Максима Исповедника и Святого мученика Неофита.

И Святых мучеников Евгения,

Кан<д>идия, Валериана и Акилы

Жилами учений твоих Пирра, отче, удавил еси, блядуща, Максиме, зломудреннаго, и гонения претерпел еси, и скорби, приснопамятне, ураняем[263] люте, и язык отрезуем, и юже всегда к Богу простираемую Божественную руку, еюже пиша, совершил еси высокая словеса.

Скорописца яко трость, наострена Духом, святый бысть, Блаженне, язык твой, добропишущ благодатию на скрижалех сер­дец наших закон Божественных добродетелей, и учением извес­тие, и воплощение во дву существах человеком и Единей Ипоста­си явитися восхотевшаго.

Безвесгию боги идольския препослал еси священнейшими твоими к Зиждителю молитвами, подъял еси раны многообраз­ный по всему телу, Мучениче Евгение, палицами нещадно ура­няем.

Богозарная чудных страстотерпцев Христовых наста па­мять, Валериана же и Евгения купно, Акилы Божественнаго и Кан<д>идия, юже радостно совершаем любовию.

Всю мне Богодухновенную от медоточнаго сладкаго твоего искапай языка, Божественный Максиме, благодать Духа.

Огнь горящ явился еси на ереси, блаженне: яко бо тросгие, сия изнурил еси ревносгию Духа.

Весь желание, из утробы Твоея, Богоневесго, благоизволи- вый родитися, и Сладость есть, и Свет незаходимый.

Глаголов Божественных исполнитель показался еси1, бла­женне, от младенства благую часть мудре избрал еси и наставник заблуждшим был еси.

Искапаяй, Богомудре, сладость Богоразумия из уст священ­ных, души, очарованныя злобою чуждаго, честно усладил еси.

Излия язык твой реку Христовых учений благочестие, Мак­симе всеблаженне, премудрости питатель.

Вольно обнищавшего богатством благости, Пребожесгвен- наго, Богородице, родила еси, нашу нищету ущедрившаго.

Премудрости безмерным желанием Христа твоего подоб- ник изряднейший явился еси, славный Максиме.

Таин неизреченных исполнен быв, досгочудне, к предле­жащим страдания, радуяся, отлучился еси мужеским подвигом, не убоявся мук, ниже смерти, Мучениче Неофите.

Изсушися ересей источник мутный весь, славне Максиме, заграждаем шумом языка твоего.

Свет мысленнаго веселия возсияла еси в мире, Богороди­тельнице Дево, Избавителя и Владыку, темже помолися души моея зеницы просвети<ти> светом светлости Божесгвенныя.

БХИ

Святаго Апостола Тимофея и Св<ятаго>
преподобномученика Анастасия Персскаго

Богомудре Тимофее, сладости поток пил еси и Богомудрен- но напоил еси разума Божия тепле желающия[264] [265], Христу подражая. К Немуже ныне радостно отшел еси, славу созерцая Троицы пре- светлую и мир безмерносильный.




Павлу повинуяся, писанием беседуя Духа, светосиянен весь был еси, делатель нескуден и тепл угодник Господень, Всемудре, целомудренне, благочестие, о Тимофее, жительствовав, и венцев сподобился еси победы, яко законный страдалец.

Светильника верных и апостола, во Евангелии просияв- шаго Тимофея, приидите, людие, воспоим, глаголюще: радуй­ся, красное веры прозябение, Божественнаго Павла сынотворе- ния. Радуйся, честный знателю добродетелей, многомудрая уста Слова. Радуйся, концев Боговещанная1 цевнице. Радуйся, веры столпе и Церкве утверждение.

Благости научився и трезвяся во всех, благою совестию свя­щеннолепно оболкся, почерпл еси от сосуда избраннаго неизре­ченная и, веру соблюд, равное течение совершил еси, апостоле Тимофее, моли Христа Бога спасгися душам нашим.

Возсгания[266] [267] страстей и неведения мрак молитвами твоими, блаженне, разори светлою безсграсгия благодатию, яко да Бого­явленна ныне достойно воспою тя.

Немощное плоти укрепляше благомощием души: яко безте- лесен[268] <бо>, на земли ты жительствовав.

Речение Давидово исполнися, яко бо молния, вселенней явился еси, проповеданием озаряя концы, всеприснопамятне Блаженне Тимофее, тем тя, Богоявление, непрестанно величаем.

БХШ

Св<ятаго> Священномученика Климента,
Епископа Агкирскаго[269], и Св<ятаго>

Мученика Агафаггела4

Четверосугубна седмица твоя мучения, Мудре, честна яви­ся воистинну и Богу, и Ангелом, и всем человеком, огня убо

горькаго, и сечения, и раны многия, грады обходя и страны, искус прием, не отступил еси любве Христовы[270].

Лоза преподобсгва и сгебль страдальчества, цвет священ­нейший и плод Богоданный, верным, всесвященне, присноцве- тущ, даровался еси, но яко мучеников сосградалец и священ- но<на>чальников сопрестольник, моли Христа Бога спасгися душам нашим.

Обтек всю землю, простерл еси подвигов розгу, страдаль­ческое искапая радование и благовония сладость, страсготерпче Всеблаженне.

Дне был еси сын, чудне, и Света Невечерняго, непрестанно озаряем Трисолнечным Светом и сиянием проповедания.

Богоукрашенный супруг пресветлый подвизася натризнищи страдания, прием вечную жизнь, со Ангелы ликует и срадуется.

Лозы был еси честная розга Христова, многострадальне Клименте всехвальне, явлься, со страждущими же взывал еси: Ты мучеников, Христе, светлое радование.

БХ1У

Наши рекомендации