1. cloths 2. vallies 3. selfs 4. youthes 5. sheeps 6. Eskimoes 7. mouths 8. species 9. oxes 10. antennas 11. photoes 12. proofs 13. editors-in-chiefs 14. airs 15. fishes 16. deer 17. radios 18. dears 19. womens 20. cargoes 21. tooths 22. handsful 23. babys 24. wolfs 25. crisises 26. Chinese 27. stand-bies 28. toothbrushs 29. sands 30. scarfs 31. luggages 32. wifes 33. swines 34. Kennedys 35. knowledges 36. loavs 37.
Публикации рубрики - Иностранные языки. Страница: 849
На этой странице собрано около (~) 17707 публикаций, конспектов, лекций и других учебных материалов по направлению: Иностранные языки. Для удобства навигации можете воспользоваться навигацией внизу страницы.
1. Ее волосы красивы. 2. Новости ужасны. 3. Наша семья обедает в два. 4. Фрукты в холодильнике. 5. Одежда узка. 6. Учительская зарплата низкая. 7. Весы в ящике стола. 8. Команда корабля отдыхает. 9. Фонетика трудна. 10. Товар не здесь. 11. Полиция
Spot nouns and underline them. Then translate the sentences.1. Do look at the board! 2. Have a look and pass it on. 3. Do you ever can strawberries? 4. Where’s the can of apricot juice we opened this morning? 5. Must I really answer at the board? 6. If you really want to improve your breathing, these exercises are a must. 7. There’s a cut on your left cheek. 8. Could you cut the tomatoes for me? 9. My father
Благодарение Мерлину, никакой дополнительной сигнализацией Темный Архив защищен не был. Видно, Министерство полностью полагалось на охранные заклинания основного Архива, магловскую сигнализацию и старательность Авроров. Не
Гермиона даже не сразу поняла, что произошло, только почувствовала – что-то не так. И вдруг… Великий Мерлин! Девушка подняла голову и посмотрела на Мастера Зелий. По его усмешке было ясно – имя «Грейнджер» ей не послышалось. Она
Снейп опять оказался прав – график действительно сменили, и авроры теперь делали обход каждый час. Когда в девять вечера охрана проверила помещение в третий раз, Мастер Зелий заявил, что временные промежутки рассчитаны и надо
Гермиона в панике посмотрела на часы. Уже четыре! А ей ведь надо еще успеть загримироваться под Глорию. Это все Рон! Надо же было ему заявиться именно сегодня. Конечно, в глубине души она понимала, что сама виновата, – так
– Профессор Снейп! – Пожилая дама в больших очках радостно пошла навстречу Мастеру Зелий, не обратив на Гермиону никакого внимания. – Это вы! Невероятно! – Мадам Пинс, – сухо улыбнулся профессор, – какая приятная встреча.
Глава 4. Осталось три дняДавно уже Гермиона не создавала образ Глории с такой тщательностью. Наверное, с тех прекрасных времен, когда работа в аврорате казалась ей самым важным и интересным делом ее жизни. Если бы кто-нибудь
Пьер Корнель (1606–1684 гг.) — создатель классицистической трагедии во Франции. В конце двадцатых годов молодой провинциал, готовившийся стать адвокатом, страстно увлекся театром и последовал за гастролировавшей в его родном Руане
Мольер (1622–1673 гг.) — уникальный гений в истории культуры. Он был человеком театра в полном смысле слова. Сегодня он воспринимается прежде всего как драматург, потому что другие стороны его деятельности по самой их природе не
Высшие достижения французской литературы XVII века связаны с классицистическим театром. Формирование общенародного театра во Франции произошло позднее, чем в Англии или Испании, и совпало с эпохой классицизма. В первой половине
Exercise 1.Use the required active tense-aspect forms in the following sentences: 1. Where is your luggage? — I (to leave) it at the station. I (to take) it tomorrow when Nick (to come) to help me. 2. I (to read) about an hour when he (to come). 3. The play (not yet to begin) and the people (to talk) in the hall. 4. Yesterday I (to buy) a new pair of gloves, as I (to lose) the old ones. 5. We (to walk) in silence.
Pattern IThey will have been playing chess for two hours when you come. It denotes an action which will begin before a definite moment in the future, will continue up to that moment and will be going on at that moment. This tense is very rarely used. Exercise 1.Agree to the statements according to the model:ModelT.: He will have been working for an hour when the telephone rings. St.: Yes, you are right. He will have
affirmative Sub would V Val planned that she would read a book for pleasure that evening. negative Sub would V (Sub wouldn’t been V) Val planned that she wouldn’t read any documents that evening. interrogative WouldSub V? Would Val read a book for pleasure that evening? Yes, she would. No, she wouldn’t. Exercise 1.Make up negative variants of the
Sometimes it is rather difficult to tell The Past Indefinite from the Present Perfect Tense, but it is necessary to remember that there are essential differences in the use of the tenses. Read the material, given in the table and give your own examples to each point. Past Indefinite Present Perfect 1. Past Indefinite describes the action, referred to the past, and it isn’t connected with the present.
affirmative Sub had been Ving . Val had been reading the book for 2 hours before Bill rang her up. negative Sub had not been Ving. (Sub hadn’t been Ving) Val had not (hadn’t) been reading the book for 2 hours before Bill rang her up. interrogative Had Sub beenVing? Had Val been reading the book for 2 hours before Bill rang her up? Yes, she had. No, she hadn’t. Exercise 1. Make up
affirmative Sub had V3 . I had come home by 7 o’clock yesterday. negative Sub had not V3. (Sub hadn’t V3) I had not (hadn’t) come home by 7 o’clock yesterday. interrogative Had Sub V3? Had you come home by 5 o’clock yesterday? Yes, I had. No, I hadn’t. Exercise 1.Make up interrogative and negative variants of the sentences: Model: I had already hidden the present, when my
affirmative Sub was/were Ving . Kate was walking in the park at 6 o’clock yesterday. The children were sleeping from 1 till 2 o’clock. negative Sub was/were not Ving. (Sub wasn’t/ weren’t Ving) Kate was not (wasn’t) walking in the park at 7 o’clock yesterday. The children were not (weren’t) sleeping from 2 till 3 o’clock yesterday. interrogative Was/were Sub Ving? Was