Тема: Одежда, еда, напитки/ Clothing, food, drinks.

Урок 77

Дата, класс: 5 А_____,5-Б_______, 5-B

Практическая цель: продолжать формировать навыки диалогической речи. тренировать ответы на вопросы о распорядке дня ученика. Совершенствовать технику чтения.

Общеобразовательная цель: продолжать формировать навыки устной речи.

Развивающая цель:развивать коммуникативные способности учеников.

Воспитательная цель: Воспитывать умение правильно планировать время.

Тип урока: комбинированный

Оснащение урока:учебник, рабочая тетрадь, раздаточный материал, доска.

№ п/п   Время   Этапы урока, материал Методы и приёмы работы Примеча-ния
            Подготовка к восприятию иностранного языка 1. Приветствие и сообщение цели урока. T: Our topic today is ≪Our Daily Timetable≫. Let us begin from the time you get up. Who or what wakes you up? Is it your alarm clock? 2. Речевая зарядка T: let’s read the rhyme BEFORE SCHOOL My bread is ready, and my tea, My bread is on the plate. «Be quick now», mummy says to me, «Or else for school you’ll be late». My coat is hanging in the hall, My shoes stand near below. I put them on, to mum I call: «Goodbye!» — and off I go. Основная часть урока.
  1. проверка домашнего задания
-Упр 4,5 стр 121 письменно Один-два ученика читают упражнение, а остальные ученики дополняют пересказ.
  1. Подача текста для чтения упр 1 стр 122
1) Этап підготовки к чтению T: Now you are going to read readers’ letters about pupils daily timetables. You’ ll work in groups of three. After you’ve read and done exercise 2 on page 123, we’ ll discuss the topic. 2)Этап чтения а) упр. 1(с. 122). Ученики работают в группах по 3-4 человека и читают по 1-му письму (для слабих классов 5-В, 5-Б ученики читают и пререводят текст в режиме Pl1-Pl2-Pl3) б) упр. 2 (с. 123). Ученики писменно находят ответы на каждое письмо, учитель предлагает 1-2 ученикам прочитать ответы (для 5-В класса письменно отвечаем на письма у доски. 3) Этап проверки понимания смысла текстов T : Imagine that you are writing a letter to ≪English Bridge≫. Let’s discuss what you will write about. 2-3 ученика предлагают свои варианты писем (5-в не постараться обсудит 1 общий вариант) Физкультминутка 3. Тренирование учеников в говорении - упр. 3 (с. 123). Ученики работают в парах: спрашивают и отвечают. T: Now you will work in pairs. Pupil A will ask questions about Stephen’s daily timetable. Pupil B will answer the questions and asks about Catherine’s day to get the answers for his/her questions. 4. Подготовка учеников к проведению социологического исследования ≪Our Favourite School Day≫. 1) РТ, упр. 1 (с. 89). Карточка упр 1 Ученики самостоятельно дополняют предложения. Потом один из них читает вслух, а остальные проверяют. 2) РТ, упр. 2 (с. 89). Карточка упр2 Ученики проводять опрос и заполняют таблицу. Потом сравнивают результаты и приходять к выводу, какойже самый любимый рабочий день в их классе. T: So it turned out that your favourite school day is . Окончание урока. 1. Домашнее задание. 1) написать 4-5 предложений про любимый школьный день. 2. Оценивание работы учеников на уроке. 3. Подведение итогов урока. T:Listen to the rhyme. Children go to school to study. This is clear to everybody. They also go to school to play And have some fun on each week day.
     

Exercise 1 Read about Larry’s favourite day. Fill in the blanks with the given words.

o’clock while usually out breakfast home drive after

My favourite day is Saturday. I get up about half past nine and have breakfast (1). I usually play computer games for an hour, then about eleven ___________(2) I go with my mum and dad to my uncle’s farm. I sometimes ________________ (3) my uncle’s tractor and do some work on the farm ____________(4) the other people are talking. We always have lunch at the farm. That’s about half past one. Then we come home. At three o’clock I______________ (5) go and play football with my friends. We have dinner about six. I often go out with my friends _________ (6) dinner too — to the cinema, or to the ice rink. We usually go __________ (7) about seven, but we never stay out very late. We’re usually ________________(8) about half past nine.

Exrcise 2 Ask your classmates about their favourite school day. Make a graph like this. Write about the results of your survey. Write a paragraph about your favourite school day.

Our Favourite School Day

Names Days You The number of people
Monday
Tuesday
Wednesday
Thursday
Friday

Exercise 1 Read about Larry’s favourite day. Fill in the blanks with the given words.

o’clock while usually out breakfast home drive after

My favourite day is Saturday. I get up about half past nine and have breakfast (1). I usually play computer games for an hour, then about eleven ___________(2) I go with my mum and dad to my uncle’s farm. I sometimes ________________ (3) my uncle’s tractor and do some work on the farm ____________(4) the other people are talking. We always have lunch at the farm. That’s about half past one. Then we come home. At three o’clock I______________ (5) go and play football with my friends. We have dinner about six. I often go out with my friends _________ (6) dinner too — to the cinema, or to the ice rink. We usually go __________ (7) about seven, but we never stay out very late. We’re usually ________________(8) about half past nine.

Exrcise 2 Ask your classmates about their favourite school day. Make a graph like this. Write about the results of your survey. Write a paragraph about your favourite school day.

Our Favourite School Day

Наши рекомендации