Людей твоих. Яко благословен еси и подобает тебе слава, Отцу, и Сыну, и святому Духу, ныне и присно, и во веки веков.
Людие отвещают: Аминь.
И входят диаконы во святый олтарь малыми дверми. Архиерей же (или иерей) отдает кадильницу. И абие певцы начинают пети со сладкопением настоящий тропарь:
Единородный Сыне и Слове Божий, Безсмертен Сый, и изволивый спасения нашего ради воплотитися от Святыя Богородицы и Приснодевы Марии, непреложно вочеловечивыйся; распныйся же, Христе Боже, смертию смерть поправый, един Сый Святыя Троицы, спрославляемый Отцу и Святому Духу, спаси нас.
Певаему же сему тропарю, дает архиерей единому пресвитеру книгу писаний апостольских, иному же книгу писаний пророческих, сам же прияв в десницу свою жезл, в шуйцу [15//16] приемлет святое евангелие, и тако творит вход, обходя святую трапезу с южныя страны.
Аще един есть иерей служай, дает иерей диакону в десную руку святое евангелие, в шуйце же книгу писаний апостольских, сам же вземлет писания пророческая, и держит я у левые страны персей. И тако творит вход, предидущим лампадам и диакону предходящу иерееви.
Совершается же вход сице: Исходят северными дверми и идут даже до западныя стены храма, аще же возможно есть, исходят и в притвор чрез северную дверь его. Предходят же два диакона со свещами, последуют им два иных диакона с кадильницами, сим последуют един пресвитер с книгою пророческою, паки же иный с книгою апостольскою, последи же архиерей. И входят в храм великими враты, иже на западе храма. Пришедше ко аналогию, иже есть на амвоне среди храма, восходит на него архиерей (или иерей), и полагает книгу на аналогий, таже премь от диакона (или пресвитера) евангелие и книгу апостольскую, такожде полагает я на аналогий. И [16//17]идут вси далее даже до степеней солеи, и зде станут, дондеже скончают певцы тропарь: Единородный Сыне. Пресвитеры же и диаконы позади стоят. Егда же скончают певцы пение, глаголет архиерей (или иерей) молитву сию, возгласно, зря к востоку:
Боже вседержителю, великоимените Господи, давый нам вход во святое святых пришествием единороднаго твоего Сына, Господа же и Бога, и Спаса нашего Иисуса Христа, молим и просим твою благостыню, понеже пристрашни и трепетни есмы, хотяще предстати святому твоему жертвеннику: ниспосли на ны, Боже, благодать твою благую, и освяти нашя души, и телеса, и дуси, и обрати помыслы наши ко благочестию, да в чистой совести принесем тебе дары, даяния, плоды, во потребление согрешений наших и во умилостивление за вся люди твоя. Благо- [17//18] датию и щедротами, и человеколюбием единороднаго твоего Сына, с нимже благословен еси во веки веков.
Людие: Аминь.
И входят вси во святый олтарь святыми дверми и станут на своих местах, диаконы же стоят на солее, зряще к западу. Отлагает же архиерей жезл свой. И став един от диакон посреди солеи, глаголет зря к людем диаконства сия:
Миром Господу помолимся.
Людие: Господи, помилуй.
О свышнем мире и спасении душ наших Господу помолимся.
Людие: Господи, помилуй.
О мире всего мира, и единении всех святых Божиих Церквей, Господу помолимся.
Людие: Господи, помилуй. [18//19]
О спасении и заступлении святейшаго отца и архиепископа нашего (имя рек), о всем причте и христолюбивых людех, Господу помолимся.
Людие: Господи, помилуй.
О оставлении грехов, и прощении согрешений наших, еже избавитися нам от всякия скорби, гнева, беды и нужды, и возстания врагов, Господу помолимся.
Людие: Господи, помилуй.
Пресвятую, пречистую, преславную, благословенную Владычицу нашу Богородицу и приснодеву Марию, святаго Иоанна, славнаго пророка, предтечу и крестителя, божественныя и всехвальныя апостолы, славныя пророки, и добропобедныя мученики, и вся святыя и праведныя помянем, яко да молитвами их и предстательствы вси помиловани будем.
Людие: Господи, помилуй. [19//20]
Глаголемым диаконством, молится архиерей (или иерей) пред святою трапезою тайно сице:
Щедре и милостиве, долготерпеливе и многомилостиве и истине Господи. Призри от святаго жилища твоего и услыши ны молящыяся тебе, и избави ны от всякаго искушения диавольскаго же и человеческаго, и не отстави от нас помощь твою, ниже тягчайшаго силы нашея наказания не наведи на ны. Не довольны бо есмы побеждати противная, ты же силен еси, Господи, во еже спасати от всех противлений. Спаси ны, Боже, от бедствий мира сего по благости твоей, яко да вошедше в чистой совести ко святому твоему жертвеннику, блаженну и трисвятую песнь с пренебесными силами неосужденно возслем ти, и благоприятную ти и божественную совер- [20//21]шив службу, сподобимся вечныя жизни. Аминь.
И скончавшымся диаконствам, архиерей (или иерей) возглас: