Врата смерти и вереи, Твоею смертию сокрушил еси, Безсмертне, врата отверзи Владыко, паче ума, безсмертия усопшим, молитвами страстотерпец Твоих.
Канон об усопших
Песнь 1
Ирмос: Твоя победительная десница боголепно в крепости прославися: та бо, Безсмертне, яко всемогущая, противныя сотре, израильтяном путь глубины новосоделавшая.
Припев: Дивен Бог во святых Своих, Бог Израилев (поклон).
Врата смерти и вереи, Твоею смертию сокрушил еси, Безсмертне, врата отверзи Владыко, паче ума, безсмертия усопшим, молитвами страстотерпец Твоих.
Покой, Господи, души усопших раб Твоих (поклон)[1].
Да Божественнаго живота сподобимся, сошел еси к смерти, тоя же испроверг сокровища, нас оттуду извлекл еси: ныне же, Жизнодавче, преставленныя упокой.
Слава: Ты мое тленное же и мертвенное восприим, в нетление облекл еси, и к безконечному житию и блаженному вознесл еси, идеже яко щедр, ихже приял еси, упокой.
И ныне: Рождшую еже от Бога Божие Слово, вернии, воспоим: Та бо, Всечистая, путь жизни умершим бысть, Юже, яко Богоприемницу и Богородицу прославим.
Песнь 3
Ирмос: Едине, ведый человеческаго существа немощь и милостивно в не воображся, препояши мя с высоты силою, еже вопити Тебе, Святый, одушевленный храме неизреченныя славы Твоея, Человеколюбче.
Дивен Бог во святых Своих, Бог Израилев.
Яко един благ сый, яко един многомилостив, яже благочестно к Тебе отшедшия, в небесных селениих упокой, идеже неизреченная радость и наслаждение и идеже собор мученический веселится.
Покой, Господи, души усопших раб Твоих.
Ты един явился еси на земли, Спасе мой, безгрешен, иже грехи мира вземляй яко милосерд; от мира сего преставльшихся верою души упокой во дворех святых Твоих, в сладости райстей Человеколюбче.
Слава: Смерти державу низлож, живот нескончаемый всем верным источил еси, Владыко: в том убо учини благочестно отшедшия, презирая безмерная прегрешения и прощая грехи их, Человеколюбче.
И ныне: Без семене зачат, Чистая, Слово присносущное, плотски к нам пришедшее, и смерти крепость разорившее, и мертвым воскресение и жизнь вечную Своим милосердием дарующее.
Господи, помилуй (трижды).
Седален, глас 6-й
Воистинну суета всяческая, житие же сень и соние, ибо всуе мятется всяк земнородный, якоже рече Писание: егда мир приобрящем, тогда во гроб вселимся, идеже вкупе царие и нищии. Темже, Христе Боже, преставльшихся упокой, яко человеколюбец.
Слава и ныне, Богородичен: Всесвятая Богородице, во время живота моего не остави мене, человеческому предстательству не ввери мя, но Сама заступи и помилуй мя.
Песнь 4
Ирмос: Гору Тя, благодатию Божиею приосененную, прозорливыма Аввакум усмотрив очима, из Тебе изыти Израилеву провозглашаше Святому во спасение наше и обновление.
Дивен Бог во святых Своих, Бог Израилев.
Умертвив ад непобедимою Твоею силою, вменен был еси в мертвых, един сый свободь, Христе, души свободи благочестивых, и еже в нем осуждения, святых мученик мольбами.
Покой, Господи, души усопших раб Твоих.
Иже всех сый яко Владыка, противодостойную иже от Адама Твоего заколения избаву дал еси нам и цену[2]; темже молимся Твоим щедротам, преставльшияся упокой, согрешений подая оставление.
Слава: Приял еси, Спасе мой, еже во гробе положение и яже во гробех жити осужденныя мертвецы, яко Бог, воскресил еси. Ныне же жизни присносущныя сподоби преставленныя, яко един Человеколюбец.
И ныне: Спасеся род человеческий Рождеством Твоим, Ты бо родила еси нам ипостасный Живот, смерти потребление и к жизни соделовающий восход, Богородительнице Пренепорочная, Владычице.
Песнь 5
Ирмос: Просветивый сиянием пришествия Твоего, Христе, и осветивый Крестом Твоим мира концы, сердца просвети светом Твоего Богоразумия православно поющих Тя.
Дивен Бог во святых Своих, Бог Израилев.
Исцеляяй от ада смертнаго, смерть прият и смерти жало притупил еси; но Сам упокой, ихже приял еси, Жизнодавче, мученик мольбами.
Покой, Господи, души усопших раб Твоих.
Умерщвления и тления человеки свободивый, души верно преставленных учини во дворех святых Твоих, отнюдуже отбеже всяка скорбь, и веселие водворяется.
Слава: Рай убо с Тобою повешенному яко отверзл еси; ныне приими, души Владыко, к Тебе верою преставльшияся, подая им в Церкви первенец водворитися.
И ныне: Избавляющи на Тя надежды державу имущих, к пристанищу Божественныя воли тихо настави, матерним Твоим дерзновением к Сыну Твоему, Благословенная Всенепорочная.
Песнь 6
Ирмос: Обыде нас последняя бездна, несть избавляяй, вменихомся, яко овцы заколения, спаси люди Твоя, Боже наш, Ты бо крепость немощствующих и исправление.
Дивен Бог во святых Своих, Бог Израилев.
Кондак, глас 8-й
Икос
Сам един еси Безсмертный, сотворивый и создавый человека; земнии убо от земли создахомся и в землю туюжде пойдем, якоже повелел еси создавый мя и рекий ми: яко земля еси и в землю отыдеши, аможе вси человецы пойдем, надгробное рыдание творяще песнь: аллилуия, аллилуия, аллилуия.
Песнь 7
Песнь 8
Ирмос: В пещи отроцы Израилевы, якоже в горниле, добротою благочестия чистее злата блещахуся, глаголюще: благословите, вся дела Господня, Господа, пойте и превозносите во вся веки.
Дивен Бог во святых Своих, Бог Израилев.
Песнь 9
Ирмос: Образ чистаго Рождества Твоего огнепалимая купина показа неопальная; и ныне на нас напастей свирепеющую угасити молимся пещь, да Тя, Богородице, непрестанно величаем.
Дивен Бог во святых Своих, Бог Израилев.
Канон об усопших
Песнь 1
Ирмос: Твоя победительная десница боголепно в крепости прославися: та бо, Безсмертне, яко всемогущая, противныя сотре, израильтяном путь глубины новосоделавшая.
Припев: Дивен Бог во святых Своих, Бог Израилев (поклон).
Врата смерти и вереи, Твоею смертию сокрушил еси, Безсмертне, врата отверзи Владыко, паче ума, безсмертия усопшим, молитвами страстотерпец Твоих.
Покой, Господи, души усопших раб Твоих (поклон)[1].