Text. Fast fluency: Can we identify quick language learners?
New findings by scientists at the University of Washington demonstrate that a five-minute measurement of resting-state brain activity predicted how quickly adults picked up a second language. The study, sponsored by the Office of Naval Research (ONR), is the first to use patterns of resting-state brain waves to determine subsequent language learning rate.
Текст. Быстрая беглость: можем ли мы определить быстрых учащихся?
Новые данные ученых из Вашингтонского университета показывают, что пятиминутное измерение активности головного мозга в состоянии покоя предсказало, как быстро взрослые подняли второй язык. Исследование, спонсируемое Управлением военно-морских исследований (ONR), является первым, кто использует модели мозговых волн покоящегося состояния, чтобы определить последующую скорость изучения языка.
Study author Dr. Chantel Prat – an associate professor and faculty researcher at the University of Washington's Institute for Learning & Brain Sciences – wrote that the way someone’s brain functions while at rest predicts 60 percent of their capacity for learning a second language.
Автор исследования Д-р Chantel Prat - адъюнкт-профессор и преподаватель факультета Университета Вашингтона по изучению и изучению мозга - писал, что то, как мозг человека функционирует во время покоя, предсказывает 60 процентов их способности изучать второй язык.
For the experiments, 19 participants--adults between the ages of 18 and 31, with no previous experience learning French – visited Prat’s lab twice weekly over eight weeks for 30-minute French lessons delivered through an immersive, virtual-reality computer program called Operational Language and Cultural Training System (OLCTS).
Для экспериментов 19 участников - взрослые в возрасте от 18 до 31 года, не имеющие опыта обучения французскому языку, посещали лабораторию Prat дважды в неделю в течение восьми недель в течение 30-минутных уроков французского языка, которые проводились через компьютерную программу виртуальной реальности, называемую Operational Языковая и культурная система обучения (OLCTS).
The ONR-funded OLCTS is designed to make military personnel proficient in a foreign language after 20 hours of training. The self-paced program guides users through a series of scenes and stories. A voice-recognition component enables users to check their pronunciation.
OLCTS, финансируемый ONR, предназначен для того, чтобы после 20 часов обучения военный персонал мог владеть иностранным языком. Самостоятельная программа направляет пользователей через серию сцен и рассказов. Компонент распознавания голоса позволяет пользователям проверять свое произношение.
To ensure experiment participants were progressing well, the researchers used periodic quizzes that required a minimum score before proceeding to the next lesson. The quizzes also served as measures for how quickly participants moved through the curriculum.
Чтобы эксперимент проходил успешно, исследователи использовали периодические викторины, требующие минимальной оценки, прежде чем перейти к следующему уроку. Викторины также служили мерами для того, как быстро участники проходили учебную программу.
For five minutes before and after the eight-week curriculum, Prat had participants sit still, close their eyes, breathe deeply and wear an EEG (electroencephalogram) headset measuring resting-state brain activity from the cerebral cortex--an area of the brain crucial to memory, attention and perception.
За пять минут до и после восьминедельной учебной программы у Прата участники сидели неподвижно, закрывали глаза, глубоко дышали и надевали головную гарнитуру ЭЭГ (электроэнцефалограмма), измеряющую активность головного мозга покоящегося мозга из коры головного мозга - область мозга к памяти, вниманию и восприятию.
“The brain waves we recorded reflect synchronized firing of large networks of neurons,” said Prat. “We found that the larger the networks were in ‘beta’ frequencies (brain frequencies associated with language and memory), the faster our participants learned French.”
«Волны мозга, которые мы записывали, отражают синхронное срабатывание больших сетей нейронов», - сказал Прат. «Мы обнаружили, что чем больше сети были на« бета-частотах »(частоты мозга, связанные с языком и памятью), тем быстрее наши участники изучали французский язык».
To confirm this, at the end of the eight-week language program, participants also completed a proficiency test covering the lessons they had finished. Those with the larger “beta” networks learned French twice as quickly.
Чтобы подтвердить это, в конце восьминедельной языковой программы участники также завершили квалификационный тест, посвященный урокам, которые они закончили. Те, у кого большие «бета-сети», узнали французов в два раза быстрее.
However, Prat is quick to point out that language learning rates were the only things predicted by the recorded brain activity. Participants with smaller “beta” networks still learned the material to which they were exposed equally well.
Тем не менее, Прат быстро указывает, что уровень обучения языку был единственным, что предсказано зарегистрированной деятельностью мозга. Участники с меньшими «бета» сетями по-прежнему изучали материал, к которому они были выставлены одинаково хорошо
The stage of Prat’s research focuses on ways to improve and accelerate resting-state brain activity through neurofeedback training. Think of this as a workout regimen that bulks up grey matter with brain games and mental cognition exercises like puzzles. Prat will have participants perform a range of neurofeedback techniques before completing the language program, and evaluate the results.
На этапе исследований Прата основное внимание уделяется путям улучшения и ускорения деятельности мозга головного мозга путем обучения нейрофизической обратной связи. Подумайте об этом как о тренировочном режиме, который наполняет серое вещество мозговыми играми и упражнениями умственного познания, такими как головоломки. Перед завершением языковой программы Prat будет проводить ряд методов нейрофизической обратной связи и оценивать результаты.
“By studying individual differences in the brain, we’re figuring out key constraints on learning and information processing, to develop ways to improve language mastery,” said Prat. “This not only could benefit our nation's military, but also our industry and educational system. In our increasingly connected global society, it pays to be able to speak multiple languages.”
«Изучая индивидуальные различия в мозге, мы выясняем основные ограничения в обучении и обработке информации, чтобы разработать способы улучшения языкового мастерства», - сказал Прат. «Это может не только помочь армии нашей страны, но и нашей отрасли и образовательной системе. В нашем все более глобальном глобальном обществе платит возможность говорить на нескольких языках ».
Retrieved from Office of Naval Research. (2016, June 30). URL: www.sciencedaily.com/releases/2016/06/160630140514.htm.
Послетекстовые задания.
1. Give adequate Russian equivalents of the italicized worlds in the text.
2. Find 10 words with suffixes. Give their Russian equivalents.
3. Translate the sentences of the bold type into Russian.
4. Make up a summary of the text in three-four sentences in English.
5. Add more ideas to the list. How quickly do learn new English words and what methods really help you to do it? Are you a quick language learner?
1. Дайте адекватные российские эквиваленты курсивом мира в тексте.
2. Найдите 10 слов с суффиксами. Дайте свои российские эквиваленты.
3. Переведите предложения жирного шрифта на русский.
4. Составьте сводку текста в трех-четырех предложениях на английском языке.
5. Добавьте больше идей в список. Согласны ли вы с автором? Запишите свое мнение на бумаге в трех-четырех предложениях на английском языке
РЕКТОРСКАЯ КОНТРОЛЬНАЯ РАБОТА
АТТЕСТАЦИОННЫЙ БИЛЕТ № __8__
Направления подготовки:
44.04.01 Педагогическое образование
Психология
ЗАДАНИЕ. Прочитайте текст. Выполните послетекстовые задания.
Text. Is Online Learning Right For You?
“Teachers open the door, but you must enter by yourself.”
A Chinese Proverb
The pros and cons of online classes are similar to the pros and cons of traditional classes and depend in large part on your educational background and preferred learning styles. There are various success factors to consider to determine if studying online is right for you.
Perhapsthe most important thing to consider is self-direction. Students who succeed in an online learning environment are self-motivated and are able to set and meet their own deadlines for coursework, since in an online course learning is often self-paced. In addition, while many courses rely on web conferencing and include some real-time discussion, not all do; face-to-face interaction with professors and peers is generally limited compared to the campus involvement that traditional students experience.
Another thing to consider is that concentration or specialization options that are offered on-campus are not always available when earning your psychology degree online. However, informal concentrations such as child psychology, school psychology, or forensic psychology can often be arranged depending on a given school’s selection of online psychology courses. Related to this, many online psychology degree programs require students to complete an internship or practicum experience. Those who are attending courses online from another state than that in which their school is based may need to arrange an appropriate internship in their own local area.
Of course, there are also pros to taking online classes to earn your psychology degree. As campus-based schools extend their online offerings, students have access to an expanding list of options. One of the top benefits of earning an online psychology degree is the flexibility. Since many courses are asynchronous – that is, completed at the student’s pace (within certain limits) – students can “attend” classes on the weekends, before or after work, or at other convenient times. This makes online learning a good option for full-time workers, stay-at-home parents, and others who have responsibilities that make on-campus scheduling difficult.
Another benefit to earning a psychology degree online is the option of attending an out-of-state school without relocating. If you live in an area that is not within commuting distance to the top schools for psychology, distance learning may be an option for you. While some programs allow you to earn your psychology degree entirely online, others are degree completion programs that are geared towards students who already hold a certain number of credits.
In addition to considering the success factors above for pursuing a psychology degree online, before choosing and applying to an online psychology degree program, you should know that accredited online psychology degree programs are not “easier” than on-campus programs. At any reputable school, online students must complete the equivalent coursework to and meet the same requirements as traditional campus-based students.
Послетекстовые задания.
1. Give adequate Russian equivalents of the italicized worlds in the text.
2. Find 10 words with suffixes. Give their Russian equivalents.
3. Translate the sentences of the bold type into Russian.
4. Make up a summary of the text in three-four sentences in English.
5. Add more ideas to the list. Is Online Learning Right For You? Write down your opinion on the paper in three-four sentences in English.
РЕКТОРСКАЯ КОНТРОЛЬНАЯ РАБОТА
АТТЕСТАЦИОННЫЙ БИЛЕТ № __9__
Направления подготовки:
44.04.01 Педагогическое образование
Психология
ЗАДАНИЕ. Прочитайте текст. Выполните послетекстовые задания.