Он моложе и двадцати лет, отлучается на
меньший срок.] Аще же не изволит написанных,
да исполнит цело определённая
лёта. [Если не захочет делать ничего из
Перечисленного, то должен быть отлучен на
весь срок, который определен правилами.]
Внемли и сему:
Яко аще по согрешёнии восхощет
кто быти монах, двё части да держйт
[исполнит две третьих от епитимьи], а трё-
тию часть лёт остави [отпусти] ему. Аще
же восхощет отытй во общее житиё
[вероятно, общежительный монастырь], остави
ему пол [половину срока]. Аще ли по
приятии образа [монашеского] падёт, ус-
тавленая [установленное] да исполнит
Цело.
О женах [женщинах]:
От жён вопрошати: Еда ношаху бы-
лие [носили ли какие-либо травы], во ёже
не сотворйт отроча [ребенка], илй аще
кая напой ложесна [женские внутренние
органы], еже не зачати, илй яде былие,
илй пресытися, и извёрже отроча са-
мохбтне [сделала выкидыш по своему желанию].
И егда обрящется [окажется], яко
нёчто сотворй, и извёрже самохбтне,
убййца ёсть, и запрещается [наказывается,
отлучается] яко убййца. Аще же неволею
по нужде нёкоей извёрже дёти-
ща своего, едйно лёто [год] да не при-
Частйтся; а носящая былие, да оставит
ё, и да запретйтся шёсть лёт, по шесть-
десятому правилу, ёже в Трулле [Трул-
льского собора]. Такожде и обвйтия,
сйречь, шблки илй конуры [мешочки с
Кореньями или чем-то еще или какие-то обвязывания
из суеверия], аще на дёти своя,
Илй на животная возлагают, илй проходят
чародёйства. Аще же ядё былие,
Илй йно что, и отравй ложесна свой, и
кто му дёти не раждает, яко убййца
запрещается. Аще же волшёбствова, да
вёсть [гадала, чтобы узнать], кое дётище
родйт, илй да познает чтб от невёдо-
мых, шёсть лёт да не причастйтся, по
Шестьдесятому правилу шестаго собора.
Вопрошает же [священник] и о иных
гресёх блуда, и волшёбства, и убйй-
ства, и татьбы, яко и мужёй, а наипаче
чрез естество [противоестественно]
С свойми мужы не падбша ли ся. Аще
же исходатаила [устроила, советовала]
Кому блуд, и та яко блуднйца запрещается.
Како подобает духовным отцём стрб-
ити исповёдающихся им:
Правило дванадесятое, еже в Никёи
пёрваго собора, и анкйрскаго [собора]
второе, но и пятое, ещё же и шестое,
Епйскопом оставляет власть, илйумнб-
Жити, илй умалити запрещения, теплее
яве, нежели лёностне покаяние
указующим [епископ имеет власть увеличить
Или уменьшить срок отлучения в зависимости
от того, горячо или лениво человек кается]:
Да сматряется же сйх прежде житие,
и ёже потом, илй целомудренно,
илй разслабленно живут и лёностно, и
тако человеколюбие да мёрится. Аще
Же неотступно держатся своих обычаев
[греховных], и сластём плотскйм [телесным
наслаждениям] паче раббтати вос-
хбщут [более захотят служить], нежели Гб-
Сподеви, и евангельскаго жития не
Приемлют, ни едино нам общее к нйм
Слово. Мы бо в людех непокорйвых и
прекослбвных научйхомся слышати:
Спасаяй, спасй твою душу.
От книги Матфёевы, 40, состава,
глава 7:
Во днёх святёйшаго Луки, воину нё-
коему убййство вольное [по своей воле]
содёлавнгу, епископ некий на краткое
вельмй врёмя напйсано дадё ему разре-
шёние [через очень короткое время дал ему
письменное разрешение от греха], и потя-
заемь сый [будучи обвиняем] от собора,
правило предлагаше [в свое оправдание
приводил правило], еже епископом по-
Пущает власть, илй ослабевати, илй
Растйти запрещения кающимся. Но
услыша, яко архиерёом дадёся убо сие,
но не безыстязательно [без исследования]
И преизлйшно творйти схождение
[делать чрезмерное снисхождение], и
яко паучйнами [паутинками] не подобает
вязати [связывать], яже тремй кодб-
лами [канатами] связоватися должна
суть. Тёмже воина убо правильному
запрещёнию собор предадё; архиерёя
же обвинй, ёже во уречённое врёмя
Литургйи пожданием.
УВЕЩАНИЕ ЖЕЛАЮЩИМ ПОКАЯТЬСЯ
Всемилостивый Господь, устами Своего
Пророка Иезекииля, обещает, что не вспомянет
Ни одного греха, если грешник кается
и исправляется (см.: Иез. 33, 14—16).
И святой Иоанн Златоуст говорит: «Покаяние,
Если оно приносится искренне и с