1. to develop a law a. замечать гравитационное притяжение 2. to hold atoms together b. выводить закон 3. to prove by experiment c. притягивать объекты 4. to attract objects d. доказывать экспериментально 5. to notice gravitational pull e. связывать атомы 6. to move away in a
Публикации рубрики - Другие языки. Страница: 10
На этой странице собрано около (~) 2777 публикаций, конспектов, лекций и других учебных материалов по направлению: Другие языки. Для удобства навигации можете воспользоваться навигацией внизу страницы.
The event I’m going to tell you about occurred in England shortly after World War II. A certain English lady intended to give a party. Her intention was to invite a number of friends for dinner and a game of bridge. It was easy enough to ask people to come, but far more difficult to provide a meal for them, for food rationing had not yet been abolished in Great Britain at that time. However, on the very morning of
v Concentrate on your driving. v Obey all traffic control devices and traffic laws. v Be courteous to others. v Communicate your intentions to others. v Be aware and keep alert. Even though you follow the laws, realize others may not. v Recognize that you share the road with others whether they are walking, bicycling or driving. v Always give yourself enough time and space to do what you need to do safely. Never
Контрольная работа № 4 базируется на следующем грамматическом материале: 1. Сложные формы инфинитива (Passive Infinitive, Perfect Infinitive). Обороты, равнозначные придаточным предложениям: объектный инфинитивный оборот , субъектный
Дорогие выпускники!Начиная с 2012/2013 учебного года по завершении обучения и воспитания на III ступени общего среднего образования проводится обязательный выпускной экзамен по учебному предмету «Иностранный язык». Сборник,
Мәтінмен өзіндік жұмысты орындауға әдістемелік ұсынымдар: Мәтіннің мазмұнын түсіну үшін, сөздік қорды әркез толтырып отыру қажет.Бұл үшін сөздік жұмыс дәптерге жаңа
с английского, немецкого и французского языков Кафедра иностранных языков ГИ ЧГУ приглашает студентов неязыковых направлений подготовки и старшеклассников г. Череповца и Череповецкого района,увлекающихся иностранными
300. This is to thank you (искренне) for your (добрые пожелания) for my birthday. 301. Thank you very much for sending me а (теплое поздравление) on the occasion of my entrance Harvard Business School. Задание 3. Вставьте соответствующие предлоги в следующие предложения. Переведите предложения
Аннотирование научного текста.Исходный текст: What is a neural network and how does its operation differ from that of a digital computer? By Mohamad Hassoun Artificial neural networks are parallel computational models, comprising densely interconnected adaptive processing units. These networks are composed of many but simple processors (relative, say, to a PC, which generally
1) is not defined by psychologists. 2) can hardly be grasped by a child. 3) disappears as one grows up. A39. In the text the author 1) explains that children are taught to lie by adults. 2) proves that lying is something people are born with. 3) puts lying into different categories. A40. When you lie for self-protection 1) your lie can be detected (раскрыта). 2) nobody is harmed. 3) you try to find someone
Vocabulary: 1. Names of shopes: - butcher's (at the - ) – baker's – grocer's – greengrocer's – fishmonger's – confectioner's – supermarket 2. At the supermarket: - customer/ shopper - cashier - shop-assistant - carrier – bag/shopping bag - conveyer belt - check – out desk 3. Departments at a supermarket - frozen foods - dairy produce - tinned food - meat - packeged goods - vegetables and fruits
Дифференциация учебного материала Тематический план рассчитан на среднестатистическую группу. В плане дифференцированного подхода к учебному процессу предусматривается следующее: - в зависимости от уровня группы
1. I can drive a car. 2. We must stay at home. 3. Nick may spend all his money. c) Переведите предложения на английский язык, используя модальные глаголы и их эквиваленты. 1. Мне пришлось вчера пойти на работу. 2. Вы сможете переплыть эту речку? 3. Моему сыну нельзя
План занятия1. Повторение грамматической темы «Настоящее простое время». 2. Выполнение упражнений на первичное закрепление грамматики. 3. Введение новой лексики. 4. Активизация введенной лексики. 5. Беседа по новой теме
Дальнейшее развитие общих учебных умений, связанных с приемами самостоятельного приобретения знаний: использовать двуязычный и одноязычный словари и другую справочную литературу, ориентироваться в иноязычном письменном и
Odessa National Maritime AcademyEnglish language department Sailing practice reportc/v CMA CGM KALAMATA Done by cadet of group 1141 Shamray A.Checked by Primina N.Odessa 2008Contents 1.Description of port visited during the sailing practice.Description of port from navigational point of view(lights,tides,navigational dangers,bouyage) 2.Port regulations of port visited. 3.Pilot embarcation,anchoring and mooring
1. Создание заголовка объявления (АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК) с помощью WordArt. 1) Выровняйте пустой абзац по центру. 2) Запустите WordArt с помощью команды вкладка Вставка→WordArt. Появятся новые панель инструментов, меню и окно ввода текста. Под
Модуль 2. Повседневное общениеЗадание 4. Прочтите и переведите текст. Read the Curriculum Vitae. Translate it. The curriculum vitae or CV is an account of an individual’s educational background and previous work experience. Prospective employers can judge whether the skills, accomplishments and abilities described match their needs and organization goals.
Грамматика В этом уроке мы будем изучать отрицательные предложения. Начнем с отрицательной формы глагола.Отрицательная форма глагола в Present Indefinite TenseВспомогательные и модальные глаголы to be, to have, can, may, mustОтрицательная форма этих