Радуйся, праведне Iоанне, земли Нижегородская украшение и крёпкое ограждение.
КОНДАКЪ 9
Обретше образъ вел\й Святителя и Чудотворца Николая, о немже много скорбёлъ ибо древн\й бё и закопченъ тако да едва-едва разсмотрёти и поняти возможно, кто на немъ изображенъ бё. Зёло желаша призвати иконописца дабы обновилъ образъ сей, обаче протекли годы, иконописца же не обретеся. Тогда явилъ Господь рабу своему милость и даровалъ утёшен\е. Ибо начаша сей образ обновлятися и сташа свётелъ зёло многими цвётами с\яющь, да и послё написан\я его изначально едва ли таковый бё. А ликъ Угодника Бож\я былъ тако прекрасенъ, аки бы живъ бё. И премёнишеся скорбь твоя на радость вел\ю и рекше: «Святителю отче Николае самъ себя обновилъ еси», благодарственная воп\я Богу: Аллилу\а!
ИКОСЪ 9
Хотяй Превёчному Богу благоугодити и отъ всего сердца Его Единаго прославляти, пристроиша малу храмину къ дому своему и содёла ю кел\ю своею. И помощь свыше имёя въ трудахъ сихъ якоже являшася и помогаша угодники Бож\и, а наипаче Святителю отче Николае. И Благодать Бож\я зримо для всёхъ изл\яся тамо, ибо нёсколько образовъ обновишася и сташа мироточити, а образъ Николая Чудотворца Мирлик\йскаго тако обильно източаша м`ро, якоже на полцё скопляшеся и стекаше даже на полъ. И с\е быша наипаче въ праздники велик\е - на Рождество Христово и на Пасху и предивное благоухан\е въ концё совершаемыхъ тобою службъ. И нынё вся с\я возпоминающе со умилен\емъ и весел\емъ многимъ воп\емъ ти:
Радуйся, якоже посрёде бёдъ и скорбей имёлъ неизреченныя радость и утёшен\е кратковременныя.
Радуйся, яко помощи сподобился еси отъ Святителя и Чудотворца Николая.
Радуйся, якоже ты всеусердно прославляше Бога въ Троицё славимаго, да и Той тя утёшаша и преизобильно благодать Свою изливаша.
Радуйся, тако бо явилъ Господь Свою милость и любовь къ тебё.
Радуйся, праведне Iоанне, земли Нижегородск\я украшен\е и крёпкое огражден\е.
КОНДАКЪ 10
Въ возрастё цвётущемъ болёзн\ю врачамъ невёдомою бысть повержена на одръ раба Бож\я Феодос\я и уже бё въ безнадежномъ предсмертномъ состоян\и. За недёлю съедала лишь одно яблоко, и никто не сомневался, что она умретъ въ ближайш\е дни. Въ скорби неизреченной повёдалъ Iоанну о бёдё сей неминуемой супругъ ея Николай. Iоаннъ же не вёде о нихъ ничесоже до сего дня, обаче же изкреннё соскорбяще, изрекъ тако: «Сдёлано на смерть, случай крайнё тяжк\й, надобно незамедлительно ёхать къ старцу Михаилу въ Игумново». Къ сему присовокупилъ и с\е: «Будемъ же всеусердно молитися и Господь намъ поможетъ!». Егда же Николай повёдалъ все сказанное Iоанномъ болящей супругё, та аб\е возпрянула духомъ и, ощутивъ въ сердцё своемъ отраду, утёшен\е и надежду на помощь Бож\ю, возпёла изъ глубины души своея: Аллилу\а!
ИКОСЪ 10
Рано поутру дня послёдующего Феодос\я, возставше со одра своего, сташа собиратися въ дорогу для нея многотрудную. Мужъ ея, не вёря очима своима, вопросиша ея со удивлен\емъ и недоумён\емъ: «Куда это ты собираешися?!» - «Къ старцу Михаилу, якоже повелёлъ намъ Iоаннъ», -услышалъ онъ въ отвётъ. Попытавшись убёдить ее отложить поёздку дабы окрёпнути ей и подыскать машину, но безуспёшно, незамедлительно отправились въ путь. Пр\ёздъ ихъ къ старцу Михаилу не былъ для него неожиданнымъ, - онъ какъ будто ихъ ожидалъ и встретилъ съ пасхальной радост\ю и любов\ю. Послё продолжительной молитвы и окроплен\я обоихъ водичкой, освященной на этомъ молебнё, они съ радост\ю неизреченною возблагодарили Бога и дивныхъ угодниковъ Его Михаила и Iоанна, и мы нынё съ ними вкупё возпёваемъ тако:
Радуйся, Iоанне, приклонивый милосерд\е Бож\е и аб\е воздвигнувый Феодос\ю отъ сёни смертныя.
Радуйся, Михаиле, изпросивый здрав\е не токмо Феодос\и, но и супругу ея Николаю отъ болёзни, въ немъ таящейся.
Радуйся, Iоанне, чадъ сихъ духовныхъ отъ мести злёйшихъ враговъ Бож\ихъ и пагубы ихъ сохранивши.
Радуйтеся, преблаженные старцы наши Iоанне и Михаиле, всемощные врачеватели немощей нашихъ и болёзней наитягчайшихъ.
Радуйся, праведне Iоанне, земли Нижегородск\я украшен\е и крёпкое огражден\е.
КОНДАКЪ 11
Въ годы послёдняя жизни твоея рече иногда: «Дётство у насъ можетъ быть дважды - въ свое время и въ концё жизни, аще кому Господь приведетъ дожити до старости и престарён\я». И се яви на дёлё: егда бо прилучашеся на краткое время браней ослаблен\е и отдохновен\е - весь измёняшеся и бё кротокъ, умиротворенъ и ликъ бысть пресвётелъ и радостенъ. Аще и дёла к\е-либо дёлая въ молчан\и пребываша, либо псалмы возпёваша и стихиры и весь преображашеся аки бы юношею или даже дитемъ становяся. Рекше и с\я: «Самый радостный день для истиннаго христ\анина есть день его кончины, день отшеств\я его изъ м\ра сего якоже изъ юдоли скорби и плача. Сей день знаменуетъ конецъ пройденнаго имъ пути тёснаго и прискорбнаго...». И, возвёщая с\я, въ радости неизреченной пребываше, изъ глубины души воп\я Богу: Аллилу\а!
ИКОСЪ 11
Како бысть преданъ Спаситель М\ра на поруган\я, злохулен\я, крестныя страдан\я и смерть мучительнёйшую, такожде и на тя вел\й сонмъ злыхъ дёлателей, вкупё съ д\аволомъ возставше, наведе болёзнь жесточайшую. Пришедшая къ тебё врачъ повелёла напарити тя въ банё и симъ токмо усугубила безъ того тяжкую болёзнь. Возлежаще на одрё послёднюю нощь въ дому своемъ, всеусердно ко Господу Богу взываше со скорб\ю вел\ей, сокрушен\емъ и слезами многими. Въ наступивш\й же по семъ день въ больницу незамедлительно отправити тя врачъ настояша. И изполнишася твоя предречен\я «аще въ больницу попаду, то оттуда уже не возвращуся». И мы нынё, возпоминающе вся с\я съ тобою бывшая, со скорб\ю и сострадан\емъ многимъ изъ глубины сердца и всей удоби нашей воп\емъ:
Радуйся, яко вся дни жизни своея шествовалъ еси путемъ Господнимъ и послёдн\й путь твой подобенъ бё пути Его.
Радуйся, ибо и въ страдан\яхъ послёднихъ все упован\е возлагалъ еси на Господа и Мати Его Пречистую.