Читается 3-е Евангелие Святых Страстей
Священник: От Матфе́а свята́го Ева́нгелия чте́ние. [Мф. 26, 57 - 75], зачало 109:
Во вре́мя о́но, во́ини е́мше Иису́са ведо́ша к Каиа́фе архиере́ови, иде́же кни́жницы и ста́рцы собра́шася. Петр же идя́ше по Нем издале́ча, до двора́ архиере́ова: и вшед внутрь, седя́ше со слуга́ми, ви́дети кончи́ну. Архиере́е же и ста́рцы, и сонм весь, иска́ху лжесвиде́тельства на Иису́са, я́ко да убию́т Его́, и не обрета́ху: и мно́гим лжесвиде́телем присту́пльшим, не обрето́ша. По́слежде же приступи́ша два лжесвиде́теля, реста: Сей рече́, могу́ разори́ти це́рковь Бо́жию, и треми́ де́ньми созда́ти ю́. И воста́в архиере́й, рече́ Ему́: ничесо́же ли отвещава́еши, что си́и на Тя свиде́тельствуют? Иису́с же молча́ше. И отвеща́в архиере́й, рече́ Ему́: заклина́ю Тя Бо́гом живы́м, да рече́ши нам, а́ще Ты еси́ Христо́с, Сын Бо́жий? Глаго́ла ему́ Иису́с: ты рече́. Оба́че глаго́лю вам: отсе́ле у́зрите Сы́на Челове́ческаго седя́ща одесну́ю си́лы, и гряду́ща на о́блацех небе́сных. Тогда́ архиере́й растерза́ ри́зы своя́, глаго́ля, я́ко хулу́ глаго́ла, что еще́ тре́буем свиде́телей; се ны́не слы́шасте хулу́ Его́. Что ся вам мнит? Они́ же отвеща́вше, ре́ша: пови́нен есть сме́рти. Тогда́ заплева́ша лице́ Его́, и па́кости Ему́ де́яху, о́вии же за лани́ту уда́риша, глаго́люще: прорцы́ нам, Христе́, кто есть ударе́й Тя? Петр же вне седя́ше во дворе́, и приступи́ к нему́ еди́на рабы́ня, глаго́лющи: и ты бе со Иису́сом Галиле́йским. Он же отве́ржеся пред все́ми, глаго́ля: не вем, что глаго́леши. Изше́дшу же ему́ ко врато́м, узре́ его́ друга́я, и глаго́ла им ту: и сей бе со Иису́сом Назоре́ом. И па́ки отве́ржеся с кля́твою, я́ко не зна́ю Челове́ка. По ма́ле же приступи́вше стоя́щии, ре́ша Петро́ви: вои́стинну и ты от них еси́, и́бо бесе́да твоя́ я́ве тя твори́т. Тогда́ нача́т роти́тися и кля́тися, я́ко не зна́ю Челове́ка. И а́бие пе́тел возгласи́. И помяну́ Петр глаго́л Иису́сов, рече́нный ему́, я́ко пре́жде да́же пе́тел не возгласи́т, трикра́ты отве́ржешися Мене́. И изше́д вон пла́кася го́рько.
Лик: Сла́ва долготерпе́нию Твоему́, Го́споди.
Антифон 7, глас 8:
Е́мшим Тя беззако́нным, / претерпева́я, си́це вопия́л еси́, Го́споди: / а́ще и порази́сте Пастыря и расточи́сте двана́десять ове́ц ученики́ Моя́, / можа́х вя́щше, не́жели двана́десять легео́нов предста́вити А́нгелов. / Но долготерплю́, да испо́лнятся, / я́же яви́х вам проро́ки Мои́ми, / безве́стная и та́йная. / Го́споди, сла́ва Тебе́.
Три́щи отве́ргся Петр, / а́бие рече́нное ему́ разуме́, / но принесе́ к Тебе́ сле́зы покая́ния: / Бо́же, очи́сти мя, и спаси́ мя.
Схватившим Тебя преступникам Ты, среди истязаний, так говорил, Господи: «Хотя вы поразили Пастыря и рассеяли двенадцать овец, учеников Моих, Я мог бы призвать на помощь более двенадцати легионов Ангелов. Однако Я все терплю, чтобы исполнилось, что Я открыл вам через пророков Моих, все сокровенное и тайное. Господи, слава Тебе».
В третий раз отрекшись, Петр / тотчас понял сказанное ему, / но принес Тебе слезы покаяния: / «Боже, будь милостив ко мне, и спаси меня!»
Слава, Богородичен: Я́ко врата́ спаси́тельная, / и рай кра́сный, и Све́та присносу́щнаго о́блак, / су́щую Святу́ю Де́ву, воспои́м вси / глаго́люще Ей, е́же ра́дуйся.
И ны́не, тойже.
Слава, Богородичен: Как врата спасительные, и рай прекрасный, / и Света вечного облако, / святую Деву все воспоем, / возглашая Ей: «Радуйся!»
И ныне: повторяем то же
Антифон 8, глас 2:
Рцы́те, беззако́ннии, / что слы́шасте от Спа́са на́шего? / Не зако́н ли положи́, и проро́ческая уче́ния? / Ка́ко у́бо помы́слисте Пила́ту преда́ти, / И́же от Бо́га, Бо́га Сло́ва, / и Изба́вителя душ на́ших?
Да ра́спнется, вопия́ху / Твои́х дарова́ний при́сно наслажда́ющиися, / и злоде́я вме́сто Благоде́теля / проша́ху прия́ти, пра́ведников Скажите беззаконники, что слышали вы от Спасителя нашего? Не утвердил ли Он закон и учение пророков? Как же помыслили вы предать Пилату рожденного от Бога Бога-Слово, Избавителя наших душ?
«Да будет распят!» - кричали / всегда Твоими дарами наслаждающиеся, / и отпустить им злодея вместо Благодетеля / просили убийцы
уби́йцы, / молча́л же еси́ Христе́, терпя́ их суровство́, / пострада́ти хотя́ и спасти́ нас, / я́ко Человеколю́бец.
Сла́ва, Богородичен: Я́ко не и́мамы дерзнове́ния за премно́гия грехи́ на́ша, / Ты, И́же от Тебе́ Ро́ждшагося, моли́, Богоро́дице Де́во, / мно́го бо мо́жет моле́ние Ма́тернее ко благосе́рдию Влады́ки. / Не пре́зри гре́шных мольбы́, Всечи́стая, / я́ко Ми́лостив есть, и спасти́ моги́й, / И́же и страда́ти о нас изво́ливый.
И ны́не, тойже.
праведников; / Ты же молчал Христе, бесчинство их терпя, / желая пострадать и спасти нас, как Человеколюбец.
Слава, Богородичен: Нет у нас дерзновения из-за множества согрешений наших, / но Ты умоли от Тебя Рожденного, Богородица Дева! / Ибо силу многую имеет моление Матери ко благосклонному Владыке. / Не пре́зри мольбы грешных, Всечистая, ибо милостив и имеет силу спасать /Тот, Кто принял за нас страдание.
И ныне: повторяем то же.
Антифон 9, глас 3:
Поста́виша три́десять сре́бреников, це́ну цене́ннаго, / Его́же оцени́ша от сыно́в Предложили тридцать сребренников, цену Оцененного, Которого оценили они от имени Изра́илевых. / Бди́те и моли́теся, да не вни́дете во искуше́ние, дух у́бо бодр, плоть же немощна́: / сего́ ра́ди бди́те.
Да́ша в снедь Мою́ желчь, / и в жа́жду Мою́ напои́ша Мя о́цта. / Ты же, Го́споди, / возста́ви мя, и возда́м им.
Сла́ва, Богородичен: И́же от язы́к, пое́м Тя, Богоро́дице Чи́стая, /я́ко Христа́ Бо́га на́шего родила́ еси́, / от кля́твы челове́ки Тобо́ю свобо́ждшаго.
И ны́не, тойже.
сынов израилевых. Бодрствуйте и молитесь, чтобы не впасть в искушиние: дух бодр, плоть же немощна. Поэтому бодрствуйте
Дали Мне в пищу желчь, / и в жажде Моей напоили меня уксусом: / но Ты, Господи, восставь Меня, / и Я воздам им.
Слава, Богородичен: Мы, призванные от народов, / воспеваем Тебя, Богородица чистая, / ибо Ты родила Христа Бога нашего, /от проклятия людей чрез Тебя освободившего.
И ныне: повторяем то же.
Малая ектения.
Священник: Я́ко Ты еси́ Бог наш, и Тебе́ сла́ву возсыла́ем, Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Лик: Ами́нь.
Седален, глас 8:
О ка́ко Иу́да иногда́ Твой учени́к, / преда́тельству поуча́шеся на Тя, / свечеря́ льсти́вно, наве́тник и непра́ведник, / шед, рече́ свяще́нником: / что ми подае́те и преда́м вам О́наго, / зако́н разори́вшаго и оскверни́вшаго суббо́ту? Долготерпели́ве Го́споди, сла́ва Тебе́.
О, как Иуда, некогда Твой ученик, замыслил предать Тебя! Злоумышленник и беззаконник, коварно разделив с Тобою Вечерю, пошел к священникам и сказал: «Что вы дадите мне, и я предам вам Его, нарушившего закон и осквернившего субботу? Долготерпеливый Господи, слава Тебе».