Первый год обучения

Ме- сяц Тема Цель Лексика и речевые образцы Аудирование Песни, стихи, Игры
СЕНТЯБРЬ Приветствие Познакомить с новыми лексическими единицами. Способствовать возникновению желания заниматься английским языком. Учить детей приветствовать собеседника и прощаться с ним. Hello! Good –bye! Hi! Bye! My name is… Little A frog Hop Stop   Hello, everyone What is your name? My name is… Good morning I am glad to see you Nice to see you «Hello, everyone» «Good morning» «Hello song» «Hello Peter, hello Helen» «Little frog» «Echo»  
СЕНТЯБРЬ Знакомство Учить детей рассказывать о себе. Правильно отвечать на вопросы по теме My name is… I’m fine. Yes No Hello. What is your name? My name is… How are you? I’m fine. «What is your name? » «Hands up» «Are you Dasha?» «If you are Sasha and you know it…»
ОКТЯБРЬ Семья Познакомить с лексическими единицами по данной теме. Учить называть членов своей семьи A mother A father A sister A brother I have a mother I have a father I have a sister I have a brother Have you a sister? Have you a brother? I have a mother I have a father I have a sister I have a brother «I have a mother…» «Hello, I’m mum…» «Who is this? Let’s see…» «What do you see? »
НОЯБРЬ Счёт от 1 до 5 Познакомить с навыками счёта от 1 до 5, развивать логическое мышление One Two Three Four Five I’m four. I’m five. How old are you? How many cats can you see?   Chant «1,2,3,4,5» «Let’s count» «Do it and count»
ДЕКАБРЬ Цвет Учить детей называть цвета Red Yellow Black Green Blue It is green What colour is this frog? Is it green? «Red and yellow», «A black cat» «A cat and a mouse» «Roll the ball»
ЯНВАРЬ Это я Познакомить с лексическими единицами по теме. Активизировать усвоенные ранее лексические единицы A head Shoulders Knees Toes Eyes Ears A mouth A nose Show me your head, please Show me your knees, please Show me your nose, please «Head and shoulders» «Shake your head» «Show me, please» «What’s this?»
ФЕВРАЛЬ Мои любимцы Учить называть животных, отвечать на поставленные вопросы A cat A dog A frog A bear A hare I have a dog It’s a cat Have you got a dog? Is it a cat? I have a dog It’s a cat «Teddy- Bear» «I have a dog» «I can hop like a rabbit» «Where?»
МАРТ Мой дом Расширять лексический запас A house A window Door Floor A room It’s a room Here’s a window What’s this? It’s a window «It’s a happy house» «Snowball» «Show me»
АПРЕЛЬ Фрукты и овощи Способствовать использованию лексических единиц в речи An apple A plum A lemon A tomato A carrot A potato Do you like an apple? Do you like a carrot? «1,2,3 –Let me see»   «Do you like…?» «How many apples can you find? »
МАЙ Магазин игрушек Познакомить с лексическими единицами, обозначающими названия игрушек, называя при этом их цвет и количество A ball A doll A drum Take it It is a ball Give me a doll, please Is it a ball or a doll? «Teddy-Bear» «Hickory, Dickory, Dock» «Give me, please» «What is missing? »

Наши рекомендации