Match the questions and the answers. Role-play the dialogue.
Taking a Past and Family histories
A Doctor
| A Patient
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Speak about the anamnesis
TOPIC 22. THE NURSING ACTIONS
Student: The hospital can’t live without these people. Read the verse and guess who they are.
Who has a noble profession?
Who does a lot of helpful action?
Who treats the patient with attention?
And who supports in operation?
Who carries out heavy work
And take the patients for a walk?
I ask you now in these verses
Who are these persons?
They are …. .
Match the words. Learn them
1. надувной круг 2. судно 3. компресс 4. банки 5. капельница 6. клизма 7. поильник 8. грелка 9. пузырь для льда 10. кресло-каталка 11. пипетка 12. горчичник 13. ножницы 14. мыло 15. лейкопластырь 16. шприц 17. градусник 18. таз 19. губка 20. носилки | 1. scissors 2. wheelchair 3. feeding cup 4. air-ring 5. syringe 6. sticking plaster 7. stretcher 8. basin 9. enema 10. cups 11. compress 12. bed-pan 13. dropping bottle 14. pipette 15. thermometer 16. sponge 17. hot water bottle 18. soap 19. mustard plaster 20. ice-bag |
Fill in the gaps with the words above
If you want to give injections, take … .
If you want to take the temperature, take … .
If you want to wash your hands, take … .
If you want to drop nasal drops, take … .
If you want to rub the skin, take … .
If you want to cut the bandage, take … .
If you want to wash the patient, take … .
Write down the correct words for the pictures. Translate the word combinations.
1. put take out a read shake | 2. assemble a disassemble | |||
3.give a bed patient of tea | 4.change ice in an | |||
5.give a cleansing | 6.take a patient in a into a ward | |||
7.give a patient a | 8. put a | |||
9.fill in with water | 10.put on the back | |||
11.put on the back of the patient12. nasal drops | ||||
You are a doctor. Give the nurse the following instructors.
1. Поставьте градусник лежачему больному.
2. Достаньте градусник и прочитайте показания.
3. Встряхните градусник.
4. Дайте больному поильник с чаем.
5. Поставьте очистительную клизму.
6. Дайте судно лежачему пациенту.
7. Наполните грелку водой.
8. Смените лед в пузыре для льда.
9. Отвезите пациента на каталке в палату.
10. Поставьте холодный компресс на ушиб (bruise).
11. Поставьте банки на спину.
12. Закапайте капли в нос.
13. Поставьте горчичники на спину.
14. Соберите шприц.
15. Разберите шприц
Situation
1.You are a nurse. You have a new working day. Make up your working plan.
7.00 – I go to the wards and take the temperature of the patients. 7.30 - … 10.00 - … 11.00 - … 12.00 - … 17.00 - … 19.00 - … 20.00 - … |
2.You work as a nurse. Tell what you do in the following situations.
1. If the patient stays in bed for a long time I …
2. If it is necessary to know the temperature I …
3. If it is necessary to give an injection I …
4. If a patient has high temperature I …
5. If a child has a cough I …
6. If a patient has a running nose I …
7. If a patient has a bad bruise I …
8. If a patient has a backache I …
9. If a patient needs washing I …
10. If a patient is thirsty I …
11. If a patient is weak after operation I …
TranslateintoEnglish
1. У ребенка высокая температура. Поставьте градусник.
2. Этот больной после операции. Дайте ему судно.
3. У вас сильный ушиб колена. Приложите пузырь для льда.
4. Возьмите тазик для умывания и помойте пациента губкой.
5. Врач моет руки с мылом перед операцией.
6. У ребенка кашель. Вы можете поставить горчичники на спину.
7. Студенты учатся собирать и разбирать шприцы на практических занятиях.
8. Подготовьте пациента к операции. Поставьте ему клизму.
9. Вода в грелке холодная. Вам следует поменять её.