Максима Исповедника и Святого мученика Неофита.
И Святых мучеников Евгения,
Кан<д>идия, Валериана и Акилы
Жилами учений твоих Пирра, отче, удавил еси, блядуща, Максиме, зломудреннаго, и гонения претерпел еси, и скорби, приснопамятне, ураняем[263] люте, и язык отрезуем, и юже всегда к Богу простираемую Божественную руку, еюже пиша, совершил еси высокая словеса.
Скорописца яко трость, наострена Духом, святый бысть, Блаженне, язык твой, добропишущ благодатию на скрижалех сердец наших закон Божественных добродетелей, и учением известие, и воплощение во дву существах человеком и Единей Ипостаси явитися восхотевшаго.
Безвесгию боги идольския препослал еси священнейшими твоими к Зиждителю молитвами, подъял еси раны многообразный по всему телу, Мучениче Евгение, палицами нещадно ураняем.
Богозарная чудных страстотерпцев Христовых наста память, Валериана же и Евгения купно, Акилы Божественнаго и Кан<д>идия, юже радостно совершаем любовию.
Всю мне Богодухновенную от медоточнаго сладкаго твоего искапай языка, Божественный Максиме, благодать Духа.
Огнь горящ явился еси на ереси, блаженне: яко бо тросгие, сия изнурил еси ревносгию Духа.
Весь желание, из утробы Твоея, Богоневесго, благоизволи- вый родитися, и Сладость есть, и Свет незаходимый.
Глаголов Божественных исполнитель показался еси1, блаженне, от младенства благую часть мудре избрал еси и наставник заблуждшим был еси.
Искапаяй, Богомудре, сладость Богоразумия из уст священных, души, очарованныя злобою чуждаго, честно усладил еси.
Излия язык твой реку Христовых учений благочестие, Максиме всеблаженне, премудрости питатель.
Вольно обнищавшего богатством благости, Пребожесгвен- наго, Богородице, родила еси, нашу нищету ущедрившаго.
Премудрости безмерным желанием Христа твоего подоб- ник изряднейший явился еси, славный Максиме.
Таин неизреченных исполнен быв, досгочудне, к предлежащим страдания, радуяся, отлучился еси мужеским подвигом, не убоявся мук, ниже смерти, Мучениче Неофите.
Изсушися ересей источник мутный весь, славне Максиме, заграждаем шумом языка твоего.
Свет мысленнаго веселия возсияла еси в мире, Богородительнице Дево, Избавителя и Владыку, темже помолися души моея зеницы просвети<ти> светом светлости Божесгвенныя.
БХИ
Святаго Апостола Тимофея и Св<ятаго>
преподобномученика Анастасия Персскаго
Богомудре Тимофее, сладости поток пил еси и Богомудрен- но напоил еси разума Божия тепле желающия[264] [265], Христу подражая. К Немуже ныне радостно отшел еси, славу созерцая Троицы пре- светлую и мир безмерносильный.
Павлу повинуяся, писанием беседуя Духа, светосиянен весь был еси, делатель нескуден и тепл угодник Господень, Всемудре, целомудренне, благочестие, о Тимофее, жительствовав, и венцев сподобился еси победы, яко законный страдалец.
Светильника верных и апостола, во Евангелии просияв- шаго Тимофея, приидите, людие, воспоим, глаголюще: радуйся, красное веры прозябение, Божественнаго Павла сынотворе- ния. Радуйся, честный знателю добродетелей, многомудрая уста Слова. Радуйся, концев Боговещанная1 цевнице. Радуйся, веры столпе и Церкве утверждение.
Благости научився и трезвяся во всех, благою совестию священнолепно оболкся, почерпл еси от сосуда избраннаго неизреченная и, веру соблюд, равное течение совершил еси, апостоле Тимофее, моли Христа Бога спасгися душам нашим.
Возсгания[266] [267] страстей и неведения мрак молитвами твоими, блаженне, разори светлою безсграсгия благодатию, яко да Богоявленна ныне достойно воспою тя.
Немощное плоти укрепляше благомощием души: яко безте- лесен[268] <бо>, на земли ты жительствовав.
Речение Давидово исполнися, яко бо молния, вселенней явился еси, проповеданием озаряя концы, всеприснопамятне Блаженне Тимофее, тем тя, Богоявление, непрестанно величаем.
БХШ
Св<ятаго> Священномученика Климента,
Епископа Агкирскаго[269], и Св<ятаго>
Мученика Агафаггела4
Четверосугубна седмица твоя мучения, Мудре, честна явися воистинну и Богу, и Ангелом, и всем человеком, огня убо
горькаго, и сечения, и раны многия, грады обходя и страны, искус прием, не отступил еси любве Христовы[270].
Лоза преподобсгва и сгебль страдальчества, цвет священнейший и плод Богоданный, верным, всесвященне, присноцве- тущ, даровался еси, но яко мучеников сосградалец и священ- но<на>чальников сопрестольник, моли Христа Бога спасгися душам нашим.
Обтек всю землю, простерл еси подвигов розгу, страдальческое искапая радование и благовония сладость, страсготерпче Всеблаженне.
Дне был еси сын, чудне, и Света Невечерняго, непрестанно озаряем Трисолнечным Светом и сиянием проповедания.
Богоукрашенный супруг пресветлый подвизася натризнищи страдания, прием вечную жизнь, со Ангелы ликует и срадуется.
Лозы был еси честная розга Христова, многострадальне Клименте всехвальне, явлься, со страждущими же взывал еси: Ты мучеников, Христе, светлое радование.
БХ1У