Иный канон преподобнаго, глас 8.
Ирмос: Во́ду проше́д я́ко су́шу:
Во свет невеще́ственный и у́мный, / от печа́ли веще́ственных восте́к Иоа́нне преподо́бне, / моли́твами твои́ми ко Го́споду просвети́ мя.
Я́ко воздержа́ния сла́дость ссав, / отри́нул еси́ го́ресть сласте́й, / те́мже па́че ме́да и со́та услажда́еши о́тче, чу́вства на́ша.
Возше́д на высоту́ доброде́телей, / до́ле пле́жущия поплева́в сла́сти, / сла́дость яви́лся еси́ спасе́ния, преподо́бне о́тче, ста́ду твоему́.
Богородичен: Прему́дрость и Сло́во О́тчее несказа́нно ро́ждшая, / души́ моея́ лю́тую уврачу́й я́зву, / и се́рдца боле́знь укроти́.
Катавасия: Отве́рзу уста́ моя́, / и напо́лнятся Ду́ха, / и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери, / и явлю́ся, све́тло торжеству́я, / и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.
Песнь 3.
Ирмос: Утверди́ ны, Бо́же, / Твое́ю си́лою, / и низложи́ ерети́ческая шата́ния, / и вознеси́ рог наш.
Путе́м жития́, Христе́, лю́те путеше́ствуя, / уя́звлен есмь от разбо́йник в страсте́х, / но возста́ви мя, молю́ся.
Разби́ша ум мой разбо́йницы, / и оста́виша мя в я́звах е́ле жи́ва прегреше́ний мои́х, / но исцели́ мя, Го́споди.
Обнажи́ша мя, Спа́се Христе́, за́поведей Твои́х стра́сти, / и сластьми́ уязви́хся, / но изле́й на мя ми́лость.
Богородичен: Моли́ непреста́нно, Чи́стая, Проше́дшаго из чресл Твои́х, / изба́витися ле́сти диа́воли, / пою́щим Тя, Ма́терь Бо́жию.
Иный.
Ирмос: Ты еси́ утвержде́ние:
Попали́л еси́ у́глем обуче́ния пресла́вно страсте́й те́рние, / и согрева́еши мона́шествующих состоя́ния.
Ми́ро освяще́ния от по́стнических преподо́бне арома́т, / весь сложи́лся еси́ в воню́ благоуха́ния Бо́жия.
В зако́нех обуче́ния поуча́яся, стра́сти потопи́л еси́, / я́коже ины́я ны́не фараони́ты, тече́нием слез твои́х.
Богородичен: Уста́ви мое́ непостоя́нное / помышле́ний, Чистая, смущение, / Ма́ти Бо́жия, / к Сы́ну Твоему́ направля́ющи движе́ние.
Катавасия: Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице, / Живы́й и Незави́стный Исто́чниче, / лик себе́ совоку́пльшия, духо́вно утверди́, / в Боже́ственней Твое́й сла́ве / венце́в сла́вы сподо́би.
Седален, глас 5.
Подобен: Стра́нное:
Пречи́стый Крест Твой, Спа́се наш, / я́ко ору́жие спасе́ния содержа́ще, / тем Тебе́ вопие́м: / спаси́ ны, пострада́вый во́лею о нас всех Бо́же, / я́ко многоми́лостивый.
Слава, преподобнаго, глас 4.
Подобен: Вознесы́йся:
Доброде́тельми к небеси́ возсия́вый, водруже́н я́ве, / возше́л еси́ к Боговиде́ния неизме́римой глубине́ благоче́стно, / вся у́бо победи́в де́монския ко́зни, / покрыва́еши же челове́ки от вре́да сих, / Иоа́нне, ле́ствице доброде́телей, / и ны́не мо́лишися спасти́ся рабо́м твои́м.
И ныне, Богородичен. Подобен: На престо́ле херуви́мском седя́й / и в не́дрех О́тчих водворя́яйся, / я́ко на престо́ле седи́т святе́м Свое́м Влады́чице / в не́дрех Твои́х пло́тски: / Бог бо воцари́выйся та́ко над все́ми язы́ки, / и разу́мно ны́не пое́м Ему́. / Его́же и Ты, Чи́стая, моли́ / спасти́ся рабо́м Твои́м.
Песнь 4.
Ирмос: Услы́шах, Го́споди, / слух Твой и убоя́хся; / разуме́х смотре́ние Твое́ / и просла́вих Тя, Еди́не Человеколю́бче.
Разбо́йницы окрадо́ша мое́ дея́ние Боже́ственное, / и оста́виша мя я́звами му́чима.
Извлеко́ша мя, Спа́се, за́поведей Твои́х, / непостоя́нная помышле́ния моя́, / отону́дуже уя́звлен есмь прегреше́ньми.
Леви́т ра́нами уя́звленна, я́ко ви́де мя, / ми́мо и́де, Спа́се мой, / но Ты мя спаси́.
Богородичен: Госпо́дственно прославля́ем Тя, / Богоро́дице Безневе́стная, / и к Твоему́ приста́нищу ве́рнии прибега́ем.
Иный.
Ирмос: Услы́шах, Го́споди:
Я́ко цве́тник благово́ннейший, / и доброде́телей рай одушевле́нный, / воздержа́ние процве́л еси́, / и́мже вся напита́л еси́ чту́щия тя.
Законоположи́теля обуче́ния / и мона́хов пра́вило кротча́йшее, / я́ко Моисе́а тя и Дави́да вои́стинну / стяжа́вше, о́тче, ублажа́ем.
Насажде́н на вода́х воздержа́ния, / яви́лся еси́, блаже́нне, розга́, о́тче, благоцвету́щая, / благоче́стия гро́зды произнося́щая.
Богородичен: Под ле́том быва́ема, / от Отца́ безле́тно возсия́вша, / Богома́ти нам родила́ еси́, / Его́же моли́ спасти́ пою́щия Тя.
Катавасия: Седя́й в Сла́ве / на Престо́ле Божества́ / во о́блаце ле́гце, / прии́ди Иису́с Пребоже́ственный, / Нетле́нною Дла́нию / и спасе́ зову́щия: / сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.
Песнь 5.
Ирмос: У́треннююще, вопие́м Ти, / Го́споди, спаси́ ны, / Ты бо еси́ Бог наш, / ра́зве Тебе́ ино́го не зна́ем.
Иису́се, посети́ ра́ны души́ моея́, / я́коже дре́вле в ру́це впа́дшаго разбо́йничи, / и уврачу́й боле́знь мою́, Христе́, молю́ся.
Боле́зненно я́звами изнемого́х, Христе́ мой, прегреше́ний, / и отту́ду наг лежу́ доброде́телей Боже́ственных, / молю́, спаси́ мя.
Иере́й я́коже ви́де мя и леви́т не возмо́же я́ве, / мимоидо́ша бо мя, / но Сам я́ко благоутро́бен, / ны́не спасе́ние по́дал и спасл еси́.
Богородичен: Не пре́зри, Влады́ко, окая́ннаго мене́, молю́ся, / уя́звленнаго умо́м боле́зненно от разбо́йник, / но уще́дри моли́твами, Спа́се, Ро́ждшия тя.
Иный.
Ирмос: Вску́ю мя отри́нул еси́:
Погаси́в вся стра́сти, / росо́ю подвиго́в твои́х, о́тче блаже́нне, / оби́льно возже́г огне́м любве́ и ве́ры, / воздержа́ния свети́льник и просвеще́ние безстра́стия, / и дне сын был еси́.
Ве́ры грозд, Боже́ственным земледе́лием твои́м, о́тче, воспита́л еси́, / и в точи́ла вложи́л еси́, / и возде́лал еси́ труды́ обуче́ния, / и ча́шу испо́лнь духо́вную воздержа́ния, / весели́ши сердца́ ста́да твоего́.
Претерпе́в до́бре прило́ги и я́звы проти́вных враго́в, / яви́лся еси́ столп терпе́ния, / утвержда́я ста́до твое́ па́лицею Боже́ственною, / на па́жити воздержа́ния, / и на воде́ воспитова́я, блаже́нне.
Богородичен: Ре́чем Твои́х усте́н, Всечи́стая, после́дующе, Тя ублажа́ем, / с Тобо́ю бо вои́стинну / вели́чия сотвори́вый Госпо́дь возвели́чи Тя, / и и́стинную Бо́жию Ма́терь, / Рожде́йся из чре́ва Твоего́ показа́.
Катавасия: Ужасо́шася вся́ческая / о Боже́ственней сла́ве Твое́й: / Ты бо, Неискусобра́чная Де́во, / име́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га / и родила́ еси́ Безле́тнаго Сы́на, / всем воспева́ющим Тя / мир подава́ющая.
Песнь 6.
Ирмос: Обы́де мя бе́здна, / гроб мне кит бысть, / аз же возопи́х к Тебе́, Человеколю́бцу, / и спасе́ мя десни́ца Твоя́, Го́споди.
Страстьми́ ижди́х житие́ боже́ственное, Влады́ко, / и вся́ко прегреше́ньми лю́те уя́звен, прибего́х к Тебе́: / уще́дри мя, молю́ся.
Расхи́тиша бога́тство мое́, / и я́коже ме́ртва мя оста́виша разбо́йницы, / страстьми́ ум мой уязви́вше, / но уще́дрив спаси́ мя, Го́споди.
Я́ко ви́де леви́т мою́ ран боле́знь, / язв не терпя́, мимои́де мя; / Сам же Человеколю́бче, / излия́л ми еси́ бога́тую Твою́ ми́лость.
Богородичен: Купину́ Тя неопали́мую, и го́ру, / и ле́ствицу одушевле́нную, / и дверь небе́сную, досто́йно сла́вим, / Мари́е пресла́вная, правосла́вных похвало́.
Иный.
Ирмос: Очи́сти мя, Спа́се:
Прия́л еси́ в души́ Боже́ственное бога́тство Ду́ха, / непоро́чную моли́тву, чистоту́, / че́стность, бде́ние всегда́шнее, воздержа́ния труды́, / и́миже дом позна́лся еси́ Бо́жий.
Вещества́ е́же до́ле, прему́дре, прете́кл еси́ ху́дость, / невеще́ственною же моли́твою ум воспери́в, / и вы́шняго упокое́ния яви́лся еси́ насле́дник, / соверше́нства ра́ди жития́.
По́тами по́стническими / у́глие стрел вра́жиих угаси́л еси́ вои́стинну, / и огнь ве́ры возсия́в, / попали́л еси́ неве́рия, ересе́й шата́ния.
Богородичен: Возсия́ от Сио́на вы́шняго благоле́пие, / предложе́нием пло́ти по соедине́нию неизрече́нному, / из Тебе́, Неискусобра́чная, обложе́нное, и мир просвети́.
Катавасия: Боже́ственное сие́ и всечестно́е / соверша́юще пра́зднество, / Богому́дрии, Богома́тере, / прииди́те, рука́ми воспле́щим, / от Нея́ ро́ждшагося Бо́га сла́вим.
Кондак, глас 4.
Подобен: Яви́лся еси́ днесь:
На высоте́ Госпо́дь воздержа́ния и́стинна тя положи́, / я́коже звезду́ неле́стную, световодя́щую концы́, / наста́вниче Иоа́нне, о́тче наш.
Икос: Дом Бо́жий я́ко вои́стинну, / самаго́ себе́ соде́лал еси́, о́тче, / боже́ственными твои́ми доброде́тельми, / я́ве украси́в я́ко зла́то све́тлое, / ве́ру, наде́жду и любо́вь и́стинную, / Боже́ственныя зако́ны излага́я, / воздержа́нием обучи́вся я́ко безпло́тный, / ра́зум, му́жество, целому́дрие стяжа́в, / смире́ние, и́мже возне́слся еси́. / Те́мже и просвети́лся еси́ / моли́твами непреста́нными, / и небе́сная прия́л еси́ селе́ния, / наста́вниче Иоа́нне, о́тче наш.
Таже чтется синаксарий дневный.
Посем житие преподобнаго отца нашего Иоанна Лествичника, в мире скончавшагося.
Песнь 7.
Ирмос: Превозноси́мый отце́в Госпо́дь / пла́мень угаси́, о́троки ороси́, согла́сно пою́щия: / Бо́же, благослове́н еси́.
Разбо́йницы обпадо́ша на мя окая́ннаго, / и я́звами оста́виша ме́ртва, я́коже бездыха́нна мя. / Те́мже молю́ся Ти: Бо́же, посети́ мя.
Ум мой плени́ша помышле́ния непостоя́нная, и уязви́вше страстьми́, / ме́ртва мя оста́виша, мно́жеством прегреше́ний, / но Спа́се, исцели́ мя.
Я́ко ви́де леви́т мя ра́нами боля́ща, / не терпя́ язв неисце́льнаго ра́ди, / мимои́де мя, Спа́се мой, / но Сам уврачу́й мя.
Богородичен: Ты от Де́вы воплоти́выйся, спасл мя еси́, / я́звам мои́м возлива́я бога́тую ми́лость, Христе́, щедро́т Твои́х, / сего́ ра́ди Тя сла́влю.
Иный.
Ирмос: От Иуде́и доше́дше:
На зла́це вы́шняго ца́рствия, / ста́до о́тче воспита́л еси́ / и жезло́м догма́т зве́ри отгна́в ересе́й, воспе́л еси́: / оте́ц на́ших Бо́же благослове́н еси́.
В го́рний вшел еси́ и неве́стнический черто́г Ца́рства Христо́ва, / оде́ждею облече́н досто́йною зва́вшаго, / в не́мже и возле́гл еси́, вопия́: / оте́ц на́ших Бо́же благослове́н еси́.
Невла́жная грехми́, река́ яви́лся еси́ воздержа́ния о́тче, / по́мыслы потопля́я, и скве́рну очища́я, вопию́щих ве́рою: / оте́ц на́ших Бо́же благослове́н еси́.
Богородичен: Из чре́ва Твоего́ про́йде воплоти́выйся, Де́во, всех Госпо́дь: / те́мже Тя Богоро́дицу му́дрствующе правосла́вно, Сы́ну Твоему́ зове́м: / оте́ц на́ших Бо́же благослове́н еси́.
Катавасия: Не послужи́ша тва́ри Богому́дрии / па́че Созда́вшаго, / но, о́гненное преще́ние му́жески попра́вше, / ра́довахуся, пою́ще: / препе́тый отце́в Госпо́дь и Бог, благослове́н еси́.
Песнь 8.
Ирмос: Тебе́, Вседе́телю, / в пещи́ о́троцы, всеми́рный лик спле́тше, поя́ху: / дела́ вся́кая, Го́спода по́йте / и превозноси́те во вся ве́ки.
От разбо́йник по́мыслов мои́х, Спа́се, / растли́х житие́ мое́ согреше́ний я́звами. / Те́мже Боже́ственнаго обнажи́хся о́браза, / Тебе́ человеколюби́ваго Бо́га, но уще́дри мя.
Прише́л еси́ на зе́млю от вы́шних, Спа́се, / уще́дрив бие́ньми ура́неннаго мя всего́ прегреше́ний я́звами, Ще́дре, / и излия́л еси́ на мя, Христе́, ми́лость Твою́.
Те́ло и ду́шу Ты, Влады́ко Спа́се, / изба́ву дал еси́ за мя, и спасл мя еси́, / мече́м грехо́в уязвле́наго, / в неисце́льных я́звах, я́ко ми́лостивый.
Богородичен: Тя па́че ума́ Богому́жным сло́вом / ро́ждшую Го́спода и де́вствующую, / вся дела́, Де́во, благослови́м / и превозно́сим во вся ве́ки.
Иный.
Ирмос: Царя́ Небе́снаго:
Столп тя одушевле́нный я́ко вои́стинну, / и о́браз воздержа́ния о́тче стяжа́вше, / вси твою́ па́мять почита́ем, Иоа́нне.
Мно́жество ра́дуется мона́хов, / и лику́ет преподо́бных собо́р и пра́ведных, / вене́ц бо досто́йно с ни́ми прия́л еси́.
Укра́шен доброде́тельми, / в неве́стник неизрече́нныя сла́вы соше́л еси́, / песнь воспева́я Христу́ во ве́ки.
Богородичен: По́мощи я́же от Тебе́ тре́бующия не пре́зри, Де́во, / пою́щия и превознося́щия Тя во ве́ки.
Катавасия: О́троки благочести́выя в пе́щи / Рождество́ Богоро́дичо спасло́ есть; / тогда́ у́бо образу́емое, / ны́не же де́йствуемое, / вселе́нную всю воздвиза́ет пе́ти Тебе́: / Го́спода по́йте, дела́, / и превозноси́те Его́ во вся ве́ки.
Песнь 9.
Ирмос: Иса́ие, лику́й, / Де́ва име́ во чре́ве, и роди́ Сы́на Емману́ила, / Бо́га же и Челове́ка, Восто́к и́мя Ему́, / Его́же велича́юще, Де́ву ублажа́ем.
За́поведи Твоя́, Влады́ко, не сохрани́в ра́зумом мои́м, / в стра́сти вшед сласте́й, обнажи́хся благода́ти, / и я́звами изве́ржен наг. / Те́мже молю́ Тя, Спа́се, спаси́ мя.
Ниже́ леви́т возмо́же отмы́ти стру́пы моя́, / но прише́л еси́ ко мне, Бла́же, сострада́тельно, / и излия́л еси́ ми́лость Твои́х щедро́т, Спа́се, на мя, / я́ко всеизря́дный врач исцеля́я мя.
Я́ко сый благоутро́бен, уще́дрив спасл еси́, Христе́, / я́звами лю́те от разбо́йник, Спа́се, убие́на мя, / ду́шу же и те́ло Свое́, / я́ко динаря́ два дал еси́ избавле́ние.
Богородичен: Па́че ума́ рождество́ Твое́, Богома́ти, / без му́жа бо зача́тие в Тебе́, / и де́вственно рожде́ние бысть, / и́бо Бог есть рожде́йся, / Его́же велича́юще, Тя, Де́во, ублажа́ем.
Иный.
Ирмос: Чи́стую сла́вно почти́м:
Врач боля́щих в прегреше́ниих, от Бо́га, блаже́нне, / губи́тель же яви́лся еси́ и прогони́тель лука́вых духо́в, / те́мже тя ублажа́ем.
Зе́млю, я́коже тли жили́ще, оста́вил еси́, о́тче, / и в земли́ всели́лся еси́ кро́тких и с ни́ми весели́шися, / Боже́ственныя наслажда́яся сла́дости.
Днесь день пра́зднственный, / вся бо созыва́ет мона́шествующих стада́, в лик духо́вный, / на трапе́зу и снедь нетле́нныя жи́зни.
Богородичен: В Тебе́ всели́вся, Всенепоро́чная, / пре́жде родонача́льники злонра́вно прельсти́вшаго человекоуби́йцу Низложи́вый, / роди́ся и вся ны спасе́.
Катавасия: Всяк земноро́дный / да взыгра́ется, Ду́хом просвеща́емь, / да торжеству́ет же Безпло́тных умо́в естество́, / почита́ющее свяще́нное торжество́ Богома́тере, / и да вопие́т: / ра́дуйся, Всеблаже́нная, / Богоро́дице, Чи́стая Присноде́во.
Ексапостиларий воскресен, и преподобнаго.
Подобен: Жены́ услы́шите:
Ми́ра благостра́стия, я́коже вре́днаго уклони́лся еси́, / и безбра́шием плоть увяди́в, / обнови́л еси́ души́ кре́пость, преподо́бне, / и сла́вою обогати́лся еси́ небе́сною, пресла́вне. / Те́мже не преста́й моля́ся о нас, Иоа́нне.
Богородичен: Госпо́дственно Богоро́дицу Тя испове́дуем, Влады́чице, Тобо́ю спасе́ни, / и́бо Бо́га родила́ еси́ неизрече́нно, разо́ршаго Кресто́м смерть, / к Себе́ же привле́кшаго преподо́бных собо́ры, / с ни́миже Тя восхваля́ем, Де́во.