Задания после аудирования
4. Грамматические упражнения.
Выходной контроль
1. Опрос.
5.8 Модуль 8 The main course: Defining Economics
5.8.1 Цели:
- развить навыки извлечения, обработки и передачи информации текстов общеобразовательного характера;
- уметь вести дискуссию по темам: “Philosophy of market”; “Management: Six steps to the success”; “International Economy and economic institutions”;
- уметь написать эссе по темам: “How could marketing research be made less expensive?”, “Is the method of enumeration ineffective in solving massive problems?”; “The influence of the World Bank on Russian economy”;
- уметь воспринимать на слух, а также выделять значимую информацию в содержании следующих текстов общеэкономического характера: “Selling”; “New ideas. Green initiatives”; “New ideas. Cutting carbon emissions”;
- знать лексический и грамматический материалы: герундий, условные предложения, сослагательное наклонение.
- осуществить контроль усвоения знаний студентов, выполнив тест 2 Модули (6-8)
Информационный блок
ТЕМА 1. Unit 7. Philosophy of market
ТЕМА 2. Unit 8. Management: Six steps to the success
ТЕМА 3. Unit 9. International Economy and economic institutions
ТЕМА 8.4. Контроль усвоения знаний. TEST 2 (МОДУЛИ 6-8)
Unit 7:
Texts for reading (2). Defining marketing. Channels of marketing.
Grammar: Герундий.
Questions for discussion.
Writing an essay: How could marketing research be made less expensive?
Listening: Selling. Tapescript 43. Listen to 4 people talking about advertising. (p. 56).
Unit 8:
Texts for reading (2). First steps in problem solving. Be analytical. Text № 3 for students’ independent work. Make a decision.
Grammar: Условные предложения.
Questions for discussion.
Writing an essay: Is the method of enumeration ineffective in solving massive problems?
Listening: New ideas. Green initiatives. Tapescript 46. Listen to 4 speakers talking about green initiatives in their companies. (p.61).
Unit 9:
Texts for reading (2). IMF means International Monetary Fund. IMF’s anatomy. Text № 3 for students’ independent work. World Bank.
Grammar: Сослагательное наклонение.
Questions for discussion.
Writing an essay: The influence of the World Bank on Russian economy.
Listening: New ideas. Cutting carbon emissions. Tapescript 48. Listen to a conversation between an office manager and a head of department about cutting carbon emissions. (p 63).
Material revision
ТЕМА 4. Контроль усвоения знаний. TEST 2 (модули 6,7,8)
Практическая работа
Самостоятельная работа
5.8.5 Практические задания:
Чтение текстов.
Вопросы для дискуссии.
Задания после аудирования.
4. Грамматические упражнения.
5. Выполнение теста 2 (модули 6, 7, 8)
Выходной контроль
1. Опрос.
2. Тест 2 (модули 6,7,8).
5.9 Модуль 9. The main course: Applied Economics
5.9.1 Цели:
- развить навыки извлечения, обработки и передачи информации текстов общеобразовательного характера;
- уметь вести дискуссию по темам: “What is Economics”; “Economic systems”; “Main economic laws”;
- уметь написать эссе по темам: “The role of entrepreneurship in production”, “The advantages of a market economy”; “The interaction between demand and supply”;
- уметь воспринимать на слух, а также выделять значимую информацию в содержании следующих текстов общеэкономического характера: “Corporate entertainment”; “Company’s performance”; “Future trends”;
- знать лексический материал.
Информационный блок
ТЕМА 1. Unit 1. What is Economics?
ТЕМА 2. Unit 2. Economic systems
ТЕМА 3. Unit 3. Main economic laws
Unit 1:
Texts for reading (3). What is Economics? Economics: The Study of Scarcity and Choice. What do economists do? Text № 4, 5 for students’ independent work. Microeconomics vs. Macroeconomics. The basic Economic Problem.
Questions for discussion.
Writing an essay: The role of entrepreneurship in production.
Listening: Corporate entertainment. Tapescript 50. Listen to 2 people talking about corporate events they have attended. (p. 67).
Unit 2:
Texts for reading (2). Economic Systems. Economic Systems. Text № 3 for students’ independent work. Economic Systems.
Questions for discussion.
Writing an essay: The advantages of a market economy.
Listening: Company’s performance. Tapescript 54. Listen to 5 people talking about their employers. (p.73).
Unit 3:
Texts for reading (3). Supply, Demand and Market price. The Law of Demand. Elasticity of Demand.Text № 4, 5 for students’ independent work. Supply. Summary.
Questions for discussion.
Writing an essay: The interaction between demand and supply.
Listening: Future trends. Tapescript 59. Listen to an economic analyst, discussing the effects of the oil crisis of the economy. (p. 79).
Практическая работа
Самостоятельная работа
5.9.5 Практические задания:
Чтение текстов.
Вопросы для дискуссии.
3.Задания после аудирования.
Выходной контроль
1. Опрос.
5.10 Модуль 10. The main course: Applied Economics
5.10.1 Цели:
- развить навыки извлечения, обработки и передачи информации текстов общеобразовательного характера;
- уметь вести дискуссию по темам: “Money and its functions”; “The sources of incomes”; “Inflation”; “Economic stability and business cycles”;
- уметь написать эссе по темам: “The history of money”; “The kinds of credit”, “The concept of the demand inflation”; “The phases of the business cycle”;
- уметь воспринимать на слух, а также выделять значимую информацию в содержании следующих текстов общеэкономического характера: “Selling. Relocation”; “New ideas. The services”; “New ideas. The company’s outsources”; “Training”
- знать лексический материал.
- осуществить контроль усвоения знаний студентов, выполнив тест 3 Модули (9,10)
Информационный блок
ТЕМА 1. Unit 4. Money and its functions
ТЕМА 2. Unit 5. The sources of income
ТЕМА 3. Unit 6. Inflation
ТЕМА 4. Unit 7. Economic stability and business cycles
ТЕМА 5. Контроль усвоения знаний. TEST 3 (МОДУЛИ 9, 10)
ТЕМА 6. Повторение основных моментов пройденного материала за курс обучения
Unit 4:
Texts for reading (2). Money and Its Functions. Money as a medium of exchange.
Questions for discussion.
Writing an essay: The history of money.
Listening: Selling. Relocation. Tapescript 44. Listen to 2 people talking about relocation. (p. 57).
Unit 5:
Texts for reading (3). The Sources of Income. Where Do People Put Their Savings in The United States? Consumer credit. Text № 4, 5, 6 for students’ independent work. Obtaining and Using Credit. What Kinds of Credit are Available? How to Establish Credit.
Questions for discussion.
Writing an essay: The kinds of credit.
Listening: New ideas. The services. Tapescript 47. Listen to an advertising agent and a pharmaseutical company manager, discussing what are outsources in their companies. (p. 63).
Unit 6:
Texts for reading (2). Inflation. Inflation and Business.
Questions for discussion.
Writing an essay: The concept of the demand inflation.
Listening: New ideas. The company’s outsources. Tapescript 47. Listen again for the reasons why the services are or are not outsources. (p 63).
Unit 7:
Texts for reading (3). Economic Stability and Business Cycles. Import-Export. Marketing Management. Text № 4 for students’ independent work. Advertising.
Questions for discussion.
Writing an essay: The phases of the business cycle.
Listening: Training. Tapescript 66. Listen to a sales director, speaking with different colleagues. (p 91).
ТЕМА 5. Контроль усвоения знаний. TEST 3 (модули 9,10)
ТЕМА 6. Повторение основных моментов пройденного материала за курс обучения
Практическая работа
Самостоятельная работа
5.10.5 Практические задания:
Чтение текстов.
Вопросы для дискуссии.
3.Задания после аудирования.
4. Выполнение теста 3 (модули 9, 10)
Выходной контроль
1. Опрос.
2. Тест 3 (модули 9,10).
…
ЭКЗАМЕН
Экзамен проводится в устной и письменной формах по билетам. Экзаменационный билет может содержать как теоретический, так и практический вопросы.
Образец билета на экзамен по практическому курсу «Иностранный язык».