Читается 11-е Евангелие Святых Страстей
Священник: От Иоа́нна свята́го Ева́нгелия чте́ние. [Ин. 19, 38 - 42], зачало 62:
Во вре́мя о́но, моли́ Пила́та Ио́сиф, и́же от Аримафе́я, сый учени́к Иису́сов, потае́н же стра́ха ра́ди иуде́йска, да во́змет те́ло Иису́сово: и повеле́ Пила́т. Прии́де же и взят те́ло Иису́сово. Прии́де же и Никоди́м, прише́дый ко Иису́сови но́щию пре́жде, нося́ смеше́ние сми́рнено и ало́йно, я́ко литр сто. Прия́ста же те́ло Иису́сово, и обви́ста е́ ри́зами со арома́ты, я́коже обы́чай есть иуде́ом погреба́ти. Бе же на ме́сте, иде́же распя́тся, верт, и в ве́рте гроб нов, в не́мже николи́же никто́же положе́н бе. Ту у́бо пятка́ ра́ди иуде́йска, я́ко близ бя́ше гроб, положи́ста Иису́са.
Лик: Сла́ва долготерпе́нию Твоему́, Го́споди.
На стиховне стихиры, Глас 1:
Вся тварь изменя́шеся стра́хом, / зря́щи Тя на Кресте́ ви́сима, Христе́, / со́лнце омрача́шеся, / и земли́ основа́ния сотряса́хуся, / вся сострада́ху Созда́вшему вся. / Во́лею нас ра́ди претерпе́вый, / Го́споди, сла́ва Тебе́.
Весь мир содрогнулся от страха, видя Тебя, Христе, висящим на кресте: солнце помрачилось, основы земли поколебались, все страдало с Тобою, Творцом вселенной. Господи, добровольно за нас пострадавший, слава Тебе».
Стих: Раздели́ша ри́зы Моя́ себе́, / и о оде́жди Мое́й мета́ша жре́бий.
Глас 2: Лю́дие злочести́вии и беззако́ннии, /вску́ю Гл.2: «Нечестивый и преступный народ зачем замышляет тщетное? поуча́ются тще́тным? / Вску́ю Живота́ всех на смерть осуди́ша? Ве́лие чу́до, я́ко Созда́тель ми́ра / в ру́ки беззако́нных предае́тся, /и на дре́во возвыша́ется, Человеколю́бец, /да я́же во а́де у́зники свободи́т зову́щия: /долготерпели́ве Го́споди, сла́ва Тебе́.
Зачем Жизнь вселенной он осудил на смерть? Великое чудо! Творец мира предается в руки язычников и Человеколюбец поднимается на крест, чтобы освободить находящихся в аду узников, восклицающих: Долготерпеливый Господи, слава Тебе».
Стих: Да́ша в снедь Мою́ желчь, / и в жа́жду Мою́ напои́ша Мя о́цта.
Днесь зря́щи Тя, Непоро́чная Де́ва, / на Кресте́ Сло́ве возвыша́ема, / рыда́ющи ма́тернею утро́бою, / уязвля́шеся се́рдцем го́рце, / и стеня́щи боле́зненно из глубины́ души́, / лице́ со власы́ терза́ющи. / Те́мже и пе́рси бию́щи, взыва́ше жа́лостно: / увы́ Мне, Боже́ственное Ча́до, / увы́ В сей день непорочная Дева, /видя Тебя, Слово, на Кресте висящим, / скорбя материнскою душою, уязвлялась сердцем горько, /и, стеная мучительно из глубины души, /лицо и волосы терзая, сокрушалась./ Потому, ударяя Себя в грудь, /Она и восклицала жалостно: /«Увы Мне, Божественное Дитя! Увы, Мне, Све́те ми́ра, /что заше́л еси́ от о́чию Мое́ю, А́гнче Бо́жий? /Те́мже во́инства безпло́тных, / тре́петом содержи́ми бя́ху глаго́люще: /непостижи́ме Го́споди, сла́ва Тебе́.,
Мне, Свет мира! / Что же Ты скрылся с глаз Моих Агнец Божий?» /Оттого и воинства бесплотных, / трепетом охваченные, возглашали: / Непостижмый Господи, слава Тебе!»
Стих: Бог же, Царь наш пре́жде ве́ка, / соде́ла спасе́ние посреде́ земли́.
На дре́ве ви́дящи ви́сима, Христе́, / Тебе́, всех Зижди́теля и Бо́га, / безсе́менно Ро́ждшая Тя вопия́ше го́рько: / Сы́не Мой, где добро́та за́йде зра́ка Твоего́? / Не терплю́ зре́ти Тя непра́ведно распина́ема, / потщи́ся у́бо, воста́ни, я́ко да ви́жу и Аз / Твое́ из ме́ртвых тридне́вное Воскресе́ние.
Видя висящим на Древе, Христе, / Тебя, всех Создателя и Бога, / Родившая Тебя без семени взывала горько: / «Сын Мой, куда скрылась красота облика Твоего? / Не выношу видеть Тебя распинаемым неправедно; / поспеши же, восстань, / чтобы и Я смогла увидеть / Твое воскресение из мертвых в третий день!»
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Сво́му Ду́ху, Глас 8:
Го́споди, восходя́щу Ти на Крест, / страх и тре́пет нападе́ на тварь, / и земли́ у́бо возбраня́л еси́ поглоти́ти распина́ющих Тя, / а́ду же повелева́л еси́ испусти́ти ю́зники, / на обновле́ние челове́ков. / Судие́ живы́х и ме́ртвых, / жизнь прише́л еси́ пода́ти, а не смерть. / Человеколю́бче, сла́ва Тебе́.
Господи, страх и трепет охватил все созданное, когда Ты восходил на крест. Однако же Ты не позволил земле поглотить Твоих распинателей, но повелевал аду освободить узников. Для возрождения людей Ты, Судия живых и мертвых, пришел даровать жизнь, а не смерть,Человеколюбивый, да будет Тебе слава».
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь. Глас 6:
Уже́ омака́ется трость изрече́ния, от суде́й непра́ведных, /Иису́с суди́мь быва́ет и осужда́ется на крест, / и стра́ждет тварь, на Кресте́ ви́дящи Го́спода. / Но естество́м телесе́, мене́ ра́ди стражда́й, Благи́й Го́споди, сла́ва / Тебе́.
Вот уже омокается трость для написания приговора неправедных судей; Иисуса судят и осуждают на крест. И страдает вся тварь, видя Господа на кресте. Но, Благкй Господи, ради меня страдавший плотию, слава Тебе.