Взаимопроверка групповой работы
Организационный этап
Этап проверки домашнего задания
Этап актуализации опорных знаний
Этап изучения нового материала
Этап первичного закрепления знаний
Этап подведения итогов урока. Рефлексия
Этап информации о домашнем задании
Сабақтың барысы / Ход урока:
I. Организационный момент
Цель: повторить приветствие, дату, время года, погоду
Подготовка студентов к учебной деятельности.
What is the day is it today?
What date is it today?
What month is it today?
What year is it now?
What weather is it today
II. Этап проверки домашнего задания
-Good morning girls. I am very glad to see all of you. Sit down, please. It is time to start our lesson.Slide 1.
-Please, look at the screen. There are some pictures on it. Look at them attentively .
And now try to guess «What are we going to speak about at our lesson?
You are right, our topic is Travelling and Tourism and we are going to speak about reasons people travel, types of tourism and some countries worth to visit.
III. Этап актуализации опорных знаний
IV. Этап изучения нового материала
V. Этап первичного закрепления знаний
1. Упражнение на активизацию тематической лексики и обобщения лексического материала.
Why do you think people travel? Slide 2
I think all of you are right; travellers have a lot of reasons to visit other countries.
(учащиеся прослушивают короткий текст)Slide2 + audio
Here are some character-sketches of different people. They express their attitude about travelling. Match the characters with the texts.
Slide3
Взаимопроверка индивидуальных работ.
Don’t forget to write your marks for every activity.Slide4
Упражнение на выбор нужной информации для подтверждения своих предположений.
As everything in the world travelling also two sides: positive and negative. And you must choose advantages and disadvantages from the list of ideas I’ve prepared for you.
Каждой группе предлагается список идей:Slide 5
- to broaden the mind about various countries
- to make new friends with foreigners
- to take much time and money
- to touch upon the world’s culture
- to make smb. exhausted going sightseeing
- to feel sick
- to develop the sense of patriotism
- to cause misunderstanding without knowledge of a foreign language
- to damage one’s health staying in hot or cold countries
- to strengthen mutual understanding
- to catch dangerous diseases in exotic countries
- to visit the world’s wonders
- to practice the skills of foreign languages
- to come into trouble going by different means of transport
- to get nervous in overcrowded places
- to get new life experience
Взаимопроверка групповой работы.
Учащиеся вытягивают карточки с символами (+ - положительное мнение, - отрицательное мнение, ! – заключительное высказывание), согласно которым они составляют свои высказывания. Группа, обсуждая, выбирает только те аргументы, которые являются доказательством их точки зрения. После 3-х мин. обсуждения представитель команд делится своими идеями.
So, we’ve came to a conclusion that in spite of everything our planet is worth to see it and all of its beauties and wonders.