De amicitiā lupi fabŭla
Asĭnus aegrōtus erat. Filium parvum habēbat. Filius in stabulo aegrōtum curābat. Stabulum clausum erat. Ad aegrōtum asĭnum properant lupi et stabulo appropinquant. Tum unus e lupis ostium stabuli pulsat et clamat: «Aperi, mi aselle! Amīci tui appropinquant». Filius lupis respondet: «Amicōrum verba blanda audio, sed lupos improbos video».
6. Сделайте морфологический разбор частей речи выделенного полужирным шрифтом предложения в вышеуказанном тексте (см. задание № 5).
7. Напишите римскими цифрами: 2, 35, 631, 1655, 70832.
Вариант № 9
1. Разделите слова на слоги и поставьте ударение:
Auctio, auditorium, calumnia, aēr, aera, qui, coepi, causa, fluenta, iudicātus, quod, comitia, senturiāta, adiŭvo, sentio, expello, certum, proelium, dicĕre, laetus, ulciscendi, egeo, acerbĭtātis, ventūra.
2. Проспрягайте в рraesens indicatīvi actīvi следующие глаголы: clāmo, clāmāre 1; dīvido, dīvidĕre 3a.
3. Поставьте глаголы с задания № 2 в повелительное наклонение (утвердительную и отрицательную формы единственного и множественного числа). Образованные формы переведите.
4. Переведите и просклоняйте следующее словосочетание в единственном и множественном числе: convīva altuo.
5. Переведите текст на русский язык:
De bellis
Antīqui Graeci et Romāni bella gerēbant, terras populōrum vicinōrum invadēbant, incolas interficiēbant aut captīvos secum asportābant; victos premēbant. In numero servōrum apud Graecos nec non apud Romānos multi captīvi erant. Nobis autem bella odiōsa sunt. Itaque bella vitabimus, iustitiam atque amicitiam inter popŭlos colēmus, pacem defendēmus. Vita nostra pulchra erit.
6. Сделайте морфологический разбор частей речи выделенного полужирным шрифтом предложения в вышеуказанном тексте (см. задание № 5).
7. Напишите римскими цифрами: 3, 74, 953, 1446, 90728.
Вариант № 10
1. Разделите слова на слоги и поставьте ударение:
Socius, collegium, curia, quae, caelum, poena, calix, callenter, fluenter, fluxi, iudiciālis, sanguis, suum cuique, in iure cessio, comĭtas gentium, album indĭcum, paries, maxĭmus, exspectatio, totā, ocerbĭtas.
2. Проспрягайте в рraesens indicatīvi actīvi следующие глаголы: ōrno, ōrnāre 1; dormio, dormīre 4.
3. Поставьте глаголы с задания № 2 в повелительное наклонение (утвердительную и отрицательную формы единственного и множественного числа). Образованные формы переведите.
4. Переведите и просклоняйте следующее словосочетание в единственном и множественном числе: incŏla solus.
5. Переведите текст на русский язык:
De Cornēlia
Mātrōna Campāna in vīlla Cornēliae, clārae feminae Rōmānae, est et amīcae ornāmenta sua monstrat. Filii Corneliae in schola erant. Mātrōna Campāna Cornēliam interrogat: «Ubi filii tui sunt?». Tum Cornēlia: «Mox hic erunt». Paulo post filii intrant. «Ubi», ‒ inquit, ‒ «erātis, filii?». «In schola erāmus, mox in horto erimus». Cornēlia amīcae filios monstrat et «haec, ‒ inquit, ‒ ornāmenta mea sunt; beāta sum».
6. Сделайте морфологический разбор частей речи выделенного полужирным шрифтом предложения в вышеуказанном тексте (см. задание № 5).
7. Напишите римскими цифрами: 7, 83, 359, 1636, 52815.
Вариант № 11
1. Разделите слова на слоги и поставьте ударение:
Controversia, occasio, calendarium, poena, civis, cantabri, fōcāneus, iudiciaries, quasi, pater familias, auctorĭtas, minuo, heredĭtas, divĭdo, humānus, liběro, appellatio, manumissi, paupertas, tribuo, duplex, milĭtis, disciplīna, exĭgo.
2. Проспрягайте в рraesens indicatīvi actīvi следующие глаголы: pugno, pugnāre 1; sentio, sentīre 4.
3. Поставьте глаголы с задания № 2 в повелительное наклонение (утвердительную и отрицательную формы единственного и множественного числа). Образованные формы переведите.
4. Переведите и просклоняйте следующее словосочетание в единственном и множественном числе: lanista clarus.
5. Переведите текст на русский язык: