Врата смерти и вереи, Твоею смертию сокрушил еси, Безсмертне, врата отверзи Владыко, паче ума, безсмертия усопшим, молитвами страстотерпец Твоих.

Канон об усопших

Песнь 1

Ирмос: Твоя победительная десница боголепно в крепости прославися: та бо, Безсмертне, яко всемогущая, противныя сотре, израильтяном путь глубины новосоделавшая.

Припев: Дивен Бог во святых Своих, Бог Израилев (поклон).

Врата смерти и вереи, Твоею смертию сокрушил еси, Безсмертне, врата отверзи Владыко, паче ума, безсмертия усопшим, молитвами страстотерпец Твоих.

Покой, Господи, души усопших раб Твоих (поклон)[1].

Да Божественнаго живота сподобимся, сошел еси к смерти, тоя же испроверг сокровища, нас оттуду извлекл еси: ныне же, Жизнодавче, преставленныя упокой.

Слава: Ты мое тленное же и мертвенное восприим, в нетление облекл еси, и к безконечному житию и блаженному вознесл еси, идеже яко щедр, ихже приял еси, упокой.

И ныне: Рождшую еже от Бога Божие Слово, вернии, воспоим: Та бо, Всечистая, путь жизни умершим бысть, Юже, яко Богоприемницу и Богородицу прославим.

Песнь 3

Ирмос: Едине, ведый человеческаго существа немощь и милостивно в не воображся, препояши мя с высоты силою, еже вопити Тебе, Святый, одушевленный храме неизреченныя славы Твоея, Человеколюбче.

Дивен Бог во святых Своих, Бог Израилев.

Яко един благ сый, яко един многомилостив, яже благочестно к Тебе отшедшия, в небесных селениих упокой, идеже неизреченная радость и наслаждение и идеже собор мученический веселится.

Покой, Господи, души усопших раб Твоих.

Ты един явился еси на земли, Спасе мой, безгрешен, иже грехи мира вземляй яко милосерд; от мира сего преставльшихся верою души упокой во дворех святых Твоих, в сладости райстей Человеколюбче.

Слава: Смерти державу низлож, живот нескончаемый всем верным источил еси, Владыко: в том убо учини благочестно отшедшия, презирая безмерная прегрешения и прощая грехи их, Человеколюбче.

И ныне: Без семене зачат, Чистая, Слово присносущное, плотски к нам пришедшее, и смерти крепость разорившее, и мертвым воскресение и жизнь вечную Своим милосердием дарующее.

Господи, помилуй (трижды).

Седален, глас 6-й

Воистинну суета всяческая, житие же сень и соние, ибо всуе мятется всяк земнородный, якоже рече Писание: егда мир приобрящем, тогда во гроб вселимся, идеже вкупе царие и нищии. Темже, Христе Боже, преставльшихся упокой, яко человеколюбец.

Слава и ныне, Богородичен: Всесвятая Богородице, во время живота моего не остави мене, человеческому предстательству не ввери мя, но Сама заступи и помилуй мя.

Песнь 4

Ирмос: Гору Тя, благодатию Божиею приосененную, прозорливыма Аввакум усмотрив очима, из Тебе изыти Израилеву провозглашаше Святому во спасение наше и обновление.

Дивен Бог во святых Своих, Бог Израилев.

Умертвив ад непобедимою Твоею силою, вменен был еси в мертвых, един сый свободь, Христе, души свободи благочестивых, и еже в нем осуждения, святых мученик мольбами.

Покой, Господи, души усопших раб Твоих.

Иже всех сый яко Владыка, противодостойную иже от Адама Твоего заколения избаву дал еси нам и цену[2]; темже молимся Твоим щедротам, преставльшияся упокой, согрешений подая оставление.

Слава: Приял еси, Спасе мой, еже во гробе положение и яже во гробех жити осужденныя мертвецы, яко Бог, воскресил еси. Ныне же жизни присносущныя сподоби преставленныя, яко един Человеколюбец.

И ныне: Спасеся род человеческий Рождеством Твоим, Ты бо родила еси нам ипостасный Живот, смерти потребление и к жизни соделовающий восход, Богородительнице Пренепорочная, Владычице.

Песнь 5

Ирмос: Просветивый сиянием пришествия Твоего, Христе, и осветивый Крестом Твоим мира концы, сердца просвети светом Твоего Богоразумия православно поющих Тя.

Дивен Бог во святых Своих, Бог Израилев.

Исцеляяй от ада смертнаго, смерть прият и смерти жало притупил еси; но Сам упокой, ихже приял еси, Жизнодавче, мученик мольбами.

Покой, Господи, души усопших раб Твоих.

Умерщвления и тления человеки свободивый, души верно преставленных учини во дворех святых Твоих, отнюдуже отбеже всяка скорбь, и веселие водворяется.

Слава: Рай убо с Тобою повешенному яко отверзл еси; ныне приими, души Владыко, к Тебе верою преставльшияся, подая им в Церкви первенец водворитися.

И ныне: Избавляющи на Тя надежды державу имущих, к пристанищу Божественныя воли тихо настави, матерним Твоим дерзновением к Сыну Твоему, Благословенная Всенепорочная.

Песнь 6

Ирмос: Обыде нас последняя бездна, несть избавляяй, вменихомся, яко овцы заколения, спаси люди Твоя, Боже наш, Ты бо крепость немощствующих и исправление.

Дивен Бог во святых Своих, Бог Израилев.

Кондак, глас 8-й

Икос

Сам един еси Безсмертный, сотворивый и создавый человека; земнии убо от земли создахомся и в землю туюжде пойдем, якоже повелел еси создавый мя и рекий ми: яко земля еси и в землю отыдеши, аможе вси человецы пойдем, надгробное рыдание творяще песнь: аллилуия, аллилуия, аллилуия.

Песнь 7

Песнь 8

Ирмос: В пещи отроцы Израилевы, якоже в горниле, добротою благочестия чистее злата блещахуся, глаголюще: благословите, вся дела Господня, Господа, пойте и превозносите во вся веки.

Дивен Бог во святых Своих, Бог Израилев.

Песнь 9

Ирмос: Образ чистаго Рождества Твоего огнепалимая купина показа неопальная; и ныне на нас напастей свирепеющую угасити молимся пещь, да Тя, Богородице, непрестанно величаем.

Дивен Бог во святых Своих, Бог Израилев.

Канон об усопших

Песнь 1

Ирмос: Твоя победительная десница боголепно в крепости прославися: та бо, Безсмертне, яко всемогущая, противныя сотре, израильтяном путь глубины новосоделавшая.

Припев: Дивен Бог во святых Своих, Бог Израилев (поклон).

Врата смерти и вереи, Твоею смертию сокрушил еси, Безсмертне, врата отверзи Владыко, паче ума, безсмертия усопшим, молитвами страстотерпец Твоих.

Покой, Господи, души усопших раб Твоих (поклон)[1].

Наши рекомендации