О уединении преподобнаго Александра.

Преподобныи же Александр остася един уединен на месте том, Давидово воспоминая: «Рех, кто дасть ми криле, яко голуби, полещу и почию. Се удалихся бегая и вдворихся в пустыню, чаях Бога спасающаго мя» (Пс 54:7-9), «ибо птица обрете себе храмину и горлица гнездо себе, идеже положит птенца своя» (Пс 83:4), «всхождение в сердцы своемь положи, в удоле плачевне, в месте, идеже положи» (Пс 83:6-7), «яко лучшии день един во дворех твоих паче тысящь, неже жити ми в селех грешничих» (Пс 83:11), «в законе Господне воля его, в законе его поучаяся день и нощь» (Пс 1:2). Про што чернець инок словет, про то чернец инок словеть – един к единому Богу. Тако же и сеи преподобныи Александр болми на духовное дело, един ко единому Богу внимая и тому являя своя исправления, от Него же и взданиа обилно надеяся прияти, успевая на лучшая, по глаголющему, и радуяся, шестсвуя бес предкно//(л. 51 об.)вениа, вышних ища, (Кол 3:1) и тамо ум свои вперяя, и сердце свое очищая от всех страстных мятежь. И пребываше в всенощных стояниих, неуклонно поучаяся присно в «псалмех, и пениих духовных» (Еф 5:19, Кол 3:16) поя Господеви, «на того бо, рече, упова душа моя» (Пс 56:2) и помощник ми бысть. И пребываше, в плоти сыи, аггелом подобяся и добродетелнаго ради его житиа пронесеся слава всюду о нем, и мнози любовию желающе сжителствовати у него и слышати от уст его слово спасениа по глаголющему пророку: «Жадаеть, яко елень, душа на сточникы водныя» (Пс 41:2), сице и любящих Бога и преподобнаго учениа не токмо словесы учаше, но и делы известно творяше по реченному, «блаженн, иже створит и научит, сеи велий наречется в царствии небесном» (Мф 5:19).

Зимному же времяни минувшу, весне убо наставше, все же добреише и краснеиши бывает. Ныне небо светлеиши и мгле отемшеся, //(л. 52) ныне мраку отшедшу, свету восиавшу. Ныне же ветри бурнии, быстро дыхание движуще по воздуху, снеготучни облаци раздирают и разнашают и небеса прозрачнеиши бывают. Ныне солнце на высоту восходить, и теплоту являеть, и студень отгоняеть, и ледове раставают, и землю сгревает. Ныне же рекы и источникы быстры истекают, силнеиши изливаются, своих уз отрешившеся, и жажу всеа земли напояют. Ныне земля радуется, тяготы снежныя избывше, веселит же ся, жажю свою наполняя и сеяное в неи жито с прибытком взвращает и всякыя овощи плодить и сады, и траву растит, и цветы различныя украшает. Ныне древеса листвие изращают, и теми одеваются, и красуются, и вся тварь обновляется и веселиться, и всяко животно радуеться, и славит сздавшаго, и праславляеть Творца своего. Ветхая //(л. 52 об.) мимоидоша, и быша вся новая, и оттоле цветеша место Христовою благодатию и молитвами преподобнаго отца Александра, якоже рече певец: «Процвела еси пустыни яко крин, Господи», яко рече Господь усты Исаиа пророка, «да взвеселят же пустыни жажущаа, да взрадуеться пустыни и процветет, яко крин» (Ис 35:1), яко проторжеся вода в пустыни, придите и почерпите воду с веселием. От источник спасенных подаст поучение святаго сего мужа и жажущая люди напоит божественых вод, иже есть учении духовных. И ту будет селение многым человеком и водворение иноком, и не будет тамо молва, иже от диавола, ниже звереи лукавых, сиречь злых бесов, но ту будут Богом собранни иноци, избавлении Господом от прелести мирьскиа, и обратяться к Господу в вечныи покои, и приидут в небесныя обители с веселием, радостию, отнюду же отбеже болезнь, и печаль, и воздыхание (Ср.: Ис 35:10, Ис 51:11). «Праведник убо, //(л. 53) яко финик, процветет и, яко кедрь, иже в Ливане, умножится» (Пс 91:13). Бяше бо поистинне человек Божии, яко светило в всем мире сияюще смиренным смыслом и добрыми нравы, и прочими труды подвизаяся, дрова посекаа, и хврастие сбираа, и огнем сожигая, и нивы творя, и землю углажая и змягчая, к сению готовляше, и добре тружаяся, делая своима рукама, поминая и учение великаго Василиа, иже рече: «Или безручни есте? Почто не делаете, якоже прочии человеци?» И от своих потов пищу приемлюще, вспоминая Господне речение, иже рече: «В поте лица своего снеси хлеб свои» (Быт 3:19). И от того нищих и странных кормяше, и требующем неоскудно подаваше, и вся тем доволно бяше, якоже есть писано, «расточи и дасть убогым, правда его пребываеть в век века» (Пс 111:9). Дая же семя сеющему и хлеб в снедь, да подаст и умножит семя ваше, да взвратить жито правды вашея. И сиа вся тем преумножахуся даже и до днесь благодатию Христовою и молитвами //(л. 53 об.) Пречистыя Его Богоматере и преподобнаго отца Александра. И обитель исполняшеся всякым довольством, и место распространяшеся, и братство о Христе множахуся.



Наши рекомендации