Читаеися 4-е Евангелие Святых Страстей.

Священник: От Иоа́нна свята́го Ева́нгелия чте́ние. [Ин. 18, 28 - 19, 16], зачало 59:

Во вре́мя о́но, ведо́ша Иису́са от Каиа́фы в прето́р. Бе же у́тро: и ти́и не внидо́ша в прето́р, да не оскверня́тся, но да ядя́т фа́ску. Изы́де же Пила́т к ним вон, и рече́: ку́ю речь прино́сите на Челове́ка Сего́? Отвеща́ша и ре́ша ему́: а́ще не бы был Сей злоде́й, не бы́хом пре́дали Его́ тебе́. Рече́ же им Пила́т: поими́те Его́ вы, и по зако́ну ва́шему суди́те Ему́. Ре́ша же ему́ иуде́е: нам не досто́ит уби́ти никого́же. Да сло́во Иису́сово сбу́дется, е́же рече́, назна́менуя, ко́ею сме́ртию хотя́ше умре́ти. Вни́де у́бо па́ки Пила́т в прето́р, и гласи́ Иису́са, и рече́ Ему́: Ты ли еси́ Царь Иуде́йск? Отвеща́ ему́ Иису́с: о себе́ ли ты сие́ глаго́леши, или́ ини́и тебе́ реко́ша о Мне? Отвеща́ Пила́т: еда́ аз жидови́н есмь? Род Твой и архиере́е преда́ша Тя мне, что еси́ сотвори́л? Отвеща́ Иису́с: Ца́рство Мое́ несть от ми́ра сего́; а́ще от ми́ра сего́ бы́ло бы Ца́рство Мое́, слуги́ Мои́ у́бо подвиза́лися бы́ша, да не пре́дан бых был иуде́ом. Ны́не же Ца́рство Мое́ несть отсю́ду. Рече́ же Ему́ Пила́т: у́бо Царь ли еси́ Ты? Отвеща́ Иису́с: ты глаго́леши, я́ко Царь есмь Аз. Аз на сие́ роди́хся, и на сие́ приидо́х в мир, да свиде́тельствую и́стину: и всяк, и́же есть от и́стины, послу́шает гла́са Моего́. Глаго́ла Ему́ Пила́т: что есть и́стина? И сие́ рек, па́ки изы́де ко иуде́ом, и глаго́ла им: аз ни еди́ныя вины́ обрета́ю в Нем. Есть же обы́чай вам, да еди́наго вам отпущу́ на Па́сху: хо́щете ли у́бо, да отпущу́ вам Царя́ Иуде́йска? Возопи́ша же па́ки вси, глаго́люще: не Сего́, но Вара́вву. Бе же Вара́вва разбо́йник. Тогда́ у́бо Пила́т поя́т Иису́са, и би Его́. И во́ини спле́тше вене́ц от те́рния, возложи́ша Ему́ на главу́, и в ри́зу багря́ну облеко́ша Его́. И глаго́лаху: ра́дуйся, Царю́ Иуде́йский. И бия́ху Его́ по лани́тома. Изы́де у́бо па́ки вон Пила́т, и глаго́ла им: се извожду́ Его́ вам вон, да разуме́ете, я́ко в Нем ни еди́ныя вины́ обрета́ю. Изы́де же вон Иису́с, нося́ тернове́н вене́ц, и багря́ну ри́зу. И глаго́ла им: се Челове́к. Егда́ же ви́деша Его́ архиере́е и слуги́, возопи́ша глаго́люще: распни́, распни́ Его́. Глаго́ла им Пила́т: поими́те Его́ вы, и распни́те. Аз бо не обрета́ю в Нем вины́. Отвеща́ша ему́ иуде́е: мы зако́н и́мамы, и по зако́ну на́шему до́лжен есть умре́ти, я́ко Себе́ Сы́на Бо́жия сотвори́. Егда́ же слы́ша Пила́т сие́ сло́во, па́че убоя́ся. И вни́де в прето́р па́ки, и глаго́ла Иису́сови: отку́ду еси́ Ты? Иису́с же ответа́ не даде́ ему́. Глаго́ла же Ему́ Пила́т: мне ли не глаго́леши? Не ве́си ли, я́ко власть и́мам распя́ти Тя, и власть и́мам пусти́ти Тя? Отвеща́ Иису́с: не и́маши вла́сти ни еди́ныя на Мне, а́ще не бы ти дано́ свы́ше: сего́ ра́ди предавый Мя тебе́, бо́лий грех и́мать. От сего́ иска́ше Пила́т пусти́ти Его́. Иуде́е же вопия́ху, глаго́люще: а́ще Сего́ пу́стиши, не́си друг ке́сарев. Всяк, и́же царя́ себе́ творя́й, проти́вится ке́сарю. Пила́т же слы́шав сие́ сло́во, изведе́ вон Иису́са, и се́де на суди́щи, на ме́сте глаго́лемем Лифострото́н, евре́йски же Гавва́фа. Бе же пято́к Па́сце, час же я́ко шесты́й. И глаго́ла Иуде́ом: се Царь ваш. Они́ же вопия́ху: возми́, возми́, распни́ Его́. Глаго́ла им Пила́т: Царя́ ли ва́шего распну́? Отвеща́ша архиере́е: не и́мамы царя́, то́кмо ке́саря. Тогда́ же предаде́ Его́ им, да ра́спнется.

Лик: Сла́ва долготерпе́нию Твоему́, Го́споди.

Антифон 10, глас 6:

Одея́йся све́том, я́ко ри́зою, /наг на суде́ стоя́ше, /и в лани́ту ударе́ние прия́т от рук, и́хже созда́, /беззако́ннии же лю́дие на Кресте́ пригвозди́ша Го́спода Сла́вы, / тогда́ заве́са церко́вная раздра́ся, / со́лнце поме́рче, не терпя́ зре́ти Бо́га досажда́ема, / Его́же трепе́щут вся́ческая. Тому́ поклони́мся.

Учени́к отве́ржеся, / разбо́йник возопи́: /помяни́ мя, Го́споди, /во Ца́рствии Твое́м.

Сла́ва, Богородичен:

Умири́ мир, от Де́вы изво́ливый, Го́споди, / плоть носи́ти за рабы́, / да согла́сно Тебе́ славосло́вим, Человеколю́бче.

И ны́не, тойже.

Одевающийся светом, как одеждою, предстал на суде обнаженным и принял удар по щеке от рук, которые Сам создал. А преступный народ пригвоздил ко кресту Господа славы. Тогда разодралась завеса в храме; солнце померкло, не вынесши видеть оскорбляемым Бога, пред которым трепещет весь мир. Поклонимся Ему».

Ученик отрекся, / разбойник же воззвал: / «Помяни меня, Господи, / во Царствии Твоем!»

Слава, Богородичен:

Мiр умиротвори, Господи, / благоволивший плоть от Девы носить за рабов, / чтобы мы согласно / славословили Тебя, Человеколюбец. И ныне: повторяем то же.

Антифон 11, глас 6:

За блага́я, я́же сотвори́л еси́, Христе́, ро́ду евре́йскому, / распя́ти Тя осуди́ша, / о́цта и же́лчи напои́вше Тя. / Но даждь им, Го́споди, по дело́м их, / я́ко не разуме́ша Твоего́ снизхожде́ния.

О преда́тельстве не дово́льни бы́ша, Христе́, ро́ди евре́йстии, / но покива́ху глава́ми свои́ми, хулу́ и руга́ние принося́ще. / Но даждь им, Го́споди, по дело́м их, / я́ко не разуме́ша Твоего́ смотре́ния.

Ниже́ земля́ я́ко потрясе́ся, / ниже́ ка́мение я́ко разсе́деся, евре́ов увеща́ша, / ниже́ церко́вная заве́са, ниже́ ме́ртвых воскресе́ние. / Но даждь им, Го́споди, по дело́м их, / я́ко тще́тным на Тя поучи́шася.

За все добро, что Ты, Христе, сделал еврейскому народу, осудили Тебя на распятие, напоили уксусом и желчью. Поэтому, Господи, воздай им по делам их за то, что не хотели они понять Твоего снишествия». На предательстве не успокоились, Христе, / отпрыски евреев, качали головами своими, / глумление и насмешки принося. / Но воздай им, Господи, по делам их, / ибо не поняли они Твоего промышления.

Ни земля содрогнувшаяся, /ни камни распавшиеся / евреев не убедили, / ни завеса храма, ни мертвых воскресение. /Но воздай им, Господи, по делам их, / ибо тщетное против Тебя замыслили.

Сла́ва. Богородичен:

Бо́га от Тебе́ воплоще́ннаго / позна́хом, Богоро́дице Де́во, / Еди́на Чи́стая, Еди́на Благослове́нная, / тем непреста́нно Тя, воспева́юще, велича́ем. И ны́не, тойже.

Слава, Богородичен:

Бога, от Тебя воплощенного, / мы познали, Богородица Дева, / единая чистая, единая благословенная; / потому непрестанно Тебя в песнях величаем.

И ныне: повторяем то же.

Антифон 12, глас 8:

Сия́ глаго́лет Госпо́дь иуде́ом: / лю́дие Мои́, что сотвори́х вам? / Или́ чим вам стужи́х? / Слепцы́ ва́ша просвети́х, / прокаже́нныя очи́стих, / му́жа, су́ща на одре́, возста́вих. / Лю́дие Мои́, что сотвори́х вам, / и что Ми возда́сте? / За ма́нну желчь, за во́ду о́цет, / за е́же люби́ти Мя, ко Кресту́ Мя пригвозди́сте. / Ктому́ не терплю́ про́чее, /

«Вот, что говорит Господь иудеям: «Народ Мой, что сделал Я тебе, или чем тебе досадил? Слепцов твоих Я сделал зрячими; прокаженных очистил; человека, лежавшего на одре, восставил. Народ Мой, что Я сделал тебе и чем ты отплатил Мне: за манну -желчью, за воду - уксусом; вместо любви вы пригвоздили Меня ко кресту. Более этого Я уже не потерплю и призову к призову́ Моя́ язы́ки, / и ти́и Мя просла́вят со Отце́м и Ду́хом, / и Аз им да́рую живо́т ве́чный.

Днесь церко́вная заве́са / на обличе́ние беззако́нных раздира́ется, / и со́лнце лучи́ своя́ скрыва́ет, / Влады́ку зря распина́ема.

Законополо́жницы Изра́илевы, иуде́е и фарисе́е,/ лик апо́стольский вопие́т к вам: /се Храм, Его́же вы разори́сте, /се А́гнец, Его́же вы распя́сте и гро́бу преда́сте, / но вла́стию Свое́ю воскре́се. / Не льсти́теся, иуде́е, /Той бо есть, И́же в мо́ри спасы́й, /и в пусты́ни пита́вый. /Той есть Живо́т, и Свет, и Мир ми́рови.

Сла́ва, Богородичен: Ра́дуйся, врата́ Царя́ Сла́вы, / я́же Вы́шний Еди́н

Себе Моих язычников: они прославят Меня с Отцем и Духом, и Я дарую им жизнь вечную».

В сей день завеса храма / во обличение беззаконным разрывается, / и солнце лучи свои скрывает, / Владыку видя распинаемым.

/Законодатели Израиля, Иудеи и фарисеи, сонм Апостолов взывает к вам: /«Вот Храм, Который вы разрушили, /вот Агнец, Которого вы распяли и гробу предали; / но Он воскрес Собственною властью. Не заблуждайтесь, Иудеи, / ибо Он - спасший вас в море / и в пустыне напитавший; / Он - жизнь, и свет, и мир для мiра!»

Слава, Богородичен: Радуйся, врата Царя славы, / которыми прошел один Всевышний / и про́йде, / и па́ки запечатле́нна оста́ви, / во спасе́ние душ на́ших.

И ны́не, тойже.

оставил их по-прежнему запечатанными / для спасения душ наших.

И ныне: повторяем то же.

Малая ектения

Священник: Бу́ди держа́ва Ца́рствия Твоего́ благослове́на и препросла́влена, Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Лик: Ами́нь.

Седален, глас 8:

Егда́ предста́л еси́ Каиа́фе, Бо́же, / и преда́лся еси́ Пила́ту, Судие́, / небе́сныя си́лы от стра́ха поколеба́шася. / Егда́ же возне́слся еси́ на дре́во, посреде́ двою́ разбо́йнику, / вмени́лся еси́ с беззако́нными, Безгре́шне, / за е́же спасти́ челове́ка. / Незло́биве Го́споди, сла́ва Тебе́.

/ «

Когда предстал Ты, Боже, пред Каиафою и Судия был предан Пилату, затрепетали от страха Небесные Силы; затрепетали они и когда Ты был поднят на крестном древе между двух разбойников и Безгрешный причислен к преступникам, чтобы спасти человека. Незлобивый Господи, слава Тебе».


Наши рекомендации