Swot analysis of the eu tourism industry
SWOT ANALYSIS OF THE EU TOURISM INDUSTRY
SUBMITTED BY CHRISTIAN ON WED, 09/30/2015 - 11:38
Strengths
- Existence of attractive tourist destinations such as Paris, Rome, Barcelona, London, Amsterdam
- Culturaldiversity
- High convenience for travel and highly developed tourism facilities
- Tourism as an engine of growth and employment
- Adequate resources to create high quality products
- Strong distribution network with different contacts with customers
- Variationinsupply
- Existence of strong accommodation facilities and tour operators
- Stability and safety of Europe as a tourism destination
- Wide range of large and small festivals and events
- Niche products particularly heritage and culture
Weaknesses
- Highly seasonal use of facilities and labour
- The age ratio is older than other regions in the world
- Highturnoverofstaff
- Unattractive marketing strategies of tourist destinations in Europe
- Inefficient quality of services in Europe compared to other regions in the world
- Insufficient co-ordination of value chain
- Low innovation and lack of regular and high quality statistics
- Insufficientmanagerialskills
- Inflexibility to cope with changes in tourism demand
- Lowlabourproductivity
Opportunities
- Integratedwebmarketing
- Potential tourism marketing budget increase when combined in EU and national levels
- Culturaltourismpotential
- Growing income levels in developing countries
- Changesanddevelopmentin ICT
- Demographic change (growing middle and older age market)
- Increasingimportanceofenvironmentalconcerns
- Potentialdemandforinnovativeproducts
- Develop rural experiences and unusual venues to attract new audiences in leisure and business markets
- Encourage more characterful serviced accommodation and a unique range of local dining facilities.
Threats
- Too much focus on marketing, not enough on product development
- The effects of visa restrictions on touristic mobility
- Fragmentednatureoftourismtrade
- Highlevelsofglobalcompetition
- Lackofappropriateeducationalprogrammes
- Existence of low cost business models in many enterprises
- Bureaucraticdifficultiesinregulatoryframework
- Insufficientaccesstofinance
- The sensitive characteristic of tourism (in case of economic crisis or slow down)
- Globalwarmingandclimatechange
SWOT-анализ в туризме
29 Авг 2014 | Автор: Наташа | Комментариев нет »
Анализ сильных и слабых сторон предприятия - это очень важное направление его деятельности. Метод SWOT-анализа способен эффективно помочь в этом процессе, поэтому его используют предприятия во всем мире. SWOT - аббревиатура от: Strengths - сильные стороны, Weaknesses - слабые стороны, Opportunities - благоприятные возможности, Threats - угрозы. Данный метод настолько универсален, что способен принести большую пользу при анализе и слабых, и сильных сторон туристского региона и страны. Рассмотрим, как SWOT-анализ применяется при анализе туристского региона.
Качественный анализ перспектив туристского региона проводится с целью изучения названных выше сторон деятельности, открывающихся возможностей и надвигающихся угроз. Сильные и слабые стороны туристского региона должны оцениваться в контексте его конкурентоспособности. SWOT-анализ помогает прояснить обстоятельства, в которых развивается туристский регион, сбалансировать действие внутренних сильных и слабых сторон с действием благоприятных возможностей и угроз. Такой анализ помогает определить не только возможности региона, но и все доступные преимущества перед конкурентами. *Ниже приведены примерные группы вопросов для проведения SWOT-анализа туристского региона. Первые две группы вопросов относятся к внутренним факторам (анализируются сильные и слабые стороны). Вторая группа вопросов касается внешних факторов (благоприятные возможности и угрозы).
При составлении вопросников для применения SWOT-анализа нужно учитывать, что слишком длинные списки отвлекают внимание от главного - от того, что действительно важно.
SWOT-анализ помогает выявить ключевые факторы успеха (КФУ), т.е. сильные и слабые стороны региона, которые в наибольшей степени способствуют успеху его туристской деятельности.
Итак, на первом этапе проводится анализ по следующим блокам примерных вопросов.
Внутренние факторы
Сильные стороны:
- наличие достаточных природных ресурсов (пляжи, леса, горы);
- состояние экологии;
- погодные факторы;
- наличие достаточных или уникальных культурно-исторических ресурсов;
- наличие инфраструктуры и уровень ее развития;
- наличие достаточных финансовых ресурсов;
- наличие хороших конкурентоспособных навыков;
- существует ли хорошая репутация региона у потребителей;
- является ли данный регион лидером на туристском рынке;
- имеет ли регион хорошо продуманную стратегию в сфере туризма;
- имеет ли регион собственные технологии в туризме и какого качества;
- существуют ли преимущества в стоимости на туруслуги;
- есть ли преимущества перед конкурентами в сфере туризма, какие;
- существует ли в регионе способность к инновациям в сфере туризма;
- существует ли возможность для развития экологического туризма;
- существует ли возможность для развития лечебно-оздоровительного туризма;
- прочее.
Слабые стороны:
- отсутствие стратегического направления;
- аутсайдерское положение на туррынке;
- наличие устаревших технологий (например, технологии лечения на курортах);
- низкий уровень прибыли вследствие...
-- неудовлетворительный уровень менеджмента;
- плохой контроль за исполнением распоряжений;
- проигрыш конкурентам;
- отсталость в инновационных процессах;
- малое разнообразие предлагаемых туров;
- плохая материальная база;
- малое количество отелей;
- имидж на туристском рынке неудовлетворительный;
- слабые маркетинговые навыки у обслуживающего персонала на предприятиях турбизнеса;
- отсутствие достаточного финансирования проектов в области туризма;
- прочее.
Внешние факторы
Благоприятные возможности:
- работа с дополнительными группами потребителей;
- внедрение на новые туристские рынки или сегменты рынка;
- расширение спектра продуктов (туров, гостиничных услуг) для удовлетворения более широкого круга потребителей;
- дифференцированность туристской продукции;
- способность региона быстро перейти к более выгодным стратегическим группам;
- уверенность в отношении регионов-соперников;
- быстрый рост рынка;
- прочее.
Угрозы:
- появление новых конкурентов;
- увеличение объема продаж аналогичных туров или услуг, предлагаемых регионами-конкурентами;
- медленный рост рынка;
- неблагоприятная налоговая политика в области туризма со стороны государства;
- изменение нужд и вкусов туристов-потребителей;
- прочее.
SWOT Analysis
Business SWOT Analysis
What makes SWOT particularly powerful is that, with a little thought, it can help you uncover opportunities that you are well-placed to exploit. And by understanding the weaknesses of your business, you can manage and eliminate threats that would otherwise catch you unawares.
More than this, by looking at yourself and your competitors using the SWOT framework, you can start to craft a strategy that helps you distinguish yourself from your competitors, so that you can compete successfully in your market.
How to Use the Tool
Originated by Albert S Humphrey in the 1960s, the tool is as useful now as it was then. You can use it in two ways – as a simple icebreaker helping people get together to "kick off" strategy formulation, or in a more sophisticated way as a serious strategy tool.
Tip:
Strengths and weaknesses are often internal to your organization, while opportunities and threats generally relate to external factors. For this reason, SWOT is sometimes called Internal-External Analysis and the SWOT Matrix is sometimes called an IE Matrix.
To help you to carry out your analysis, download and print off our free worksheet, and write down answers to the following questions.
Strengths
· What advantages does your organization have?
· What do you do better than anyone else?
· What unique or lowest-cost resources can you draw upon that others can't?
· What do people in your market see as your strengths?
· What factors mean that you "get the sale"?
· What is your organization's Unique Selling Proposition (USP)?
Consider your strengths from both an internal perspective, and from the point of view of your customers and people in your market.
Weaknesses
· Whatcouldyouimprove?
· Whatshouldyouavoid?
· What are people in your market likely to see as weaknesses?
· What factors lose you sales?
Again, consider this from an internal and external basis: Do other people seem to perceive weaknesses that you don't see? Are your competitors doing any better than you?
It's best to be realistic now, and face any unpleasant truths as soon as possible.
Opportunities
· What good opportunities can you spot?
· What interesting trends are you aware of?
Useful opportunities can come from such things as:
· Changes in technology and markets on both a broad and narrow scale.
· Changes in government policy related to your field.
· Changes in social patterns, population profiles, lifestyle changes, and so on.
· Localevents.
Tip:
A useful approach when looking at opportunities is to look at your strengths and ask yourself whether these open up any opportunities. Alternatively, look at your weaknesses and ask yourself whether you could open up opportunities by eliminating them.
Threats
· What obstacles do you face?
· What are your competitors doing?
· Are quality standards or specifications for your job, products or services changing?
· Is changing technology threatening your position?
· Do you have bad debt or cash-flow problems?
· Could any of your weaknesses seriously threaten your business?
Tip:
When looking at opportunities and threats, PEST Analysis can help to ensure that you don't overlook external factors, such as new government regulations, or technological changes in your industry.
Further SWOT Tips
If you're using SWOT as a serious tool (rather than as a casual "warm up" for strategy formulation), make sure you're rigorous in the way you apply it:
· Only accept precise, verifiable statements ("Cost advantage of $10/ton in sourcing raw material x", rather than "Good value for money").
· Ruthlessly prune long lists of factors, and prioritize them, so that you spend your time thinking about the most significant factors.
· Make sure that options generated are carried through to later stages in the strategy formation process.
· Apply it at the right level – for example, you might need to apply the tool at a product or product-line level, rather than at the much vaguer whole company level.
· Use it in conjunction with other strategy tools (for example, USP Analysis and Core Competence Analysis ) so that you get a comprehensive picture of the situation you're dealing with.
Note:
You could also consider using the TOWS Matrix . This is quite similar to SWOT in that it also focuses on the same four elements of Strengths, Weaknesses, Opportunities and Threats. But TOWS can be a helpful alternative because it emphasizes the external environment, while SWOT focuses on the internal environment.
Example
A start-up small consultancy business might draw up the following SWOT Analysis:
Strengths
· We are able to respond very quickly as we have no red tape, and no need for higher management approval.
· We are able to give really good customer care, as the current small amount of work means we have plenty of time to devote to customers.
· Our lead consultant has strong reputation in the market.
· We can change direction quickly if we find that our marketing is not working.
· We have low overheads, so we can offer good value to customers.
Weaknesses
· Our company has little market presence or reputation.
· We have a small staff, with a shallow skills base in many areas.
· We are vulnerable to vital staff being sick, and leaving.
· Our cash flow will be unreliable in the early stages.
Opportunities
· Our business sector is expanding, with many future opportunities for success.
· Local government wants to encourage local businesses.
· Our competitors may be slow to adopt new technologies.
Threats
· Developments in technology may change this market beyond our ability to adapt.
· A small change in the focus of a large competitor might wipe out any market position we achieve.
As a result of their analysis, the consultancy may decide to specialize in rapid response, good value services to local businesses and local government.
Marketing would be in selected local publications to get the greatest possible market presence for a set advertising budget, and the consultancy should keep up-to-date with changes in technology where possible.
Key Points
SWOT Analysis is a simple but useful framework for analyzing your organization's strengths and weaknesses, and the opportunities and threats that you face. It helps you focus on your strengths, minimize threats, and take the greatest possible advantage of opportunities available to you.
It can be used to "kick off" strategy formulation, or in a more sophisticated way as a serious strategy tool. You can also use it to get an understanding of your competitors, which can give you the insights you need to craft a coherent and successful competitive position.
When carrying out your analysis, be realistic and rigorous. Apply it at the right level, and supplement it with other option-generation tools where appropriate.
3) SWOT анализ третий.
SWOT analysis
>> OCTOBER 28, 2011
Meaning of SWOT Analysis
SWOT analysis means strength, weakness, opportunities and threat analysis. In this analysis, first of company identify its strength and weaknesses. On this identification, company finds its opportunities and future threats. This analysis is very useful for planning and decision making. If any organisation finds its all strengths and weaknesses correctly, it is very easy to make a plan which will be helpful for getting opportunities and reducing future risks.
Example of SWOT Analysis
I can give SWOT Analysis example of my organisation. I started my organisation from Jan. 2008. Now, it is reaching its 4th year. Just 2 months after, it will be of 4 years. In this time, I find many my strengths and weakness through SWOT analysis which I am sharing with you.
1. I write what I know. This is my strength. So, I can find more opportunity if I will start to know more things and then write it myself. Yes, I am trying myself to know everything in my field.
2. My main weakness is that I do not know what are my weaknesses. So, when these weaknesses happens, I also faces loss. But, I started new way to find my known weaknesses. One of best way is for me to read and listen what are people are saying about me in my comment box or in my inbox. I am personally thankful all of them.
SWOT Analysis Template
Following SWOT Analysis Template will be helpful for business organisation for making good SWOT Analysis
Issues | Strengths | Opportunities | Weaknesses | Threats | |||
1. Fund | Company has enough fund for investment | Company can start new projects or develop new project with this fund | Noenoughfund | Company can face the risk for repayment of past loan. | |||
2. ROI | Company is gaining high Return on C Product. | Company can develop that C Product. | Company's D product has low return. | Company may suffer loss on D Product. | |||
3. Innovation | If company works with innovation approach, it will be the strength of company | Company can take the share of other company who is not enough innovative. | If company do not care enough on innovation, it can become the major weakness of company | Company can lose the share of market due to lack of innovation. | |||
4. ProductLife | If company's product life is very high, it is very one of best strength of company. | Company can make it as brand of company because it will reduce the cost of customer for buying new product soon. | If company's product life is very less, it is the weakness of company. | Company can lose its brand due to this weakness in the market. | |||
5. Confidence | If its all employees have confidence, it is big strength of company. | Company can get more efficiency from this confidence. | If company's employees have no confidence, it is the weakness of company. | Company may face big cost of training for increasing confidence of employees. | |||
Internalenvironment | |||||||
Strengths (S) | Weaknesses (W) | ||||||
· Excellent sales staff with strong knowledge of existing products · Goodrelationshipwithcustomers · Goodinternalcommunications · Hightrafficlocation · Successfulmarketingstrategies · Reputationforinnovation | · Currently struggling to meet deadlines - too much work? · Highrentalcosts · Market research data may be out of date · Cashflowproblems · Holdingtoomuchstock · Poorrecordkeeping | ||||||
Externalenvironment | |
Opportunities (O) | Threats (T) |
· Similar products on the market are not as reliable or are more expensive · Loyalcustomers · Product could be on the market for Christmas · Customer demand - have asked sales staff for similar product | · Competitorshave a similarproduct · Competitors have launched a new advertising campaign · Competitoropeningshopnearby · Downturn in economy may mean people are spending less |
Swot-анализв туризме
SWOT-анализ — методстратегического планирования, используемый для оценки факторов и явлений, влияющих напроектилипредприятие.АкронимSWOT был впервые введён в1963 годувГарвардена конференции по проблемам бизнес-политики профессором Кеннетом Эндрюсом. Поскольку SWOT-анализ в общем виде не содержит экономических категорий, его можно применять к любым организациям, отдельным людям и странам для построения стратегий в самых различных областях деятельности.
Данный метод на столько универсален, что способен принести большую пользу при анализе слабых и сильных сторон туристскойдестинации. SWOT-анализ позволяет определить причины эффективной или неэффективной работы объекта исследования на рынке. Результатом этого анализа является разработка маркетинговой стратегии.
Все факторы делятся на четыре категории:
Strengths(сильные стороны) - внутренняя характеристика компании, которая выгодно отличает данное предприятие от конкурентов.
Weaknesses (слабые стороны) - внутренняя характеристика компании, которая по отношению к конкуренту выглядит слабой (неразвитой), и которую предприятие в силе улучшить.
Opportunities (возможности) - характеристика внешней среды компании (т.е. рынка), которая предоставляет всем участникам данного рынка возможность для расширения своего бизнеса.
Threats(угрозы) - характеристика внешней среды компании (т.е. рынка), которая снижает привлекательность рынка для всех участников.
На основании последовательного рассмотрения этих факторов принимаются решения по корректировке целей и стратегий предприятия (корпоративных, продуктовых, ресурсных, функциональных, управленческих), которые, в свою очередь, определяют ключевые моменты организации деятельности.
Процедура проведения SWOT-анализа в общем виде сводится к заполнению матрицы, в которой отражаются и затем сопоставляются сильные и слабые стороны предприятия, а также возможности и угрозы рынка. Это сопоставление позволяет чётко определить, какие шаги могут быть предприняты для развития компании и, на какие проблемы необходимо обратить особое внимание.
В отличии от PEST – анализа, который изучает рынок, SWOT-анализ изучает положение анализируемого объекта (бизнес-единицы, территории) на рынке, а также его базовую концепцию или идею. Вместе с тем он позволяет ответить на вопросы:
- Имеет ли территория сильные стороны или отличительные преимущества и использует ли их в своей стратегии? Если не имеет, то какие из возможных сильных сторон могут ими стать?
- Являются ли слабости уязвимыми местами в конкурентной борьбе, и какие из них требуют обязательной коррекции?
- Какие благоприятные возможности дают территории шансы на успех?
- Какие угрозы требуют обязательной мобилизации усилий для принятия стратегических решений?
Следует отметить, что посредством определения сильных и слабых сторон исследуется внутренняя среда, тогда как угрозы и возможности позволяют оценить внешнюю среду объекта исследования. В целом SWOT—анализ позволяет выявить основные конкурентные преимущества территории и опираясь на них сформировать эффективную маркетинговую стратегию развития и продвижения региона.
Преимущества:
-Позволяет оценить текущее состояние дестинации;
-Помогает определить возможности дестинации и преимущества перед конкурентами;
-Дает прогноз будущего развития;
-Рассматривает дестинацию с внешней и внутренней стороны.
Недостатки:
-Будущее развитие региона представлено не комплексно (событийно);
-Не позволяет оценить инвестиционную привлекательность дестинации.
Основные факторы SWOT-анализа приводятся в таблице 1.
Сильные стороны
| Слабые стороны
|
Возможности
| Угрозы
|
http://web.snauka.ru/issues/2015/04/51573
http://feaa.ucv.ro/annals/v5_2008/0036v5-002.pdf
http://www.bedtime.bg/en/pomorie/swot
SWOT ANALYSIS OF THE EU TOURISM INDUSTRY
SUBMITTED BY CHRISTIAN ON WED, 09/30/2015 - 11:38
Strengths
- Existence of attractive tourist destinations such as Paris, Rome, Barcelona, London, Amsterdam
- Culturaldiversity
- High convenience for travel and highly developed tourism facilities
- Tourism as an engine of growth and employment
- Adequate resources to create high quality products
- Strong distribution network with different contacts with customers
- Variationinsupply
- Existence of strong accommodation facilities and tour operators
- Stability and safety of Europe as a tourism destination
- Wide range of large and small festivals and events
- Niche products particularly heritage and culture
Weaknesses
- Highly seasonal use of facilities and labour
- The age ratio is older than other regions in the world
- Highturnoverofstaff
- Unattractive marketing strategies of tourist destinations in Europe
- Inefficient quality of services in Europe compared to other regions in the world
- Insufficient co-ordination of value chain
- Low innovation and lack of regular and high quality statistics
- Insufficientmanagerialskills
- Inflexibility to cope with changes in tourism demand
- Lowlabourproductivity
Opportunities
- Integratedwebmarketing
- Potential tourism marketing budget increase when combined in EU and national levels
- Culturaltourismpotential
- Growing income levels in developing countries
- Changesanddevelopmentin ICT
- Demographic change (growing middle and older age market)
- Increasingimportanceofenvironmentalconcerns
- Potentialdemandforinnovativeproducts
- Develop rural experiences and unusual venues to attract new audiences in leisure and business markets
- Encourage more characterful serviced accommodation and a unique range of local dining facilities.
Threats
- Too much focus on marketing, not enough on product development
- The effects of visa restrictions on touristic mobility
- Fragmentednatureoftourismtrade
- Highlevelsofglobalcompetition
- Lackofappropriateeducationalprogrammes
- Existence of low cost business models in many enterprises
- Bureaucraticdifficultiesinregulatoryframework
- Insufficientaccesstofinance
- The sensitive characteristic of tourism (in case of economic crisis or slow down)
- Globalwarmingandclimatechange
SWOT-анализ в туризме
29 Авг 2014 | Автор: Наташа | Комментариев нет »
Анализ сильных и слабых сторон предприятия - это очень важное направление его деятельности. Метод SWOT-анализа способен эффективно помочь в этом процессе, поэтому его используют предприятия во всем мире. SWOT - аббревиатура от: Strengths - сильные стороны, Weaknesses - слабые стороны, Opportunities - благоприятные возможности, Threats - угрозы. Данный метод настолько универсален, что способен принести большую пользу при анализе и слабых, и сильных сторон туристского региона и страны. Рассмотрим, как SWOT-анализ применяется при анализе туристского региона.
Качественный анализ перспектив туристского региона проводится с целью изучения названных выше сторон деятельности, открывающихся возможностей и надвигающихся угроз. Сильные и слабые стороны туристского региона должны оцениваться в контексте его конкурентоспособности. SWOT-анализ помогает прояснить обстоятельства, в которых развивается туристский регион, сбалансировать действие внутренних сильных и слабых сторон с действием благоприятных возможностей и угроз. Такой анализ помогает определить не только возможности региона, но и все доступные преимущества перед конкурентами. *Ниже приведены примерные группы вопросов для проведения SWOT-анализа туристского региона. Первые две группы вопросов относятся к внутренним факторам (анализируются сильные и слабые стороны). Вторая группа вопросов касается внешних факторов (благоприятные возможности и угрозы).
При составлении вопросников для применения SWOT-анализа нужно учитывать, что слишком длинные списки отвлекают внимание от главного - от того, что действительно важно.
SWOT-анализ помогает выявить ключевые факторы успеха (КФУ), т.е. сильные и слабые стороны региона, которые в наибольшей степени способствуют успеху его туристской деятельности.
Итак, на первом этапе проводится анализ по следующим блокам примерных вопросов.
Внутренние факторы
Сильные стороны:
- наличие достаточных природных ресурсов (пляжи, леса, горы);
- состояние экологии;
- погодные факторы;
- наличие достаточных или уникальных культурно-исторических ресурсов;
- наличие инфраструктуры и уровень ее развития;
- наличие достаточных финансовых ресурсов;
- наличие хороших конкурентоспособных навыков;
- существует ли хорошая репутация региона у потребителей;
- является ли данный регион лидером на туристском рынке;
- имеет ли регион хорошо продуманную стратегию в сфере туризма;
- имеет ли регион собственные технологии в туризме и какого качества;
- существуют ли преимущества в стоимости на туруслуги;
- есть ли преимущества перед конкурентами в сфере туризма, какие;
- существует ли в регионе способность к инновациям в сфере туризма;
- существует ли возможность для развития экологического туризма;
- существует ли возможность для развития лечебно-оздоровительного туризма;
- прочее.
Слабые стороны:
- отсутствие стратегического направления;
- аутсайдерское положение на туррынке;
- наличие устаревших технологий (например, технологии лечения на курортах);
- низкий уровень прибыли вследствие...
-- неудовлетворительный уровень менеджмента;
- плохой контроль за исполнением распоряжений;
- проигрыш конкурентам;
- отсталость в инновационных процессах;
- малое разнообразие предлагаемых туров;
- плохая материальная база;
- малое количество отелей;
- имидж на туристском рынке неудовлетворительный;
- слабые маркетинговые навыки у обслуживающего персонала на предприятиях турбизнеса;
- отсутствие достаточного финансирования проектов в области туризма;
- прочее.
Внешние факторы
Благоприятные возможности:
- работа с дополнительными группами потребителей;
- внедрение на новые туристские рынки или сегменты рынка;
- расширение спектра продуктов (туров, гостиничных услуг) для удовлетворения более широкого круга потребителей;
- дифференцированность туристской продукции;
- способность региона быстро перейти к более выгодным стратегическим группам;
- уверенность в отношении регионов-соперников;
- быстрый рост рынка;
- прочее.
Угрозы:
- появление новых конкурентов;
- увеличение объема продаж аналогичных туров или услуг, предлагаемых регионами-конкурентами;
- медленный рост рынка;
- неблагоприятная налоговая политика в области туризма со стороны государства;
- изменение нужд и вкусов туристов-потребителей;
- прочее.
SWOT Analysis