Предходят же сему лицы ангельстии со всяким началом и властию, многоочитии Херувимы, и шестокрилатии Серафими, лица закрывающе, и вопиюще песнь: аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа.
Певаему сему приемлет архиерей (или иерей) кадило, и кадит предложенная, глаголя молитву сию тайно:
Владико вседержителю, царю славы, ведый вся прежде бытия их, сам прииди к нам во святый час сей призывающим Тя, и избави ны от срама греховнаго, очисти наш ум и помышле- [38//39] ния от нечистых похотей и мирския прелести и всякаго диавольскаго действа, и приими от рук нас грешных фимиам сей, якоже приял еси приношение авелево, и ноево, и аароново, и самуилово, и всех святых твоих, избавляя ны от всякаго деяния лукаваго, и спасая во еже всегда благоугождати, и покланятися, и славити тебе, Отца и единородного твоего Сына, и Духа твоего всевсятаго, ныне и присно, и во веки веков, аминь.
Диаконы, вземше благословение, исходят малыми дверми и станут на солее лицем к людем. Скончавшуся пению возглашает диакон:
Премудростию божиею вонмем.
И глаголют людие вси мерным гласом вкупе:
Верую во единаго Бога Отца, Вседержителя, Творца небу и земли, видимым же всем [39//40] и невидимым. И во единаго Господа Иисуса Христа, Сына Божия, Единороднаго, Иже от Отца рожденнаго прежде всех век; Света от Света, Бога истинна от Бога истинна, рожденна, несотворенна, единосущна Отцу, Имже вся быша. Нас ради человек и нашего ради спасения сшедшаго с небес и воплотившагося от Духа Свята и Марии Девы, и вочеловечшася. Распятаго же за ны при Понтийстем Пилате, и страдавша, и погребенна. И воскресшаго в третий день по Писанием. И возшедшаго на небеса, и седяща одесную Отца. И паки грядущаго со славою судити живым и мертвым, Егоже Царствию не будет конца. И в Духа Святаго, Господа, Животворящаго, Иже от Отца исходящаго, Иже со Отцем и Сыном спокланяема и сславима, глаголавшаго пророки. Во едину Святую, Соборную и Апостольскую Церковь. И- [40//41] споведую едино крещение во оставление грехов. Чаю воскресения мертвых, и жизни будущаго века. Аминь.
Глаголему символу веры, молится архиерей (или иерей) тайно:
Боже и владыко всех, достойны ны соделай часа сего недостойных, да очистившеся от всякаго коварства и всякаго лицемерия, соединимся друг другу мира и любве союзом, утверждены твоего боговедения священием, ради единородного твоего Сына Христа, с нимже благословен еси, со пресвятым, и благим, и животворящим твоим Духом, ныне и присно, и во веки веков.
И по скончании символы веры, возглашает диакон зря к людем:
Станем добре. Миром Господу помолимся. [41//42]
Таже архиерей (или иерей) возглас:
Яко Бог милости, любве, щедрот и человеколюбия еси, ты, и единородный твой Сын, и Дух твой всесвятый, ныне и присно, и во веки веков.
Людие: Аминь.
И знаменует архиерей (или иерей) люди, глаголя:
Мир всем.
Людие: И духови твоему.
Диакон: Возлюбим друг друга лобзанием святым.
И поют певцы со сладкопением:
Возлюблю тя, Господи, крепосте моя, Господь утверждение, и прибежище и избавитель мой.
Архиерей же (или иерей) целует край дискоса, таже край чаши и святую трапезу. Подобне творят и сослужащии пресвитеры, [42//43] таже целуют архиерея в руку, друг же друга в уста, якоже мы во святый день пасхи обыкохом творити. Тожде творят и диаконы, стояще на солее. Скончавшуся пению, возглашает диакон:
Главы наша Господеви приклоним.
Людие вельми косно: Тебе, Господи.
Архиерей же (или иерей), приклонив главу, глаголет молитву сию тайно:
Едине Господи и милостиве Боже, преклоншым выи своя пред святым твоим жертвенником, и просящым у тебе духовные дары, ниспосли благодать твою благую, и благослови всех нас всяким благословением духовным и неотъемлемым, иже в вышних живый и на смиренныя призираяй. Яко хвально, и покланяемо, и прославлено есть всесвятое имя твое, Отца, и Сына, и Святаго Духа. Аминь. [44//45]
Диакон, зря в святыя двери ко святей трапезе глаголет возгласно:
Господи, благослови.
Архиерей (или иерей) возглас:
Господь да благословит ны, и да поспешит нам, и достойны да сотворит ны предстояния святаго своего жертвенника и пришествия (+ зде знаменует дискос) святаго своего Духа (+ зде знаменует чашу) своею благодатию и человеколюбием, всегда, ныне и присно, и во веки веков.
Людие, вельми косно: Аминь.
Певаему сему, покланяется архиерей (или иерей) с сослужащими, глаголя в себе:
Слава в вышних Богу, и на земли мир, в человецех благоволение (3-жды). Господи, устне мои отверзеши. и уста моя возвестят хвалу Твою (3-жды). Да исполнятся уста моя хваления, Господи, яко [44//45] да воспою славу Твою, весь день великолепие Твое (3-жды).
И поклоняся мало на обе страны сослужащым, поет вкупе с ними благолепно со сладкопением, во глас 5: