Песни как психологическая разрядка
Песни– психологическая разрядка (необходимо использовать в паузах между выполнением того или иного задания на уроках Английского языка). Данный песенный материал может работать в качестве стихотворений на фоне некоторого музыкального сопровождения. В этой группе мы выделили следующие песенки: Hot Cross Buns, Everybody wash Your Hands,This Is the Way The Lady’s Ride, Clap Your hands и другие.
Clap Your hands Clap, clap, clap your hands Clap your hands together Stamp, stamp, stamp your feet Stamp your feet together Spin ,spin, spin around Spin around together Dance, dance, dance your dance Dance your dance together | Everybody wash your hands Everybody wash your hands Everybody wash your face Everybody wash your ears Everybody wash your tummies Everybody wash your heels Everybody wash your big thumb Everybody wash your big toes Everybody wash your everything |
Песни, рассчитанные на работу с грамматическим и лексическим материалом
Следующий переченьпесен рассчитан на работу с грамматическим и лексическим материалом разного характера. Наряду с названием песни мы также будем указывать практическую задачу использования ее в учебном процессе.
А) Совершенствование навыков счета на Английском языке.
A Fish Story
One, two, three. Four, five
I caught a fish alive
Six, seven, eight, nine, ten
I let it go again
Why did I let it go?
Because it bite my finger so
Which finger did it bite?
The little on eon the right
б) Закрепление лексических единиц, обозначающих цвет.
Color Game
I see something yellow
Yellow, yellow
I see something yellow
Guess what it can be?
/ red, white, black, green ,ect/
В) Совершенствование навыков монологического высказывания о своем рабочем дне.
What Do You Do?
What do you do at 7?
What do you do at 7 in the morning?
I get up
What do you do at 8?
What do you do at 8 in the morning?
Ihavemybreakfast
(можно дополнить текст по своему усмотрению)
г) Закрепление лексики по теме “MySchool”
Together
Together, together
Together every day
Together, together
We work and we play
Together ,together
We read our books each day
Together, together
We work and we play
Together ,together
We write some words each day
Together ,together
We work and we play
д) Закрепление лексики на тему "Culture”
Helping Mother
Help your mother sat the table
With a knife and fork and spoon
Help your mother sat the table
Every afternoon
Help your mother clear the table
Take a knife and fork and spoon
Help your mother clear the table
Morning ,night and noon
Е) ЗакреплениелексическихединицпотемеHumane Body
Alloutte
Alloutte, little Alloutte
Alloutte, play with me
Put your finger on your head
Put your finger on your head
Don’t forget Alloutte
Put your finger on your nose
Put your finger on your nose
On your nose
On your nose
Don’t forget Alloutte
Put your finger on your mouth
Put your finger on your mouth
On your nose
On your head
Don’t forget Alloutte
Put your finger on your chin
Put your finger on your chin
On your chin
On your nose
On your head
Don’t forget Alloutte!
Ж) Закрепление модального глагола Canи лексических единиц, обозначающих части тела
My Eyes Can See
My eyes can see
My ears can hear
My nose can smell
My mouth can talk
My head can nod
My arms can hold
My legs can walk
And walk and walk
Your ears can hear
Your eyes can see
Your nose can smell
Your mouth can talk
Your head can nod
Your arms can hold
Your legs can walk
And walk and walk
З) ГрамматическиеконструкцииHow Much, How Many
How Many Seconds
How many seconds in a minute?
Sixty and no more in it
How many hours in a day?
24 for walk and play
How many months in a year?
12 thecalendarmakesclear