Критерии оценки контрольной работы

Объективность оценки работы преподавателем заключается в определении ее положительных и отрицательных сторон, по совокупности которых он окончательно оценивает представленную работу.

При отрицательной оценке работа возвращается на доработку с последующим представлением на повторную проверку. Если контрольная работа выполнена без соблюдения указаний или не полностью, она возвращается без проверки.

Внимание Студент, не подготовивший контрольные работы, считается не выполнившим учебный план и не может быть допущен к зачету и экзамену.

Контрольная работа № 1

Для того чтобы правильно выполнить контрольную работу № 1, необходимо усвоить следующие разделы курса.

1. Имя существительное. Множественное число. Определители существительного (артикли, местоимения some, any). Общий падеж. Притяжательный падеж.

2. Имя прилагательное. Степени сравнения прилагательных.

3. Имя числительное.Количественные и порядковые.

4. Наречие.Степени сравнения наречий.

5. Местоимения:личные, притяжательные, указательные, возвратные, вопросительные, относительные, неопределённые и отрицательные.

6. Предлоги.

7. Глагол. Действительный залог: Времена группы Indefinite (Simple), времена группы Continuous (Progressive), времена группы Perfect, времена группы Perfect Continuous (Progressive).

8. Страдательный залог.Особенности перевода пассивных конструкций на русский язык.

9. Повелительное наклонение.

10. Сослагательное наклонение.

11. Модальные глаголы и их эквиваленты.

12. Оборот there is (are).

Примечание: Обращайте внимание на образец выполнения задания.

Вариант первый

Дополните предложения притяжательными местоимениями.

Образец выполнения: John and Pam have a daughter. Hername is Sue.

a. I have two sisters. ____ names are Wendy and Claudia.

b. Melissa and I have a son. ____ name is Peter.

c. We have a house in London. ____ house is big.

d. Mary has a brother. ____ name is Fred.

2. Проспрягайте глаголы to be и to have в следующих предложениях. Переведите предложения на русский язык.

Образец выполнения: I have an interesting book.

У меня есть интересная книга.

She wasa good swimmer last year.

В прошлом году она была хорошей пловчихой.

a. They ____ students last year.

b. My friend ____ a skiing coach now.

c. My brother ____ an engineer in 5 years.

d. John ____ a lot of friends in the town.

Определите время в следующих предложениях. Подчеркните сказуемое. Переведите предложения на русский язык.

Образец выполнения: They met me at the station. (Past Simple)

Они встретили меня на вокзале.

a. At the institute he will take up badminton.

b. Mary speaks English well.

c. They arrived at the airport on time.

d. I have been living in London since 1985.

Переведите предложения на русский язык, правильно определив значение модальных глаголов.

Образец выполнения: My brother has to get up at 6 o' clock.

Мой брат должен встать в 6 часов.

a. She must translate the text at the next lesson.

b. We were to meet him at the station at six o’clock, but he didn’t come.

c. May I smoke here?

d. Alf played tennis well but he couldn`t beat Jack.

Напишите следующие предложения в вопросительной форме.

Образец выполнения: His father was a doctor.

Was his father a doctor?

a. He speaks Chinese very well.

b. The weather will be fine tomorrow.

c. He can swim well.

d. He is working in the library.

6. Допишите следующие предложения, образуя расчленённые вопросы.

Образец выполнения: She looks like you, doesn’t she?

a. It isn’t cold today, ____?

b. You saw him at the club yesterday, ____?

c. You haven’t bought your ticket yet, ____?

d. You will travel by train, ____?

7. Замените следующие действительные обороты страдательными:

Образец выполнения: Russian scientists are making wonderful discoveries.

Wonderful discoveries are being made by Russian scientists.

a. They make cheese from milk.

b. This firm employs two hundred people.

c. We send you the papers almost immediately.

d. Tom has just repaired the roof of his house.

Прочитайте и переведите текст на русский язык.

PYOTR LESGAFT

The figure who made the most important impression on Russian and Soviet physical education was Pyotr Frantsevich Lesgaft (1837-1909), biologist, anatomist, educationalist and social reformer-the founder of the new discipline of physical education in tsarist Russia.

Lesgaft started his career in 1861 as a teacher of anatomy at the St Petersburg Academy of Medicine; he was subsequently invited to take up a professorship at the University of Kazan and went there in 1868, but was soon dismissed for his outspoken criticism of the unscientific methods used. For a while, from 1872, he worked as consultant on therapeutic gymnastics in the private surgery of Dr Berlindt but, after the publication of several articles and books, he was in charge of the physical training of military cadets. The next year, 1875, he was commissioned by the War Ministry to spend two summers in Western Europe studying the systems of physical education current there. Altogether, he visited 26 cities in 13 Western European states. The British system was evidently most to his liking, although he abhorred the “strict orders, fagging and lording of senior pupils over juniors” that he witnessed in some public schools. He also visited the Central Army Gymnastics School at Aldershot, the Royal Military Academy at Woolwich and Oxford University. What especially took his fancy was “English predilection for strict rules of hygiene, competitive games in the open air, long walks and boat trips, swimming and other regular exercises”. On his return, in 1877, he published his Relationship of Anatomy to Physical Education and the Major Purpose of Physical Education in Schools, in which he outlined a physical education programme for military colleges. He was, in fact, able to supervise its progress in twelve academies. At the same time, he took a keen interest in organizing courses for physical education instructors for the military academies- provision for which, until then, had been non-existent.

Вариант второй

Наши рекомендации