Составить и перевести предложения, надписать перевод неизвестных слов

1. I have breakfast at 8 o’clock

We bacon and eggs for breakfast

You an English lesson in the morning

They tea at 5 o’clock

He has coffee, jam and a roll for breakfast

She jelly for dessert

2. I don’t have black coffee in the morning

We pudding for lunch

You English classes in the evening

They soft-boiled eggs for breakfast

He doesn’t have tea at 4 o’clock

She ice-cream for dessert

Задание № 2Language exercises

Алгоритм выполнения задания

Ответить на вопросы

1. When do you have breakfast?

__________________________________________

2. Where do you have breakfast?

__________________________________________

3. What do you have for breakfast?

__________________________________________

4. Do you have tea or coffee in the morning?

__________________________________________

5. Do you have English or continental breakfast?

__________________________________________

6. When do you have lunch?

__________________________________________

7. Where do they have lunch?

__________________________________________

8. What do they have for lunch?

__________________________________________

9. Do they have pike-perch or sturgeon for lunch?

__________________________________________

10.When does you friend have dinner?

__________________________________________

11.Where does he have dinner?

__________________________________________

12.What does he have for dinner?

__________________________________________

13. Does he have pudding or ice-cream for dessert?

__________________________________________

14.When do you have your English classes?

__________________________________________

15. Where do you have English classes?

__________________________________________

16.Do you do classes in the morning or in the evening?

__________________________________________

17.Are you ready to order?

__________________________________________

18.What would you like to begin with?

__________________________________________

19.Do you want porridge or corn flakes?

__________________________________________

20.How do you want your coffee (tea)?

__________________________________________

21.What kind of jam?

_________________________________________

22.What would you like?

__________________________________________

23.Do you want scrambled or fried eggs?

__________________________________________

24.What kind of juice?

__________________________________________

25.Do you have coffee or tea?

__________________________________________

26.Do you want milk in your coffee (tea)?

__________________________________________

Задание № 3Reading

Алгоритм выполнения задания

Прочитать и перевести диалоги

1. – Hello. Tablefortwo,please. – Goodmorning, ma’am. This way, please. Here’s the menu. – I’d like to begin with porridge today. – I’m sorry, ma’am. We haven’t (got) porridge today. – Well, when. Corn flakes with milk, a rasher or two of bacon and fried eggs, orange marmalade, toast and tea. – Very good. What about you ma’am? – Apricot juice for me, ham omelet, butter, coffee and a caviar sandwich. – How do you want you coffee? – With cream, please? – Here’s your breakfast. – How much is our bill? – One hundred ghrivna.   2. – Good morning. – Good morning. – What would you like? – Grapefruit juice to begin with, scrambled eggs, tea, toast and jam. – What kind of jam do you want? – Cranberry please. – I’m afraid; we haven’t got cranberry jam, only strawberry and cherry. – Well, then. Strawberry, please. – Very good, sir. What about you, sir? – The same for me, but I want coffee and a cream bun. – Here’s your breakfast. – Thanks. Please make out our bill. _________________________________

Notes

____________________________________________________

ОТЧЕТ

по выполнениюпрактическойработы №2

тема: Ланч. Модальные глаголы. Неопределенные местоимения some, any

дисциплина: Английский язык

специальность: Технология продукции общественного питания

заочное отделение

курс:

семестр:

выполнил:

проверил:

оценка:

уметь:

- общаться (устно и письменно) на иностранном языке на профессиональные и повседневные темы;

- переводить (со словарем) иностранные тексты профессиональной направленности;

- самостоятельно совершенствовать устную и письменную речь, пополнять словарный запас;

знать:

- лексический (1200-1400 лексических единиц) и грамматический минимум, необходимый для чтения и перевода (со словарем) иностранных текстов профессиональной направленности

Организация и оснащение рабочего места :

Организация безопасных условий учебной деятельности,обеспечение методическими указаниями.

Безопасные условия учебной деятельности

Организация рабочего места

Задание № 1LanguageStudy.

Алгоритм выполнения задания

Составить и перевести предложения, надписать перевод неизвестных слов

1. I read English

She speak French

My friend can lay the table

We can’t make tea

You help you

They offer you cherries

order dinner now

Задание № 2 Reading

Алгоритм выполнения задания

Наши рекомендации