Паки и паки, и непрестанно миром Господу помолимся.
О принесенных и освященых честных пренебесных, неизреченных, пречистых, славных, страшных, ужасных божественных дарех, Господу Богу нашему помолимся. [81//82]
Яко да Господь Бог наш, приемь я во святый и пренебесный и духовный свой жертвенник, в воню благоухания, возниспослет нам божественную благодать и дар всесвятого Духа, помолимся.
Соединения веры и причастие всесвятого его и поклоняемого Духа испросивше, сами себе, и друг друга, и весь живот наш Христу Богу нашему предадим.
Зде людие отвещают:
Тебе, Господи.
Глаголемым диаконствам сим, молится архиерей (или иерей) тайно:
Боже и Отче Господа и Бога и Спаса нашего Иисуса Христа, великоимените Господи, блаженное естество, независтная благостыне, всяческих Боже и владыко, сый благословенный во веки веков, седяй на [82//83] херувемех и прославляемый от серафим, емуже предстоят тысящы тысящ и тьмы тем ангел и архангел воинства, принесенные убо Тебе дары, даяния, приношения в воню благоухания приими, ихже освятити и совершити сподобил еси, блаже, благодатию Христа твоего и всесвятаго твоего Духа, освяти, Вдадыко, и наши души и телеса и духи, и прикоснися помышлений, и испытай совести, и отвержи от нас всякое помышление лукавое, всякий помысл срамный, всякую страсть и похоть постыдную, всякое слово неподобное, всякую зависть, и суемудрие, и лицемерие, всяку лжу, всякое лукавство, всякое искушение житейское, всякое любостяжание, всякое тщеславие, всякое зло, всяку ярость, всякий гнев, всякое злопомнение, всякое оклеветание, всякое сребролюбие и нераде- [83//84] ние, всякое движение злое плоти же и духа, чуждое святыни Твоея.
Возглас: И сподоби нас, Владыко человеколюбче Господи, со дерзновением неосужденно чистым сердцем, душею просвещенною, непостыдным лицем, освященными усты смети призывати Тебе, иже на небесех святаго Бога Отца, и глаголати:
И глаголют людие вси вкупе:
Отче наш, иже еси на небесех, да святится имя твое, да приидет царствие твое, да будет воля твоя, яко на небеси и на земли. Хлеб наш насущный даждь нам днесь: и остави нам долги наша, якоже и мы оставляем должником нашым: и не введи нас во искушение, но избави нас от лукаваго.
Глаголему сему, молится архиерей (или иерей) тайно: [84//85]
И не введи нас во искушение, Владыко Господи, но избави нас от лукаваго и от дел его и от всякаго оскорбления и козни того, ради имени твоего святаго, нареченного на нашем смирении.
Возглас: Яко Твое есть Царство и сила и слава, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков.
Людие: Аминь.
Архиерей (или иерей) благословляет люди, глаголя:
Мир всем.
Людие: И духови твоему.
Диакон: Главы наши Господеви приклоним.
Людие: Тебе, Господи.
Архиерей или иерей тайно молитву:
Тебе приклонихом, раби твои, Господи, своя выи, пред святым твоим жер- [85//86] твенником, чающие от тебе богатыя милости, богатую и ныне благодать твою и благословение твое ниспосли нам, Владыко, и освяти наши души и телеса и духи, яко да достойны будем причастницы и участницы святых Твоих Таин во оставление грехов и жизнь вечную.
Возглас: Ты бо еси поклоняемый и препрославленный Бог наш, и Единородный Твой Сын, и Дух Твой Всесвятый, ныне, и присно, и во веки веков.
И знаменует архиерей + дискос и + чашу. Людие же отвещают: Аминь.
И исшед архиерей (или иерей) святыми дверьми на солею, глаголет к людем благословение сие, воздвиг руце свои:
И да будет благодать и милость святыя и единосущныя, несозданныя, и [86//87] нераздельныя и покланяемыя Троицы со всеми вами.
Людие: И со духом твоим.
И знаменует десною рукою люди, таже возвращается ко святей трапезе.
Диакон, зря к людем и воздвиг десную руку свою глаголет:
Со страхом божиим вонмем.
Архиерей же или иерей, возносит святый хлеб крайними персты своею руку, держит его мало подъем и глаголет молитву сию тайно, бывает же дондеже молится архиерей или иерей, молчание велие во храме, людем приклонившым главы своя.
Святе, во святых почиваяй, Господи, освяти нас словом твоея благодати и наитием всесвятаго твоего Духа. ты бо еси рекий, Владыко: святи будите якоже аз свят есмь. Господи Боже наш, непостижиме Боже, Слове, Отцу и Духу единосущне, совечне, нераздельне, [87//88] приими чистую песнь во святых Твоих безкровных жертвах с херувимы и серафимы и от меня грешнаго, вопиюща и глаголюща:
Возгласно: Святая святым.
Людие: Един Свят, Един Господь, во славу Бога Отца со Святым Духом, емуже слава во веки веков. Аминь.
Диакон зря к людем:
О спасении и заступлении святейшего отца нашего и архиепископа нашего (имя рек) и о всякой души скорбящей и озлобленней, милости и помощи Божия требующей, и о обращении заблудших, исцелении болящих, освобождении плененных, упокоении преждепочивших отец же и братий, вси усердно рцем: Господи, помилуй.
Людие: Господи, помилуй 12, во глас 6. [88//89]
Егда же глаголет диакон диаконства сия, архиерей или иерей преломляет святый хлеб, егоже держит обема рукама, на две части, первее знаменав его:
Часть, юже держит в шуйце, полагает паки на дискос. Часть же, юже держит в десней руце, паки преломляет на две части, якоже зде изобразихом, держа часть с печатию ХС в десней руце, часть же с печатию КА в шуей, и знаменав паки десною рукою часть ХС, еяже прелагает в шуйцу, полагает десницею во святый потир, глаголя тайно.
Соединение пресвятого тела и честныя крове Господа и Бога и Спаса нашего Иисуса Христа. Соединися и освятися и со- [89//90] вершися во имя Отца и Сына и Святаго Духа.
Сию часть во святый потир
ХС |
КА |
Сию паки на дискос
Часть КА полагает на дискосе. Таже преломляет часть, еже бысть первее в шуйце, на нейже печати ИС и НИ суть, глаголя: