Learn, work, finish, study, read, look
VII. Переведите на английский язык, употребляя Present Simple или Present Continuous.
1. Вы часто навещаете своих друзей? 2. что вы пишете? - Мы пишем слова урока 7. 3. Они часто пишут диктанты? 4. Я хожу в свое учреждение каждое утро. 5. Кто стоит у окна? Моя сестра. 6. Во время урока наш учитель обычно стоит у стола.
VII. Подставьте глагол, данный в скобках, в Present Simple или Present Continuous.
1. I (like) to play basketball. 2. Their friends (come) to us tomorrow. 3. She often (wear) black dresses. 4. I (be) fond of fishing. 5. My cousin (have) lunch with me next Sunday. 6. Sometimes we (go) to the seaside. 7. Listen attentively! Tom (to recite) a poem. 8. Be quiet! You (to quarrel) too loudly. Everybody (to look) at you. 9. You (to make) such a terrible noise. What (to do) you? 10. Water (to boil) at 100C.
_____________________
Грамматический материал к контрольной работе №2
1. Предлоги места и направления. Бонк Н.А., Котий Г.А., Лукьянова Н.А. Учебник английского языка. В 2-х ч. Часть 1. – М.: ДеКонт – ГИС., 1996. 637с. §21 стр. 538.
2. Притяжательные местоимения. Там же часть 1, §26 стр. 545, §67 стр. 603.
3. Специальные вопросы. Там же часть 1, § 23 стр. 541.
4. Причастие I. Время Present Continuous. Там же часть 1, §24, 25 стр. 543, §32 стр. 550-551.
5. Время Present Simple (Indefinite). Там же часть 1, §28, 29, 30, 31 стр. 546 - 550.
Контрольная работа №3
I. Поставьте следующие предложения в отрицательную и вопросительную формы.
1. He opened the window before classes. 2. She lived in London five years ago.
II. Напишите предложения в прошедшем времени, добавляя нужное по смыслу обстоятельство времени.
1. My working day lasts eight hours. 2. Do you often get letters from your friends? 3. Does he do well in French? 4. We discuss interesting films. 5. They don’t often stay after classes.
III. Переведите предложения на английский язык.
1. Они были здесь час назад. 2. Его не было дома в среду вечером. 3. Вы были дома в понедельник в 10 часов утра? – Нет, я был в институте. 4. Она была счастлива вчера на своем дне рождения.
IV. Переведите на английский язык.
1. Комната моего друга; 2. комнаты моего друга; 3. комната моих друзей; 4. сын этого инженера; 5. подруга Мэри (Mary); 6. письма наших учителей.
V. Раскройте скобки, употребив глаголы в соответствующем времени.
1. Yesterday (to be) my day off. I usually (to wake up) early on my day off, but sometimes I (not to get up) at once. I (to get up) at eight o’clock yesterday. 2. When you (to have) breakfast yesterday? – I (to have) breakfast at 9 a.m. 3. We usually (to stay) in the country for the weekend, but the weather (to be) bad and we (not to go) to the country tomorrow. 4. I usually (to go) to bed at 11 o’clock. Yesterday my friends (to come) to see me, and I (to go) to bed at midnight. 5. She (not to be) at home now. She (to be) in the library.
VI. Выберите нужное местоимение из данных в скобках.
1. Do you learn (some, any) foreign languages? 2. Has your friend got (some, any) English magazines? 3. I didn’t get (some, any) letters yesterday. 4. Please, take (some, any) German book you like. 5. We don’t get (some, any) time today to discuss this question.
VII. Раскройте скобки, выбрав нужную форму глагола.
1) There (is, are) a large table in my room. 2) There (is, are) three windows in our classroom. 3) There (is, are) a table and four chairs in the room. 4) There (is, are) a blackboard, four tables and five chairs in the classroom. 5) There (is, are) two exercise-books and a text-book on my table.
VIII. Переведите предложения на английский язык, обращая внимание на употребление модального глагола can и его эквивалента.
1. Кто может перевести этот текст? 2. Он не смог нас вчера встретить. 3. не могли бы вы мне помочь? 4. Можно взять на минуту (for a minute) вашу ручку? – Конечно можно. 5. Вы сможете прийти завтра вечером? – К сожалению, не смогу.
IX. Заполните пропуски предлогами, где это необходимо.
1. We are going to have an exam … the 3d … December. 2. We live … a block … flats … the centre … Kirov. Our flat is … the 2d floor. There are 3 rooms … it. 3. My sister plays … the piano well. Some … her friends often come … us to listen … her … the evening. 4. He often worked … the evenings … weekdays and … the morning … his days off. 5. What can you see … the picture?
_____________________
Грамматический материал к контрольной работе №3
1. Время Past Simple (Indefinite). Бонк Н.А., Котий Г.А., Лукьянова Н.А. Учебник английского языка. В 2-х ч. Часть 1. – М.: ДеКонт – ГИС., 1996. 637с. §38-41 стр.555-557.
2. Падежи имени существительного. Там же, часть 1, §42, стр. 557.
3. Оборот there is/ there are. Там же, часть 1, §47, стр. 564 - 567.
4. Модальный глагол can. Там же, часть 1, §48, стр. 567-570.
5. Неопределённые местоимения some, any. Там же, часть 1, §45, стр. 561- 563.
Контрольная работа №4
I. Поставьте вопросы к выделенным словам.
a) They’ve never been to any foreign countries. (2) b) We’ve already seen this newfilm. (2) c) They’ve sent usseveraltelegrams lately. (3)
II. Раскройте скобки, заменяя инфинитив нужной формой глагола.
1. “You (to see) the new picture by Picasso?” – Yes, I (…)” “How you (to like) it?” – “I like it very much”. 2. “You ever (to be) to London?” – “Yes, I (to go) there last year”. 3. “Is mother at home?” – “No, she (not to come) yet. 4. “You (to do) the translation already? You (to begin) it 20 minutes ago. 5. “When you (to come) to Moscow?” – “I (to come) there a week ago”.
III. Переведите предложения на английский язык.
1. Почему вы не знаете этих слов? – К сожалению, я не мог повторить их вчера. 2. Разве вы не были вчера в институте? 3. Если вы не знаете каких-либо слов, я могу вам помочь. 4. Когда мой сын готовит уроки вечером, он делает много ошибок. 5. Я всегда радуюсь, когда получаю письма от своих друзей.
IV. Поставьте предложения в отрицательную и вопросительную формы.
1. I’ll be at home tomorrow morning. 2. The talk will be very interesting. 3. He will remember us. 4. She will be able to go with us. 5. You’ll have to hurry.
V. Переведите предложения.
1. She’s read the book which I advised her to take. 2. The man you want to speak to is coming back tomorrow. 3. The place where I was born is a big city now. 4. I came to Moscow the day my friend left for Novgorod. 5. This is a student you wanted to speak to. 6. I’m going to work at the plant after I graduate from the Institute.
_____________________