О разработке проективных методик 5 страница

McCall, R. B. (1993). Environment effects on intelligence: The forgotten realm of dis- continuous nonshared within-family effects. Child Development, О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru

О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru McCartney, K., Harris, M. J., & Bernieri, F. (1990). Growing up and growing apart: A development of twin studies. Psycholgical Bulletin, О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru

McClelland, D. С Personality. NY: Sloane.

McClelland, D. С (1971). Assessing human motivation. New York: General Learning

Press.

McGue, M. (1989). Nature-nurture and intelligence. Nature, 340, 507-8.

Литература 33 9

О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru McKelvie, S. J. (1992). Does memory contaminate test-retest of Ge-

neticPsychology, 119, О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru

О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru  
О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru  
О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru McPherson F. Presly A. S., Armstrong J., Curtis R. H. (1974). and psychotic illness. 125,

McReynolds, P. (Ed.), Advances in psychological assessment (Vol. 2). Palo Alto, CA: Science and Behavior Books, Inc.

О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru  
McReynolds, P. (Ed.), Advances in psychological assessment (Vol. 5). San Fran- cisco: Jossey-Bass.

О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru  
О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru P. E., Rosen A. (1955). Antecedent probability and the efficiency of psychomet- ric signs, patterns or cutting scores. Psychological Bulletin, 52, №

О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru Meehl,P.E.(1954).Clinicalversusstatisticalprediction:Atheoretical are- view of the evidence. University of Minnesota Press.

О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru  
О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru  
R. (1969).PWN:Warszawa.

Melamed, T. (1992). Personality correlates of physical height. Personality and Indivi- dual О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru

Merrell, K. W. (1994). Assessment of behavioral, social, and emotional problems. NY: Longman.

О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru  
Messick, S. (1960). Dimensions of social Journal of Consulting Psychology,

О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru

Messick, S. (1962). Response style and content measures from personality inventories.

EducationalandPsychologicalMeasurement, О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru

О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru  
Meyer, R. G. (1993). The clinician's handbook: Integrateddiagnostics, assessment and intervention in adult and psychopathology. Needham Heights, MA: О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru

& Bacon.

О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru  
О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru  
Т., & Davis, R. D. (1996). Disorders of personality: and beyond. New

York:Wiley.

Mischel, W. (1968). Personality and assessment. New York: Wiley.

Mischel, W. (1977). On the future of personality measurement. American Psychologist,

О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru

Mischel, W. (1981). Introduction to personality (3d edition). New York: Holt, Rinehart

& Winston.

Misiak, H. & V. S. Sexton (1966). History of Psychology. New York: Grune & Stratton. Moreland, K. L. (1987). Computerized psychological assessment: What's available. In J. N. Butcher (Ed.). Computerized psychological assessment (p. 26-49). New York:

Basic Books.

Moreland, K. L. (1991). Assessment of validity in computer-based test interpretations.

In T. B. Gutkin & S. L Wise (Eds.). The computer and the decision-making process

(p. 43-74). Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum.

Murray, H. A. (1938). Explorations in personality. New York: Oxford University Press. Murstein, B. J. (1963). Theory and research in projective techniques (emphasizing the

TAT). New York: John Wiley.

О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru  
M. C, & Cardon, L. R. (Eds.) (1992). Methodologyforgenetic studies oftwins and families. Dordrecht: Kluwer Academic Publishers.

О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru  
Newman, H. H., F. N., & Holzinger, K. J. (1937). Twins: A study of heredity and environment. Chicago: University of Chicago Press.

34 0 Литература

Newmark,С.S.(Ed.)(1985).Majorpsychologicalassessmentinstruments.Newton,MA:

О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru & Bacon.

О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru J. (1987). Computerized psychological testing: overview and Pro- О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru Psychology:ResearchandPractice,

Nowak, S. (1965). Studia z metodologii nauk PWN: О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru Nowak, S. (1970).Metodologiabadan PWN: Warszawa.

Nowakowska M. (1976). Psychologia z Warszawa: О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru

PWN.

О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru  
C. (1978). An overview of psychological measurement. In Clinical Diagnosis of Mental Disorders. A Handbook. New York: Plenum Press.

О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru  
О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru  
Nuttall, E. V., Romero, & (Eds.) Assessing О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru

О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru  
Boston, MA: Allyn & Bacon.

O'Brien, N. P. (1988). Test construction. New York: Greenwood Press.

О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru  
Office of Strategic Services Staff. (1948). Assessment men. New York: Holt, Rinehart

О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru  
О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru  
Winston. A.N.(1992).Questionnairedesign,interviewingandattitudemeasurement.

London: Pinter Publishers.

О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru  
О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru  
Osgood, C, G. & P. (1957). The measurement of meaning. О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru

О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru  
University of Illinois Press.

О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru  
О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru  
Osterlind, S. J. (1983). item bias. Newbury Park, A: Sage Publications.

Osterlind, S. J. (1989). Constructing test items. Boston, MA: Kluwer Academic Publi- shers.

О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru  
J. (1983). Growing into human maturity: Toward a metasubjectiye the-

О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru  
ory of adulthood stages. In P. B. Baltes, G. Brim (Eds.). Life-span development and behavior. V. 5. New York: Academic Press.

О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru  
О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru  
Pedersen, N. L, R., J. R., & McClearn, G. E. (1992). A quantita-

О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru  
tive genetic analysis of cognitive abilities during the second half of the Psy- chologicalScience, О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru

О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru  
Peterson, J. (1926). Early conceptions andtests of intelligence. NY: World Book

Company.

О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru  
Piaget, J. (1950). The psychology of intelligence. New York: Harcourt, Brace & World. Pletraslnski Z. (1975). Zdolnosci. In PWN, 735-762.

Plewicka Z. (1980). Podstawy diagnozy psychologicznej. In Stosowana psychologia wy-

О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru  
Warszawa: PWN, 37-46.

Plomin, R. (1990). The role of inheritance in behavior, Science, О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru

Plomin, R. (1994). Genetics and experience: The interplay between nature and nurture.

Thousand Oaks, CA: Sage.

О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru  
Plomin, R. (1994). The nature of nurture: Family environment. In R. Plomin (Ed.), Ge- netic and experience: The interplay between nature and nurture (p. Beverly

Hills: Sage.

Plomin, R., & Daniels, D. (1987). Why are children in the same family so different О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru one another? Behavioral and Brain Sciences, О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru

О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru  
О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru  
Plomin, R., & J. M. (1992). Genetics and Current Directions in

PsychologicalScience, О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru

Литература 34 1

О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru  
О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru  
О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru  
R., J, C, & Fulker, D. W. (1988). Nature and nurture infancy О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru and early childhood. New Cambridge University Press.

О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru  
Plomin, R., DeFries, J. C, & J. C. (1977). Genotype-environment interaction

and correlation in the analysis of human behavior. Psychological Bulletin, О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru

О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru  
О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru Plomin,R.,R. N., Braungart, J. M., J., Corley, R., Fulker, Kagan О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru

J., Reznick, J. S., Robinson, J., C, & DeFries, J. С (1993). Genetic

change and continuity from fourteen to twenty months: The MacArthur Longitudi- nal Twin Study. Child Development, О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru

Plomin, R., Loehlin, J. C, & DeFries, J. C. (1985). Genetic and environmental compo- nents of «environmental» influences. DevelopmentalPsychology, 21, 391-402.

О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru  
Plomin, R., G. E., Pedersen, N. L., Nesselroade, J. R., & Bergeman, C. S.

(1989). Genetic influence on childhood family environment perceived retrospective- ly from the last half of the lifespan. Developmental Psychology, 24, 738-45.

О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru  
Plomin, R., McClearn, G. E., Pedersen, N. L., Nesselroade, J. R., & Bergeman, C. S. (1989). Genetic influences on adults' ratings of their current О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru ofMarriage the Family, О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru

Plomin, R., Reiss, D., Hetherington,E. M., & Howe, G. W. (1994). Nature and nurture: Genetic contributions to measures of the family environment. Developmental Psy- chology, О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru

О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru  
О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru  
Prince, R., Guastello, S. (1990). The effect in computerized Rorschach inter- pretation system. of Psychology, 124, № О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru

О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru  
R. J. (Ed.) (1986), Advances in the psychology of human intelligence (Vol. 3, p. 335-368). Hillsdale, NJ: О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru

Rabin,A.I.(1968).Projectivetechniquesinpersonalityassessment:Amodernintroduc-

tion. New York: Springer.

Rabin, A. I. (Ed.) (1981). Assessment withprojective techniques. New York: Springer. Rapaport, C, Gill, M., & Schafer, J. (1968). Diagnostic psychological testing (Vol. 1).

О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru  
(Rev. Chicago: Year Book Publishers.

О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru  
Richardson, K. (1991). Understanding intelligence. Philadelphia, PA: Milton Keynes. Ritzier, B. A., Sharkey, K. J., & J. (1980). A comprehensive projective alterna-

О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru  
tive to the Journal of Personality Assessment, О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru

О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru Robinson, J. P., Shaver, P. R., & L S. (1990). Measures of personality and social psychological attitudes. San Diego, A: Academic Press.

О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru  
P., Shaver, P. R., & Wrightsman, L. S. (Eds.). Measures О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru ty and social psychological attitudes. San Diego: Academic Press.

Rogers, P., & Green, M. (1993). Dieting, dietary restraint and cognitive performance.

О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru  
JournalofClinicalPsychology,32.

О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru  
О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru  
Rorschach, H. (1941). Psychodiagnostics. (Hans Huber Verlag, Bern: Bircher. work published О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru

Rose R. J. (1981). [Review of Farber, S. L., «Identical twins reared apart: A reanalysis.»]

Science, О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru

Rosenzweig S. (1964). Investigating and appraising personality. In T. G. Andrews (ed).

Methods of Psychology. New York: Wiley, 539-568.

Rowe, D. (1994). The myth of family influences. New York: Guilford.

34 2 Литература

Rowe, D. С. (1981). Environmental and genetic influences on dimensions of perceived parenting: A twin study. Developmental О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru

О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru  
Rowe, D. С (1983). biometrical analysis of perceptions of family environment: A study of twin and singleton sibling kinships. Child Development, О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru

Rowe, D. C. (1994). The limits of family influence: Genes, experience, and behavior. New

York: Guilford Press.

О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru  
Rozensky, R. H., J.J., & Tovian, S. M. (1997). Psychologicalassessment in medi- cal settings. New York: Plenun.

О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru  
Rust,J.,Golombok,S.(1989).Modern Thescienceofpsychologicalassess- ment. London: Routledge.

О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru  
О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru  
SanockiW.(1978). wpsychologii.Warszawa:PWN.

Sarason, I. G. (Ed.) (1980). Test anxiety. Hillsdale, NJ: О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru

Sattler, J. M. (1982). Assessment of children's intelligence and special abilities (2nd

О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru & Bacon.

Sattler, J. M. (1988). Assessment of children (3rd ed.). San Diego, CA: Author.

Scarr, S. (1981). Race, social class and individual differences in IQ: New studies of old issues. Hillsdale, NJ: Eribaum.

О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru  
S. (1989). Protecting general intelligence: Constructs and consequences for in- terventions.InR.L.Linn(Ed.),Intelligence:Measurement,theory,andpublicpolicy. Urbana: University of Illinois Press.

Scarr, S., & Grajek, S. (1982). Similarities and differences among siblings. In M. E. Lamb

& B. Sutton-Smith (Eds.), Sibling relationships. Hillsdale, NJ: Eribaum.

Scarr, S., & Weinberg, R. A. (1978). The influence of «family background» on intellec- tualattainment.AmericanSociologicalReview,43,674-92.

Scarr, S., & Weinberg, R. A. (1994). Educational and occupational achievements of brothers and sisters in adoptive and biologically related families. Behavior Genetics

24(4), 301-25.

Scarr, S., & Yee, D. (1980). Heritability and educational policy: Genetic and environ- mental effects on IQ, aptitude, and achievement. Educational Psychologist, О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru

О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru

О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru  
Scarr, S., Weinberg,R. A., & I. D. (1992). correlations in adop- О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru tive families. Intelligence,

О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru  
О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru  
Schiff,M.,&Lewontin,R.(1986).Educationandclass:Theirrelevanceof stud- ies. Oxford: Clarendon Press.

О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru  
О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru  
Schoenthaler, S. (1991). Improve your child's behaviour. London: Books. Schoenthaler, S., Amos, S., Eysenck, H., Peritz, E., & Yudkin, J. (1991). Controlled О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru

of vitamin-mineral supplementation: Effects on intelligence and performance. Per-

О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru  
sonalityandIndividualDifferences, -62.

Schroeder,L.D.,Sjoquist,D.L.,&Stephan,P.E.(1986).Understandingregressionana- lysis. Newbury Park, CA: Sage Publications.

Schutte, N. S., & Malouff, J. M. (1995). Sourcebook ofadult assessment strategies. New

York: Plenum Press.

Semeonoff, B. (1976). Protective techniques. New О разработке проективных методик 5 страница - student2.ru

Наши рекомендации