Use the checklist below to decide what you hope to achieve at a conference. Add your personal goals.

When I go to an international professional conference I want to do the following:

- listen to a presentation by a "big name" in my field;

- meet "big names";

- make new contacts for possible exchanges;

- learn new methods / techniques;

- make a professional presentation;

- share ideas with colleagues who have interests in com­mon with me;

- become active in the professional organization;

- get an overview of current directions in my field so that I can summarize them for local colleagues.

ПРИЛОЖЕНИЕ № 2

INVITATION

Dear Colleague, Vienna, May 2005

We are pleased to invite you to the second meeting on "As­pects of pathogenesis and management of Lyme borreliosis and other tick transmitted diseases" to be held in Vienna, 28-30 Sep­tember 2005.

The main aim of the meeting is to bring together people currently working on aspects of pathogenesis, diagnosis, treat­ment and prophylaxis of tick-born diseases, and to establish contacts between them.

The venue is the Main Lecture Theatre of the Teaching Centre of the University Hospital, Level 7 and 8. A series of lectures will be held on various topics and we are glad that so many internationally renowned scientists and clinicians in this field could follow our invitation.

Additionally to the lectures, there will be room for posters.

It is one of the aims of' the organizers to publish most of the presentations in one of the scientific journals listed in the major international data bases such as Medline. The instructions for authors will be found in the internet.... and are also attached.

All presenters of posters are kindly invited to hand out their manuscripts of their original work at the registration desk.

During the symposium, quick lunch will be served in the lobbies of the Teaching Centre from 12.30 to 13.30. There will also be coffee breaks in the morning and afternoon.

The Registration Fees include access to all lectures, poster presentations, three lunches and five coffee breaks.

Please complete the attached REGISTRATION FORM and return it by FAX or mail as soon as possible.

Yours sincerely,

……………………

(signature)

Gerold Stanek

SecretaryGeneral Contact: Tel .....

FAX... e-mail .........

Занятие № 16

Тема: «Scientific Conference: Public Presentation of a Paper»

2. Форма организации занятия: практическое занятие

3. Значение изучения темы: данная тема способствует выработке умений и навыков, необходимых для использования английского языка, как средства общения с носителями английского языка в процессе участия и проведения конференции.

4. Цели обучения:

- общая: обучающийся должен обладать ОК-1, ОК-5, ОК-6; ПК-9;

- учебная: обучающийся должен уметь использовать основные правила делового общения, принятые международным сообществом; вести диалог, принимать участие в дискуссии, применять методы и средства познания для интеллектуального развития, повышения культурного уровня, профессиональной компетентности, а также уметь составлять деловые письма, отвечать на них, вести переписку по Интернету; извлекать из англоязычного текста, понимать, описывать, анализировать, обобщать и критически оценивать результаты исследований, представлять результаты проведенного исследования в виде научного отчета, презентации, статьи или доклада. Писать научные статьи и резюме к ним на английском языке.

5. План изучения темы:

Контроль исходного уровня знаний

- проверка знания лексики и грамматики, навыков монологической и диалогической речи по ранее изученным темам.

Основные понятия и положения темы

Тема «Scientific Conference: Public Presentation of a Paper» предполагает ознакомление с особенностями представления доклада на конференции, структурой доклада, а также грамматическими и лексическими нормами. Чтение текста «PARTS OF AN ORIGINAL ARTICLE».

Освоение грамматики предполагает изучение инфинитива и герундия в английском языке.

1. Глагол + инфинитив.

Объектом действия является другое действие.

She promised to come.
/Она обещала прийти/

Инфинитив используется после следующих глаголов:


agree
refuse
promise
threaten
offer
attempt
manage
fail
decide
plan
arrange
hope
appear
seem
pretend
afford
forget
learn
dare
tend
need
mean


После слов ask, decide, know, remember, forget, explain, understand перед инфинитивом могут следовать вопросительные местоимения "что", "куда", "как" и др.

I asked him how to get to the station.
/Я спросил его, как добраться до станции./

Наши рекомендации