Automated highways systems
1. As demands for safety and mobility have grown and technological possibilities have multiplied, interest in automation has grown. Seeking to accelerate the development and introduction of fully automated vehicles and highways, the United States Congress authorized more than $650 million over six years for intelligent transport systems (ITS) and demonstration projects in the 1991 Intermodal Surface Transportation Efficiency Act (ISTEA). Congress legislated in ISTEA that “the Secretary of Transportation shall develop an automated highway and vehicle prototype from which future fully automated intelligent vehicle-highway systems can be developed. Such development shall include research in human factors to ensure the success of the man-machine relationship. The goal of this program is to have the first fully automated highway roadway or an automated test track in operation by 1997. This system shall accommodate installation of equipment in new and existing motor vehicles."
2. Full automation commonly defined as requiring no control or very limited control by the driver; such automation would be accomplished through a combination of sensor, computer, and communications systems in vehicles and along the roadway. Fully automated driving would, in theory, allow closer vehicle spacing and higher speeds, which could enhance traffic capacity in places where additional road building is physically impossible, politically unacceptable, or prohibitively expensive. Automated controls also might enhance road safety by reducing the opportunity for driver error, which causes a large share of motor vehicle crashes. Other potential benefits include improved air quality (as a result of more-efficient traffic flows), increased fuel economy, and spin-off technologies generated during research and development related to automated highway systems.
АВТОМАТИЗИРОВАННЫЕ СИСТЕМЫ Highways
1. Поскольку требования к безопасности и мобильности выросли и технологические возможности умножали, интерес к автоматизации вырос. Стремясь ускорить разработку и внедрение полностью автоматизированных транспортных средств и автомобильных дорог, конгресс Соединенных Штатов уполномочил более чем на $ 650 млн в течение шести лет для интеллектуальных транспортных систем (ИТС) и демонстрационные проекты в Законе 1991 года интермодального наземного транспорта Эффективность (ISTEA). Конгресс в законодательном порядке ISTEA, что "министр транспорта должен разработать автоматизированную шоссе и прототип автомобиля, из которого могут быть разработаны в будущем полностью автоматизированные интеллектуальные системы автомобильного шоссе. Такое развитие должно включать в себя исследования в области человеческого фактора, чтобы обеспечить успех отношений человек-машина. Цель этой программы заключается, чтобы иметь первую полностью автоматизированную шоссе проезжую часть или автоматизированный тестовый трек в эксплуатацию 1997 г. Эта система должна приспособить установку оборудования в новых и существующих автотранспортных средств ".
2. Полная автоматизация обычно определяется как не требует никакого контроля или очень ограниченный контроль со стороны водителя; такой автоматизации будет достигнуто за счет сочетания датчиков, компьютера и системы связи в транспортных средствах, и вдоль проезжей части. Полностью автоматизированное вождение будет, теоретически, позволяет ближе расстояния транспортного средства и более высокие скорости, которые могли бы повысить пропускную способность в местах, где дополнительное дорожное строительство физически невозможно, политически неприемлемо или слишком дорого. Автоматизированные средства управления также может повысить безопасность дорожного движения за счет сокращения возможностей для ошибки водителя, который вызывает большую долю дорожно-транспортных происшествий. Другие потенциальные преимущества включают улучшение качества воздуха (в результате более экономичных транспортных потоков), повышенную экономию топлива, а также спин-офф технологий, генерируемых в ходе исследований и разработок, связанных с автоматизированными системами шоссе.
7. Прочитайте текст снова и письменно ответьте на вопросы:
1. Why has interest in automation grown?
As demands for safety and mobility have grown and technological possibilities have multiplied, interest in automation has grown.
2. The goal of this program is to have the first fully automated highway roadway or an automated test track in operation by 1997, isn’t it?
The purpose of this program is to have the first fully automated highway roadway or automated test track in operation in 1997.
3.Would fully automated driving allow closer vehicle spacing and higher speeds?
Fully automated driving will be, theoretically, allows the vehicle closer distances and higher speeds, which could enhance the.
4. What might automated controls also enhance?
would increase capacity in areas where additional road construction is physically impossible, politically unacceptable or too expensive.
5. Do other potential benefits include improved air quality or increased fuel economy?
Other potential benefits include improved air quality (due to more efficient traffic flow), improved fuel economy, as well as spin-off technologies, generated in the course of research and development related to the automated highway systems.