Ме- сяц | Тема | Цель | Лексика и речевые образцы | Аудирование | Песни, стихи, | Игры |
СЕНТЯБРЬ | Приветствие | Познакомить с новыми лексическими единицами. Способствовать возникновению желания заниматься английским языком. Учить детей приветствовать собеседника и прощаться с ним. | Hello! Good –bye! Hi! Bye! My name is… Little A frog Hop Stop | Hello, everyone What is your name? My name is… Good morning I am glad to see you Nice to see you | «Hello, everyone» «Good morning» «Hello song» | «Hello Peter, hello Helen» «Little frog» «Echo» |
СЕНТЯБРЬ | Знакомство | Учить детей рассказывать о себе. Правильно отвечать на вопросы по теме | My name is… I’m fine. Yes No | Hello. What is your name? My name is… How are you? I’m fine. | «What is your name? » «Hands up» | «Are you Dasha?» «If you are Sasha and you know it…» |
ОКТЯБРЬ | Семья | Познакомить с лексическими единицами по данной теме. Учить называть членов своей семьи | A mother A father A sister A brother I have a mother I have a father I have a sister I have a brother | Have you a sister? Have you a brother? I have a mother I have a father I have a sister I have a brother | «I have a mother…» «Hello, I’m mum…» | «Who is this? Let’s see…» «What do you see? » |
НОЯБРЬ | Счёт от 1 до 5 | Познакомить с навыками счёта от 1 до 5, развивать логическое мышление | One Two Three Four Five I’m four. I’m five. | How old are you? How many cats can you see? | Chant «1,2,3,4,5» | «Let’s count» «Do it and count» |
ДЕКАБРЬ | Цвет | Учить детей называть цвета | Red Yellow Black Green Blue It is green | What colour is this frog? Is it green? | «Red and yellow», «A black cat» | «A cat and a mouse» «Roll the ball» |
ЯНВАРЬ | Это я | Познакомить с лексическими единицами по теме. Активизировать усвоенные ранее лексические единицы | A head Shoulders Knees Toes Eyes Ears A mouth A nose | Show me your head, please Show me your knees, please Show me your nose, please | «Head and shoulders» «Shake your head» | «Show me, please» «What’s this?» |
ФЕВРАЛЬ | Мои любимцы | Учить называть животных, отвечать на поставленные вопросы | A cat A dog A frog A bear A hare I have a dog It’s a cat | Have you got a dog? Is it a cat? I have a dog It’s a cat | «Teddy- Bear» «I have a dog» | «I can hop like a rabbit» «Where?» |
МАРТ | Мой дом | Расширять лексический запас | A house A window Door Floor A room It’s a room | Here’s a window What’s this? It’s a window | «It’s a happy house» | «Snowball» «Show me» |
АПРЕЛЬ | Фрукты и овощи | Способствовать использованию лексических единиц в речи | An apple A plum A lemon A tomato A carrot A potato | Do you like an apple? Do you like a carrot? | «1,2,3 –Let me see» | «Do you like…?» «How many apples can you find? » |
МАЙ | Магазин игрушек | Познакомить с лексическими единицами, обозначающими названия игрушек, называя при этом их цвет и количество | A ball A doll A drum Take it It is a ball | Give me a doll, please Is it a ball or a doll? | «Teddy-Bear» «Hickory, Dickory, Dock» | «Give me, please» «What is missing? » |