По благословению архиерейского синода русской православной церкви заграницей

Все права сохранены за братством преподобнаго Иова.

2-е издание напечатася разрешением джорданвилльскаго свято-троицкаго монастыря в фотолитографии криптоферратския обители в лето 1970 [4//5]

Во славу святыя единосущныя и неразделимыя троицы, Отца и Сына и святаго Духа, благословением архиерейскаго синода русския православныя церкве заграницей и трудами братства преподобнаго Иова Почаевскаго, и переводчика священноигумена Филиппа, напечатася книга сия БОЖЕСТВЕННАЯ ЛИТУРГИЯ святаго апостола ИАКОВА брата божия и перваго иерарха иерусалимскаго, во владимировой на пряшевской руси, в лето от сотворения мира 7446, от рождества по плоти Бога слова 1938, от крещения же руси 908, индикта 6. месяца иулиа в 27 день, первым тиснением. [5//6//7]

ЧИН божественныя литургии святаго славнаго апостола ИАКОВА БРАТА БОЖИЯ и перваго иерарха иерусалимскаго, во святем граде Иерусалиме совершаемыя.

___

Поставляется на среде храма амвон, подобный амвону, на немже стоит архиерей в начале божественныя литургияя святаго Иоанна Златоустаго или Василия Великаго, и на сем амвоне поставляются един или два аналогия, зрящя к западу. Аще архиерей литургисает, поставляются седалища на сем амвоне, едино посреди на высшей степени архиерееви, таже от обою страну, ступению ниже, седалища пресвитером, восточнее аналогиа, зряще к западу. [7//8]

Приспевшу времени божественныя службы, приходит хотяй литургисати с хотящими сослужити пресвитеры и диаконы, и вошедше в храм целуют святыя иконы, ничтоже глаголя, и входит во святый олтарь. Сотворше поклонение святей трапезе, облачатся вси во вся священныя одежды, паки ничтоже глаголя, диаконы же препоясуются орари своими и тако пребывают во все время службы.

З р и: Саккос святитель не облачает, но пресвитерский фелонь, и поверх него омофорий великий, еоже не отлагает даже до конца божественныя службы. Такожде крест на ся не возлагает, ниже егколпион и митру. Дикирий со трикирием не потребны суть на сей литургии, ниже орлецы, точию пастырский жезл архиереев, и той без плата, сиречь сулка.

И полагаются на святей трапезе со святым евангелием по обою страну его книги божественных писаний: едина книга писаний апостольских, иная книга писаний пророческих.

Егда приуготовятся вси, отходит един от пресвитеров в предложение приуготов- [9//10] ляет святый дискос и святый потир, таже ничтоже глаголя изимает из просфоры агнец и растворяет во святем потире вино водою, якоже обычай есть на литургии Златоустовой или Василиевой творити, точию ничтоже глаголя. И тако скончав приуготовление, не покрыв сосуды, отходит ко святей трапезе.

(Ведомо буди, яко аще повелено будет проскомидии быти, зде приличествует совершати ю. Совершается же по обычаю Литургии Златаустовы или Василиевы, точию девятую частицу вземлей иерей в честь святаго славнаго апостола Иакова брата божия и перваго иерарха иерусалимскаго. Молитву проскомидии: Боже, Боже наш: и отпуст проскомидии не глаголет, сосуды же покрывает по обычаю. Обаче сие нечто новое есть, и в древних хартиах не обретается, сего ради и мы сего во Иерусалиме не прияхом).

10//11

Исходят диаконы (или един служай диакон, аще несть иных служащих диакон) из святаго олтаря и станут по обою страну святых дверей, два два зряще к людем, сиречь, к западу.

И станет архиерей (или иерей, аще служит един токмо иерей) пред святою трапезою, сослужащии же пресвитеры окружат ю. И глаголет архиерей (или иерей) тихим гласом, во еже слышану быти сослужащым, молитву сию, стоя пред святою трапезою и зря к востоку:

Оскверненна грехми многими, да не презриши мене, Владыко Господи Боже наш. Се бо приступих к божественному сему и пренебесному твоему таинству, не яко сый достоин, но взирая на твою благостыню. Глас ти пущаю: Боже, милостив буди ми грешному: согреших на небо и пред тобою, и несмь достоин воз- [11//12]

Зрети на святую твою сию и духовную трапезу, на нейже единородный твой Сын и Господь наш Иисус Христос, мною грешным и всякою скверною окалянным, тайно предлагается в жертву. Сего ади тебе моление и благодарение приношу, еже ниспослати ми Духа твоего утешителя, укрепляющаго, утверждающаго мя к службе сей, и о тебе возвещенный ми глас неосужденно проповедати людем сподоби, во Христе Иисусе Господе нашем, с нимже благословен еси со всесвятым, и благим, и животворящим твоим Духом, ныне и присно, и во веки веков.

И по молитве отверзается завеса и святыя двери, архиерей же (или иерей), стоя пред святою трапезою и зря к востоку возглашает, всем восставшым:

Слава Отцу, и Сыну, и святому Духу, троичному и единичному свету божества, [12//13] сущаго во Троице единичне и разделяемого нераздельне. Троица бо едина Бог вседержитель, егоже славу небеса поведают, земля же его владычество, и море его державу, и всякая чувственная и умная тварь его величество выну проповедает. Яко тому подобает всякая слава, честь, держава, величие же и великолепие, ныне и присно, и во веки веков.

Людие отвещают: Аминь.

И глаголет един от сослужащих (аще суть) в слышание всем молитву сию:

Благодетелю и царю веков, и всея твари содетелю, приими приходящую ти чрез Христа твоего церковь твою. Коемуждо полезное исполни, приведи всех в совершение, и достойны ны соделай благодати освящения твоего, совокупляя ны во святую твою соборную и апостольскую [13//14]

Церковь, юже стяжал еси честною кровию единороднаго сына твоего, Господа же и Спаса нашего Иисуса Христа, с нимже благословен еси и препрославлен со всесвятым, и благим, и животворящим твоим Духом, ныне и присно, и во веки веков.

Людие: Аминь.

Диакон став посреди солеи, и зря к людем, возглашает:

Господу помолимся.

И ничтоже людем отвещавшым приемлет архиерей (или иерей) кадильницу, и кадит святую трапезу трижды с предния (сиречь, восточныя) страны, глаголя возгласно молитву сию:

Боже, приемый авелевы дары, ноеву и авраамову жертву, ааронову и захариино кадило, приими и от рук нас грешных кадило сие в воню благоухания и во оставление грехов наших и всех [14//15]

Наши рекомендации