О явлении преподобнаго Ферапонтна, како явися всей братии, идуще по манастырю в келию старца Андреяна.

Братия же вси реша кождо по единому их//(л. 57), яко «И мы видехом во вчерашний день вечера того человека, грядуща ко Андреяну, седины имуща и рубища худы, и вопросих его: “Что орудие имаши к старцу?” Он же отвеща нам: “Звах мене Андреян молитвенаго храма здати”. Мы же вопрошах его: “Кто еси?” Он же рече: “Старец мя весть”. И иде в келию свою, старчю». Прииде же вси к старцу Андреяну братия и вси сущии с ними, и глаголюще ему: «Где той муж, иже прииде к тебе во вчерашний день вечера?» Андреян же, слышав//(л. 57 об.), и рече им: «Никто же ми в сия дни прииде. Имам сию седмицу, яко никого же видех странна, входяща в манастырь или исходяща, точию ваю вижьду днесь пришедших в поможение к строению молитвенаго храма». Пришедшии же реша: «Его же мы видехом на пути и поведахом ти, тои обнощеваше у тебе в твоей келии. Братия его видеша грядуща к тебе». Старец же отрицашеся, яко «не видех никого же в сия дни и в келию мою никто//(л. 58)же входих». Братия же и вси приходящия прияша благословение от старца и иде на место, идеже им молитвенный храм здати, и пришедше х келейце, ея же сам старец созда своими руками преже зачатия молитвеннаго храма, и видех одесную страну келейцы древо велие стояще, в нем же водружен медный крест, его же водрузи старец, яко же выше рехом. У древа же того пред животворящим крестом видех ступени(л. 58 об.) человеческия воглубишася в землю, яко пядь имущи глубины. И дивишася вси таковому стоянию твердому и реша: «Кто есть, иже таковы труды полагаше?» Инии глаголаху: «Андреян приходит семо по вся дни, иже и сию келию созда». И начаша сещи лес, в нем же здати молитвенный храм. Прииде же к ним старец и рече: «Мир вам и благословение». В то же время бысть паки звон на месте том верху их, кабы на древе том, в нем же крест водру//(л. 59)жен, и возрех горе, и не видех ничесо же, точию древие стояще. И чюдишася вельми и показающе старцу ступени древа пред крестом. Старец же вельми дивися тому и помышляше являющагося человека, его же многие люди видяще и не знаяше его. По некоем же времени совершиша молитвенный храм.

Второе начало Благовещенскаго манастыря, что на устье Монзы реки.

По поставлении келии и по соверьшении молитвенаго храма на месте, идеже ныне//(л. 59 об.) манастырь стоит, старец, и братия, и вси сущии с ними мысляше день и нощь и молящеся непрестанно Господу Богу и Пречистой Богоматери, како бы им на прежереченнем месте и идеже поставиша молитвенныи храм и келию, юже сам старец созда, воздвигнути церкви и келии, и манастырь возградити, и преселитися тамо жительствовати. В древнем же манастыре церковь вельми обетша.

Братия же совет сотвориша с ста//(л. 60)рцем и с сущими с ними, и глаголюще положити жребий на древнее место и на новое, идеже стоит молитвенный храм, си речь часовня. И по жребию воздвигнути церкви и манастырь строити, а прежереченная чюдеса, иже слышание звону и пения и явившагося человека, иже и многажды являшеся и глаголаше о месте, яко свято есть, и явится на нем человек свят, и сия вся аки в забвение положиша и уповаша на жребия, и сотвориша два жребия: един на древнее место, а вторыи на новое//(л. 60 об.). И певше молебная пения, и положиша жребия пред образом Пречистыя Богородицы честнаго и славнаго Ея Благовещения на пелене, и пригласиша етера человека, иже не знаяше совета их, и послаша единаго взяти жребий в церкви. Вшед же человек той в церковь и взем жребий, и изнесе пред вся люди, и вопросиша его вси, есть ли вторый жребий. Он же отвещав: «Не видех иного, точию един обретох на пелене лежащь». Старец же и людие еще не поведах ему совета своего и вшедше в церковь премени//(л. 61)ша жребий древняго места, жребий положиша на десной стране, но во местный положиша на шуее и послаша его паки взяти жребий. Вшед же человек той в церковь, и обрете два жребия пред образом Пречистыя Богородицы Честнаго и Славнаго Ея Благовещения, лежаще на пелене, и не познаша, которыи износих первие, и хотяше взяти от десныя страны. И не дадеся ему жребий, прильпоша бо крепце к пелене и не можаше его отторгнути. И взем той же жребий, его же и преже износих, и даде//(л. 61 об.) старцу и показаша всем, яко той же жребий, его же преже износих. И вопросиша его вси, видех ли вторый жребий в церкви. Он же отвеща им: «Видех на пелене лежаща на десней стране, точию не могох его отторгнути». И поношая старцу, и братии, и всем ту сущим: «Вскую тако творите, искушающе люди?» И положиша два жребия, и един приклеиша крепце, а другий свободне учиниша. Слышав же старец, и братия, и вси людие, и ди//(л. 62)вишася таковому чюдеси, и поведаша человеку тому вся по ряду, чесо ради жребия творяху. Человек же той слышав, яко смотрение некое бысть божественно, и обещася ту пребыти до коньчины живота своего, яко же и бысть.

Наши рекомендации