И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь. Кондáк Рождества Богородицы (это кондак храма), глaс 4:
Кондáк Рождества Богородицы (это кондак храма), глaс 4:
Иоаки́м и А́нна поноше́ния безча́дства/ и Ада́м и Éва от тли сме́ртныя свободи́стася, Пречи́стая,/ во святе́м рождестве́ Твое́м./ То пра́зднуют и лю́дие Твои́,/ вины́ прегреше́ний изба́вльшеся,/ внегда́ зва́ти Ти:// непло́ды ражда́ет Богоро́дицу и Пита́тельницу Жи́зни на́шея.
Проки́мен воскре́сный, глaс 7: (в широком расположении – перекидывая голоса)
Госпо́дь кре́пость лю́дем Свои́м даст,/ Госпо́дь благослови́т лю́ди Своя́ ми́ром.
Стих: Принеси́те Го́сподеви, сы́нове Бо́жии, принеси́те Го́сподеви сы́ны о́вни.
Преподо́бного Иоа́нна, глас 7:
Восхва́лятся преподо́бнии во сла́ве,/ и возра́дуются на ло́жах свои́х.
Апо́стольское чте́ние неде́ли четве́ртой Вели́кого поста́:
Евр., зач. 314 (гл. 6, стт. 13-20)
Бра́тие, Авраа́му обетова́я Бог, поне́же ни eди́нем имя́ше бо́льшим кля́тися, кля́тся Собо́ю, глаго́ля: вои́стинну благосло́вствуя благословлю́ тя, и мно́жя умно́жу тя. И та́ко долготерпе́в, получи́ обетова́ние. Челове́цы у́бо бо́льшим клену́тся, и вся́кому их прекосло́вию кончи́на во извеще́ние, кля́тва eсть. В не́мже ли́шше хотя́ Бог показа́ти насле́дником обетова́ния непрело́жное сове́та Своего́, хода́тайствова кля́твою. Я́ко да двема́ ве́щма непрело́жныма, в не́юже не возмо́жно солга́ти Бо́гу, кре́пкое утеше́ние и́мамы прибе́гшии, я́тися за предлежа́щее упова́ние. Éже а́ки ко́тву и́мамы души́, тве́рду же и изве́стну, и входя́щую во вну́треннее заве́сы. Иде́же предте́ча о нас вни́де Иису́с, по чи́ну Мелхиседе́кову, Первосвяще́нник быв во ве́ки.
Апо́стольское чте́ние прп. Иоа́нна:
Еф., зач. 229 (гл. 5, стт. 8-19)
Бра́тие, я́ко ча́да све́та ходи́те: [Плод бо Духо́вный eсть во вся́кой благосты́ни и пра́вде и и́стине:] Искуша́юще, что eсть благоуго́дно Бо́гови. И не приoбща́йтеся к дело́м непло́дным тмы, па́че же и облича́йте. Быва́eмая бо отай от них, сра́мно eсть и глаго́лати. Вся же облича́eмая, от све́та явля́ются: все бо явля́емое свет eсть. Сего́ ра́ди глаго́лет: воста́ни, спяй, и воскресни́ от ме́ртвых, и освети́т тя Христо́с. Блюди́те у́бо, ка́ко опа́сно хо́дите, не я́коже нему́дри, но я́коже прему́дри, искупу́юще вре́мя, я́ко дни́е лука́ви суть. Сего́ ра́ди не быва́йте несмы́сленни, но разумева́юще, что eсть во́ля Бо́жия. И не упива́йтеся вино́м, в не́мже eсть блуд, но па́че исполня́йтеся Ду́хом, глаго́люще себе́ во псалме́х и пе́ниих, и пе́снех духо́вных, воспева́юще и пою́ще в сердца́х ва́ших Го́сподеви.
Аллилуа́рий воскре́сный, глас 7:
Стих: Бла́го есть испове́датися Го́сподеви, и пе́ти и́мени Твоему́ Вы́шний.
Аллилуа́рий преподо́бного Иоа́нна:
Стих: Насажде́ни в дому́ Госпо́дни, во дво́рех дому Бо́га на́шего процвету́т.
Прича́стны: Воскре́сный:
Хвали́те Го́спода с небе́с, хвали́те Его в вы́шних.
Преподо́бного Иоа́нна:
Впа́мять ве́чную бу́дет пра́ведник, от слу́ха зла не убои́тся. Аллилу́ия. (Три́жды)
Чтения на всенощной
Седа́льны воскре́сные, глас 7:
Жизнь во гро́бе возлежа́ше,/ и печа́ть на ка́мени надлежа́ше,/ я́ко царя́ спя́ща во́ини стрежа́ху Христа́:/ и а́нгели сла́вляху я́ко Бо́га безсме́ртна,/ жены́ же взыва́ху: воскре́се Госпо́дь,// подая́ ми́рови ве́лию ми́лость.