На господи, воззвах: стихиры, глас 1
Подобен: Всехвальнии мученицы:
От благочестиваго корене святолепная розга произшед,* плод произнесе любве и правды,* премирно благоухая верно от души чтущыя тя,* о нихже со Ангелы Христу молися, Феодоре,** даровати мир и велию милость.
Преславное твое житие* и подвизи велии, иже на мори,* всюду предивна тя показаша,* праведников благолепие, воевод похвало:* и, яко солнце, на земли лучи распростер, озарил еси верных сердца,* совершающих божественную твою память,** всехвальне Феодоре.
Благочестием и верою светло украшен,* яко мужествен воин, и преизряден, и преименит,* православнаго Отечества поборник был еси:* от негоже ныне ублажаемь,** моли даровати нам мир и велию милость.
Тирона и Стратилата храбрости подражая,* изволил еси братися за люди Божии,* темже и на злочестивых агарян нашед,* невредимь пребыл еси,* славу Отечеству твоему принося.* Ныне убо со святыми пребывая,** мирное житие у Господа испроси наследию твоему.
Слава, глас тойже:
Приидите, вернии, в честную обитель Санаксарскую,* велицыи и малии,* восхвалим теплаго предстателя и ходатая,* Христова воина и молитвенника,** праведнаго Феодора.
И ныне, Богородичен, глас тойже:
Радуйся, Богородице Дево,* радуйся, Похвало всея вселенныя,* радуйся, Пречистая Мати Божия, Благословенная.
На стиховне стихиры, глас 2
Подобен: Доме Евфрафов:
Дом добродетелей Святаго Духа* поспешением благодати* Феодор явися:* темже ныне сошедшеся,** тому воспоим.
Стих: Возвеселится праведник о Господе* и уповает на Него.
Радуйся, воевод русских похвало* и воинов соблюдение,* варваров побеждение,* сирот и вдов заступниче** и страны нашея утверждение.
Стих: Блажен муж, бояйся Господа,* в заповедех Его восхощет зело.
Приими ныне пение* последователей твоих, о воине,* и молящим ти ся у Христа испроси* на сопостаты одоление,** да ублажаем тя присно.
Слава, глас и подобен тойже:
Пристанище тя небурное* и стену необоримую* стяжахом, вернии,* яко флотоводца изрядна** и военачальника предивна, Феодоре.
И ныне, Богородичен, глас и подобен тойже:
Тайно воспеваем Тя,* Мати Божия,* гласы православными,* яко Церковь блюдома есть** молитвами Твоими.
Тропарь зри на велицей вечерни
НА ВЕЛИЦЕЙ ВЕЧЕРНИ
Блажен муж: 1-й антифон
На Господи, воззвах: стихиры на 8, глас 2
Подобен: Киими:
Киими похвальными венцы* венчаим праведнаго Феодора;* людей благоверных защитника и воевод православных похвалу,* дивнаго в подвизех, безплотных сожителя,* источника Божественных дарований неисчерпаемаго,* егоже ради Христос земли Российстей** дарует мир и велию милость.
Киими похвальными венцы* увязем праведнаго Феодора;* градов мудраго здателя и управителя,* храмов Божиих светлаго украсителя,* врача премудраго и богоприятна,* исцеляюща недуги и болезни наша,* егоже ради врагов шатания Христос низложи,** имеяй велию милость.
Киими смиренными устнами* воспоем Феодора премудраго;* солнца светлейша молитвенника,* печальных утешение и порабощенных свободителя,* похвалу народов православных,* реку милости и больных врача безмездна,* душу свою за други полагающа о Христе,** подающаго нам велию милость.
Киими духовными песньми* воспоем преславнаго воина;* архистратига искуснаго и непобедимаго,* врагом безбожным страшнаго,* правды правило, веселие земли Российския,* крепость Отечества нашего и забрало,* сирот питателя, обидимых заступника,* столпа пресветлаго, просвещающаго нас благодатей светлостьми** и подающа велию милость.
Слава, самогласен, глас 4:
Людие и князи,* вкупе богатии и убозии, радуйтеся,* светлое днесь торжество празднующе непобедимаго воеводы,* праведнаго Феодора:* воспевайте убо, правовернии воини и простии людие,* общаго предстателя и помощника,** и молебника о душах наших.
И ныне, Богородичен, глас тойже: Иже Тебе ради:
Вход. Прокимен дне. И чтения три
Премудрости Соломоновы чтение (глава 3):
Праведных души в руце Божией, и не прикоснется их мука. Непщевани быша во очесех безумных умрети, и вменися озлобление исход их, и еже от нас шествие, сокрушение; они же суть в мире. Ибо пред лицем человеческим, аще и муку приимут, упование их безсмертия исполнено. И в мале наказани бывше, великими благодетельствовани будут, яко Бог искуси я и обрете их достойны Себе. Яко злато в горниле, искуси их, и яко всеплодие жертвенное, прият я. И во время посещения их возсияют и, яко искры по стеблию, потекут. Судят языком и обладают людьми, и воцарится Господь в них во веки. Надеющиися Нань разумеют истину и вернии в любви пребудут Ему. Яко благодать и милость в преподобных Его и посещение во избранных Его.
Премудрости Соломоновы чтение (глава 5 и 6):
Праведницы во веки живут, и в Господе мзда их, и попечение их у Вышняго. Сего ради приимут Царствие благолепия и венец доброты от руки Господни, зане десницею покрыет я и мышцею защитит их. Приимет всеоружие рвение свое и вооружит тварь в месть врагом. Облечется в броня правды и возложит шлем суд нелицемерен. Приимет щит непобедимый, преподобие, поострит же напрасный гнев во оружие, споборет же с ним мир на безумныя. Пойдут праволучныя стрелы молниины, и, яко от благокругла лука облаков, на намерение полетят. И от каменометныя ярости исполнь, падут грады, вознегодует на них вода морская, реки же потопят я нагло. Сопротив станет им дух силы и, яко вихор, развеет их, и опустошит всю землю беззаконие, и злодейство превратит престолы сильных. Слышите убо, царие, и разумейте, навыкните, судии концев земли. Внушите, держащии множества и гордящиися о народех язык, яко дана есть от Господа держава вам и сила от Вышняго.
Премудрости Соломоновы чтение (глава 4):
Праведник, аще постигнет скончатися, в покои будет. Старость бо честна не многолетна, ниже в числе лет изсчитается. Седина же есть мудрость человеком, и возраст старости житие нескверное. Благоугоден Богови быв, возлюблен бысть и живый посреде грешник преставлен бысть. Восхищен бысть, да не злоба изменит разума его, или лесть прельстит душу его. Рачение бо злобы помрачает добрая, и парение похоти пременяет ум незлобив. Скончався вмале, исполни лета долга, угодна бо бе Господеви душа его. Сего ради потщася от среды лукавствия. Людие же видевше и не разумевше, ниже положше в помышлении таковое, яко благодать и милость в преподобных Его и посещение во избранных Его.