Сретение Господа Бога и Спаса нашего Иисуса Христа

Неописанное Слово и Пресущное, Небесными престолы носимое со славою, приемлет на руки Симеон, вопия: ныне отпус­ти мя, по глаголу Твоему, Спасе, верных спасение и наслаждение.

Возопи к Тебе, видев старец очима спасение, еже людем при- иде от Бога: Христе, Ты Бог мой.

Сиону Ты камень возложился еси, непокоривым претыка­ние и соблазна камень, нерушимое верных спасение.

Известие нося начертание Иже прежде век Тя израсгивша- го, земных за милосердие ныне немощию обложися.

Сыну Вышняго, Сыну Девы, Богу, Отрочати бывшему, поклоньшася Тебе ныне отпусти с миром.

Богоносе Симеоне, прииди, подыми Христа, Егоже роди Дева Чистая Мария.

Объемлет руками старец Симеон Содетеля закона и Влады­ку всяческих.

Не старец Мене держит, но Аз держу его: той бо от Мене отпущения просит.

БХХУ

Святаго и праведнаго1 Симеона Богоприимца
и Анны Пророчицы

Творец всяческих и Избавитель наш Материю Девою в церковь приносится, темже старец, Сего прием, с радосгию взываше: ныне отпущаеши раба Твоего, Блаже[294] [295], с миром, якоже изволил еси.

Юношсгвуя духом, престарев же телом, Симеоне, обеща­ние приял еси не видети смерти, дондеже увидиши Младенца юна, прежде век Сущаго Творца и Бога всяческих; плотию обни- щавша, видев же, взыграл еси и плоти разрешение просил еси, к Божественным селением прешед, радуяся.

Крепитеся, руце Симеона1, старостью ослаблении, лысга же претружденна сгарча правобыстро движитася Христу на сре­тение, лик со безплотными составлыпе, поим Господеви, славно бо прославися.

Полный истощавается, Превечный начинается, Слово оде- белевает, Содетель зиждется, Невместимый вмещается, во чреве Твоем воплощаем, Богоблагодатная.

Престарелся еси в старости, верою же обновился еси, нова Младенца хотя видети, Симеоне, Всесовершеннаго, обновляюща мир обветшавший прилогом ветхаго борца.

Разумев Божественный старец проявленную древле пророку славу, руками Слово зря Матерними держимо, о, радуйся, вопия­ше, Чистая, яко престол, бо держиши Бога, Света Невечерняго и миром владычесгвующа.

Овдовевший мир Божесгвенныя славы пришедшаго невес- тоукрасити Пребожесгвеннаго, вдова сущи, Анна Всехвальная, и пророчества благодатию облисгаемая, прослави Его и будущее всем предстоящим показаше Божественное избавление.

Видев Желаемаго, разрешение приял еси телесное, Бого- дохновенне и, якоже зрелая пшеница, прешел еси ко отцем, слав­не, воспитан в старости добрей. Темже твою всепразднственную память радостию душевною совершаем.

Священнаго Священная Дева принесе во святилище свя­тителю, простер же руце, Симеон прият Его, радуяся, и возо­пи: ныне отпущаеши раба Твоего, Владыко, по глаголу Твоему, с миром, Господи.

В печатном источнике: Симеони

ЬХХУ1

Преподобн<аго> Отца нашего
Исидора Пилусиотскаго

Наводнением благодати и одождением1 словес твоих напояеши вся Богомудрыя, к горнейшей мудрости чаши уста твоя положь, яко от источника богатно ты почерпл еси и раздал еси всюду лучи учений, посылая, и уча, и наказуя досгочудне.

Воздержанием мудрование плотское умертвил еси, в живо­носную мертвость одеявся, и, душевное устроение разширив, преподобие, яве, вместительное дарований Духа совершил еси, и приятелище был еси Богодохновенных учений и премудрости сущия паче ума пребывание.

Сокрушеннаго2 сердца стенание услышав, Владыко, души моея лютое сокрушение исцели молитвами преподобнаго Твоего, Христе, яко Всесилен.

Вшед, ты, Богоносе, в детельную добродетель, Исидоре, видением чистым и красным явлением Богу беседуя всегда, яве обогатился еси.

Украсился еси, Преблаженне, добротою словес твоих, Свя­таго бо Духа явился еси трость, пиша благочестно разум Божест­вен превозносящим Господа во вся веки.

<ЬХХУН> БХХУШ3

Св<ятаго> Благовернаго
Великаго князя Георгия <Владимирскаго>

Днесь Российская страна сграсготерпческими просвещается зарями, и Христова Церковь, цветы украшаема, Георгие, вопиет4 ти: угодниче Христов и предстателю теплый, не престай моляся о рабех твоих.

1 В печатном источнике: одожденьми

2 В автографе: Сокрушаемого

3 Здесь и далее в угловых скобках дается номер по порядку, без ско­бок — ошибочная нумерация Гоголя.

4 В автографе: воспоет

Пения сладкая, страстей похваления, благодатем воздаяния, предложение, Блаженне, приими, Георгие.

Лукавое и неверное злосоветие Батыево проразумев, благо­верный великий княже Георгие, дерзостию духовною по Христе подвизался еси с дружиною и, купно доблесгвенне мужески тер­пением пострадавшие, главам усекаемым, страшен в мученицех показался еси. Дерзновение имея к Богу, моли от прегрешений лютых избавитися душам нашим.

Одевся во броня исповеданием веры и шлем возложив бла­годати светлейший, и языком же Георгие, благовещанным, якоже мечем, ссече окаяннаго Батыя.

Яко добр воин, яко непобедим мученик, яко Христов хра- борник и яко благочестия поборник, Небесная селения наследо­вал еси, ликом Ангельским всегда свеселяся.

<БХХУШ> БХХ1Х

Преподобн<аго отца нашего>

Наши рекомендации