Advertising is a natural outgrowth of the marketing plan.
2.Or they may be expressed in terms of generating inquiries, coupon response, or attitude change.
3. The advertising (or creative) strategy is determined by the advertiser’s use of the creative mix.
4. The target audience includes the specific groups of people the advertising will address.
5.The advertising plan is prepared in much the same way as the marketing plan.
6.The product concept refers to the bundle of product-related values the advertiser presents to the customer.
7.It includes a section on analysis, advertising objectives, and strategy.
8 The communications media are the vehicles used to transmit the advertiser’s message. 9.Advertising objectives may be expressed in terms of moving prospective customers up through the advertising pyramid (awareness, comprehension, conviction, desire, action). 10.The creative mix is composed of the target audience, product concept, communications media, and advertising message.
11.One way for small companies to accomplish the marketing and advertising planning task is to work from the bottom up – taking an ingenious tactic and building a strategy around it.
Ex. 14.Render the following definitions into English.
1. Advertising -- доставка платных, стимулирующих сбыт сообщений большому для создания рекламы и количеству потенциальных покупателей с помощью средств связи, таких как телевидение, радио, журналы, афиши.
2. Advertising agencies – фирмы, которые быть наняты покупки рекламных средств.
3.Advertising media –любые способы донесения рекламных сообщений до населения.
4.Agent –посредник, сводящий вместе продавцов и покупателей и не вступающий в имущественные права по отношению к продаваемым товарам и услугам.
5. Commercial puffery – утверждение, сделанное в рекламе, которое невозможно доказать, но тем не менее не вводящее в заблуждение потребителя.Например, использование в рекламе утверждений такого , рода как «Вы никогда не забудете!» с юридической и научной точки зрения неверно, но, с другой стороны, каждому понятно, что имеется в виду.
6. Communication methods – одна из трех составных частей,отражающих стимулирование сбыта, призванная ответить на вопрос: как нужно сказать, чтобы привлечь внимание потребителя к покупке продукта. В стратегии стимулирования сбыта существует несколько методов связи с покупателем, основными из которых являются следующие: реклама, личная продажа,
стимулирование продаж, связь с общественностью.
7. Coupon – жетон, дающий право на покупку товара со скидкой с цены, указанной в прейскуранте.
8. Direct action advertising – реклама, ставящая своей целью совершить продажу. Такой вид рекламы привлекает потребителя совершить покупку, предлагая скидку или дополнительные услуги.
9. Institutional advertising -- реклама, которая направлена на создание имиджа самого предприятия, а не продукта, который оно производит.
10. Public service advertising – реклама, которая ставит своей целью изменение поведения потребителей в лучшую сторону, например, отказ от курения.
11. Comparative advertising – реклама, которая упоминает конкурирующие марки.
Так обычно поступают,когда пытаются связать продукт с определенным имиджем или образом жизни.
Ex. 15.Give the English equivalents to the following.
Рекламная компания; рекламная кампания; этой практике последовали другие; привлекающие взгляд объявления; журнал выходит два раза в неделю; реклама оплачена; стремятся быть убедительными; через различные каналы связи; приобретение материальных вещей вместо духовного и интеллектуального просвещения; техника убеждения; которые в противном случае никогда бы не испытали этого; принятие решения о покупке;способный быть понятым потребителем.
Ex. 16.Translate into English.
1. Они утверждают, что реклама отрицательно влияет на нашу систему ценностей.
2. Люди покупают больше, чем им нужно.
4. Сторонники рекламы утверждают,что материальный комфорт и безопасность лежат в основе дальнейшей деятельности человека. Противники рекламы говорят, что реклама заставляет людей покупать вещи, которые им не нужны, играя на эмоциях.
5. Паблик рилейшнз менее контролируема, чем реклама, и вызывает большее доверие.
6. Вы должны уметь определить, какой именно вид рекламы будет работать на рекламу.
7. Он – явный сторонник строгой дисциплины.
8. Его желание меняет политику в угоду любой прихоти руководства компании – худшее из его качеств.
Ex.17. Render into English.
Психологи настаивают на том,что регулярное поглощение рекламной отравы вызывает у людей отчетливые изменения сознания.Особенно сильное воздействие телевизионная реклама оказывает на детей.
Во многих странах существует зак,ограничивающий рекламу на телевизионных каналах до 20 минут в день. У нас же рекламные вставки на ТВ отнимает неизмеримо больше времени. И хотя всем понятно, что этот рекламный дурдом построен благодаря нынешней экономической реальности, надо отдавать себе отчет,что последствия рекламного беспредела могут оказаться печальными.
Как можно ослабить негативное воздействие телепередач? Воспользуйтесь некоторыми советами психологов.
- Исследования показали, что во время программы новостей действия рекламы ослабляется. В эти минуты человек более критически воспринимает поступающую информацию. Зато рекламные ролики,встроенные в художественные фильмы (особенно в «мыльные оперы»), проникают в мозг «как по маслу».
- На голодный желудок человек воспринимает окружающее более критично, чем после сытного обеда.
- Не спите перед включенным телевизором. В это время информация продолжает поступать в мозг, намертво отпечатываясь в подсознании.
- При показе рекламы постарайтесь переключить свое внимание на другую информацию: просмотрите газету, побеседуйте с близкими либо вообще отключите на это время звук.
-
SPEAK AND WRITE
1. Is the advertising’s responsibility to lead or to reflect the society? Why?
2. Which consumer behaviour process presents the greatest problem to advertisers? Why?
3. How does advertising affect your behaviour as a consumer?
4. Name as many goals of advertising as you can and give examples of how they can be achieved.
5. List several criticisms of advertising. Are they justified? How could you answer them?
6. Explain the role advertising has played in your own socialization process.
7. 7 Your boss says to you: “We don’t need to use an advertising agency. They cost too much and we can do that stuff ourselves anyway.” What arguments can you develop to support the use of an agency?
8. ‘To be successful a product or service must appeal to everybody or at least to the majority of people’. Give your pros and cons.
9. Does advertising manipulate us into buying things we don’t need?
10. Cut out (or copy) two recent advertisements: one from a magazine and one from a newspaper. In each case, indicate which needs the ads are appealing to.
11. Give two examples of recent purchases where the specific purchase situation influenced your purchase decision. Briefly explain how your decision was affected.
12. Give an example of recent purchase in which you used extensive problem solving. What sources of information did you use in making the decision?
13. Advertising, publicity, public relations. Differentiate. Give your own examples.
14. Compare PR in business and politics.
15. Can television commercials cause unhealthy levels of family conflicts? Give your reasons.
16. Does advertising influence children’s values? In what way?
17. Summarize the information of the Unit to be ready to speak on Advertising. Begin your work with writing of the plan.
18. Choose any question (problem, topic) you are interested in and make a 7-10 minute report in class. Refer to different additional sources to make your report interesting, instructive and informative.
UNIT 5
MONEY and BANKING
MONEY
To have money is a good thing;
to have a say over the money is even better.
YOUR VOCABULARY
Money
–is the coins or banknotes that you use when you buy something, or when you pay for aservice.
Monetary
–means relating to money, especially the total amount of money in a country.
Monetarism
–is the control of country’s economy by regulating the total amount of money that isavailable and in use at any one time.
Monetarist
–means relating to monetarism.
Ex. 1.Study the following words and word-combinations. What are their Russianequivalents?
money, make money, to be in the money, get one’s money’s worth, to have money to burn, blood money, danger money, hush money, pocket money, money for old rope, raise money.
Translate the sentences below. Pay attention to the words in bold.
1. Many oil-rich countries have money to burn.
2. I always insist on getting my money’s worth.
3. She seems to be in the money.
4. He made good money when he worked.
5. He deserves to get danger money for that risky job.
6. Do you have any money on you?
7. When he was ten, his pocket money was 5 $ a week.
8. It was just money for old rope.
9. Take it away! This blood money of yours!
Ex. 2.There are many words in English with a “money component” in their meanings.Translate them into Russian. Use these words in your own sentences.
Cash, dosh, dough, the wherewithal, a fortune, a tidy sum, change, currency, means, assets, finances, resources, savings, income, benefit, alimony, fund, kitty, bribe, kickback, backhander, allowance, pension, earnings, capital.
Ex. 3.Give the derivatives of: | ||
value | Vary | Agree |
accept | consume | check |
measure | convert | nominate |
Ask your neighbour as many questions using these words and their derivatives as you can.
Ex. 4.Translate the following text into Russian in written form.