святаго Никифора.
Завещание Великаго Василия.
Правило 87.
Аще презвитер, или инок, не чтет часа перваго, 3, 6, 9, несть ясти достоин. и аще не правит всего правила своего, яко мертва вменяет сего Бог, и да запретится, яко же подобает.
Аще некнижныи есть инок, да творит на всякии час, поклонов пятьдесят, глаголя, Господи Исусе Христе Сыне Божии помилуй мя грешнаго. Аще ли не может творити поклонов, да глаголет пятьсот молитв, на час, глаголя со вниманием. Господи Исусе Христе Сыне Божии, Богородица ради помилуй мя грешнаго.