Раскройте скобки, употребляя глаголы в Passive Voice.
Ill СЕМЕСТР
Контрольная работа 3
ГРАММАТИЧЕСКИЙ МАТЕРИАЛ
1. Неличная форма глагола Infinitive: форма, функции.
2. Инфинитив в составе сложного дополнения (объектный инфинитивный оборот или сложное дополнение) = Complex Object.
3. Инфинитив в составе сложного подлежащего (субъектный инфинитивный оборот или сложное подлежащее) = Complex Subject и особенности переводa подобных конструкций на русский язык.
4. Правило согласования времен.
5. Виды придаточных предложений. Бессоюзное подчинение придаточных (определительных и дополнительных) предложений.
6. Основные сведения о сослагательном наклонении. Типы условных предложений.
7. Времена группы Perfect Continuous (Progressive).
8. Страдательный залог (Passive Voice) в трех временах всех групп: Indefinite (Simple), Continuous (Progressive), Perfect.
9. Многофункциональность глаголов should и would.
8 Предлоги, предложные конструкции и выражения и их сравнение с русским языком.
9 Словообразование: основные словообразовательные префиксы и суффиксы Образование слов путем конверсии.
Test 3 Variant 1
1. Переведите на русский язык, обращая внимание на Active Infinitive и Passive Infinitive:
1. То play chess was his greatest pleasure.
2. The child did not like to be washed.
3. Isn't it natural that we like to be praised and don't like to be scolded?
2. Переведите на русский язык, обращая внимание на Perfect Infinitive:
1. The child was happy to have been brought home.
2. Jane remembered to have been told a lot about Mr. Rochester.
3. The children were delighted to have been brought to the circus.
3. Переведите следующие предложения на русский язык, обращая внимание на употребление инфинитива:
1. Не was too astonished to speak.
2. To fulfil this task was not easy.
3. I want you to consider the matter at once.
4. Вставьте частицу to перед инфинитивом, где необходимо:
1. I like ... dance.
2. I'd like ... dance.
3. I shall do all I can ... help you.
5. Переведите следующие предложения на русский язык с помощью придаточных определительных предложений:
Образец: The question to be discussed at the meeting is very important. Вопрос, который нужно обсудить на собрании, очень важный.
1. Неге is the text to be translated by tomorrow.
2. The problems to be solved were discussed by the delegates.
3. The parts to be used in the apparatus are to be previously tested.
6. Переведите следующие предложения на русский язык, обращая внимание на сложное дополнение:
1. She always thought him to be right.
2. Every mother wants her child to be happy.
3. I could never understand what made her do that.
7. Замените сложное дополнение в следующих предложениях дополнительными придаточными предложениями. Переведите предложения на русский язык:
Образец: I think this book to be very interesting.
I think that this book is very interesting. - Я думаю, что эта книга очень интересная.
1) I consider this work to be vегy important.
2) Everybody knows him to be a good sportsman.
3) We consider the publication of the collection of documents to be very important.
8. Замените сложноподчиненные предложения простыми, употребив сложное дополнение. Переведите предложения на русский язык:
Образец: I saw that she was making experiments in the laboratory.
I saw her making experiments in the laboratory.-
Я видел, как, она проводила опыты в лаборатории.
1) I believe that you are making much progress in your English.
2) I think that this question is too difficult for me to answer.
3) I consider that he is very good at mathematics.
9. Употребите инфинитив, данный в скобках, в составе сложного дополнения. Переведите предложения на русский язык:
Образец: Не tried to make me (to understand) him.
He tried to make me understand him.- Он пытался заставить меня понять его.
1) They noticed us (to leave) the room.
2) We heard the engineer (to speak) about this experiment.
3) We want this problem (to be solved) with the help of the new method.
4) We asked the engineer (to show) us radio instruments.
5) They wanted the device (to be examined) carefully by experts.
6) We consider this equation (to have) different solutions.
7) We watched them (to install) the equipment.
10. Переведите следующие предложения на русский язык, обращая внимание на сложное подлежащее:
1) Tsiolkovsky is known to have developed the theory of rocket
flying.
2) The experiment was supposed to have been completed.
3) Electric current is known to flow in metal parts.
11. Замените сложноподчиненные предложения простыми, употребив сложное подлежащее:
Образец: It is considered that the programme of experiments has been approved. - The programme of experiments is considered to have been approved.
1) It is said that the delegation has arrived.
2)It is believed that the weather will change.
3) It seems that he has many difficulties in his work.
12. Переведите следующие предложения на русский язык, обращая внимание на форму глагола придаточных предложений:
1) Не said that he had read this book twice.
2) We thought that the results of your work would be better.
3) The boy said that he was only eight years old.
13. Употребите глагол - сказуемое главного предложения и Past Indefinite(Simple) и сделайте соответствующие изменения в придаточном предложении. Переведите предложения на русский язык:
Образец: Не says that he will go to the library.
He said that he would go to the library. - Он сказал, что пойдет в библиотеку.
1) She says that she can read English books in the original.
2) He is sure that he will pass his examinations.
3) We know that our friends went to the South a week ago.
14. Употребите глаголы, данные в скобках, в нужной форме времени и залога, соблюдая правило согласования времен. Переведите предложения на русский язык:
1) She said that she (to know) English very well.
2) We knew that they (to come) to visit us next Sunday.
3) John said that he (to go) away on Wednesday.
15. Преобразуйте следующие предложения из прямой речи в косвенную. Переведите предложения на русский язык:
Образец: Не said, "I will be here at noon".
He said that he would be here at noon. - Он сказал, что будет здесь днем.
1)Mary said. "The train will probably arrive in time."
2) He said, "I have to finish this report by five o'clock."
3) The doctor said, "Mr. Smith will improve quickly."
16. Переведите следующие предложения на русский язык. Подчеркните в придаточных предложениях глаголы в сослагательном наклонении:
1) If he were here now, he would tell us many interesting stories about his trip.
2) If she could, she would certainly help you.
3) Had we known all those facts before, we should have written to you about
Test 3 Variant 2
Test 3 Variant 3
Test 3 Variant 4
Test 3 Variant 5
Test 3 Variant 6
Test 3 Variant 7
Test 3 Variant 8
Test 3 Variant 9
Test 3 Variant 10
Ill СЕМЕСТР
Контрольная работа 3
ГРАММАТИЧЕСКИЙ МАТЕРИАЛ
1. Неличная форма глагола Infinitive: форма, функции.
2. Инфинитив в составе сложного дополнения (объектный инфинитивный оборот или сложное дополнение) = Complex Object.
3. Инфинитив в составе сложного подлежащего (субъектный инфинитивный оборот или сложное подлежащее) = Complex Subject и особенности переводa подобных конструкций на русский язык.
4. Правило согласования времен.
5. Виды придаточных предложений. Бессоюзное подчинение придаточных (определительных и дополнительных) предложений.
6. Основные сведения о сослагательном наклонении. Типы условных предложений.
7. Времена группы Perfect Continuous (Progressive).
8. Страдательный залог (Passive Voice) в трех временах всех групп: Indefinite (Simple), Continuous (Progressive), Perfect.
9. Многофункциональность глаголов should и would.
8 Предлоги, предложные конструкции и выражения и их сравнение с русским языком.
9 Словообразование: основные словообразовательные префиксы и суффиксы Образование слов путем конверсии.
Test 3 Variant 1
1. Переведите на русский язык, обращая внимание на Active Infinitive и Passive Infinitive:
1. То play chess was his greatest pleasure.
2. The child did not like to be washed.
3. Isn't it natural that we like to be praised and don't like to be scolded?
2. Переведите на русский язык, обращая внимание на Perfect Infinitive:
1. The child was happy to have been brought home.
2. Jane remembered to have been told a lot about Mr. Rochester.
3. The children were delighted to have been brought to the circus.
3. Переведите следующие предложения на русский язык, обращая внимание на употребление инфинитива:
1. Не was too astonished to speak.
2. To fulfil this task was not easy.
3. I want you to consider the matter at once.
4. Вставьте частицу to перед инфинитивом, где необходимо:
1. I like ... dance.
2. I'd like ... dance.
3. I shall do all I can ... help you.
5. Переведите следующие предложения на русский язык с помощью придаточных определительных предложений:
Образец: The question to be discussed at the meeting is very important. Вопрос, который нужно обсудить на собрании, очень важный.
1. Неге is the text to be translated by tomorrow.
2. The problems to be solved were discussed by the delegates.
3. The parts to be used in the apparatus are to be previously tested.
6. Переведите следующие предложения на русский язык, обращая внимание на сложное дополнение:
1. She always thought him to be right.
2. Every mother wants her child to be happy.
3. I could never understand what made her do that.
7. Замените сложное дополнение в следующих предложениях дополнительными придаточными предложениями. Переведите предложения на русский язык:
Образец: I think this book to be very interesting.
I think that this book is very interesting. - Я думаю, что эта книга очень интересная.
1) I consider this work to be vегy important.
2) Everybody knows him to be a good sportsman.
3) We consider the publication of the collection of documents to be very important.
8. Замените сложноподчиненные предложения простыми, употребив сложное дополнение. Переведите предложения на русский язык:
Образец: I saw that she was making experiments in the laboratory.
I saw her making experiments in the laboratory.-
Я видел, как, она проводила опыты в лаборатории.
1) I believe that you are making much progress in your English.
2) I think that this question is too difficult for me to answer.
3) I consider that he is very good at mathematics.
9. Употребите инфинитив, данный в скобках, в составе сложного дополнения. Переведите предложения на русский язык:
Образец: Не tried to make me (to understand) him.
He tried to make me understand him.- Он пытался заставить меня понять его.
1) They noticed us (to leave) the room.
2) We heard the engineer (to speak) about this experiment.
3) We want this problem (to be solved) with the help of the new method.
4) We asked the engineer (to show) us radio instruments.
5) They wanted the device (to be examined) carefully by experts.
6) We consider this equation (to have) different solutions.
7) We watched them (to install) the equipment.
10. Переведите следующие предложения на русский язык, обращая внимание на сложное подлежащее:
1) Tsiolkovsky is known to have developed the theory of rocket
flying.
2) The experiment was supposed to have been completed.
3) Electric current is known to flow in metal parts.
11. Замените сложноподчиненные предложения простыми, употребив сложное подлежащее:
Образец: It is considered that the programme of experiments has been approved. - The programme of experiments is considered to have been approved.
1) It is said that the delegation has arrived.
2)It is believed that the weather will change.
3) It seems that he has many difficulties in his work.
12. Переведите следующие предложения на русский язык, обращая внимание на форму глагола придаточных предложений:
1) Не said that he had read this book twice.
2) We thought that the results of your work would be better.
3) The boy said that he was only eight years old.
13. Употребите глагол - сказуемое главного предложения и Past Indefinite(Simple) и сделайте соответствующие изменения в придаточном предложении. Переведите предложения на русский язык:
Образец: Не says that he will go to the library.
He said that he would go to the library. - Он сказал, что пойдет в библиотеку.
1) She says that she can read English books in the original.
2) He is sure that he will pass his examinations.
3) We know that our friends went to the South a week ago.
14. Употребите глаголы, данные в скобках, в нужной форме времени и залога, соблюдая правило согласования времен. Переведите предложения на русский язык:
1) She said that she (to know) English very well.
2) We knew that they (to come) to visit us next Sunday.
3) John said that he (to go) away on Wednesday.
15. Преобразуйте следующие предложения из прямой речи в косвенную. Переведите предложения на русский язык:
Образец: Не said, "I will be here at noon".
He said that he would be here at noon. - Он сказал, что будет здесь днем.
1)Mary said. "The train will probably arrive in time."
2) He said, "I have to finish this report by five o'clock."
3) The doctor said, "Mr. Smith will improve quickly."
16. Переведите следующие предложения на русский язык. Подчеркните в придаточных предложениях глаголы в сослагательном наклонении:
1) If he were here now, he would tell us many interesting stories about his trip.
2) If she could, she would certainly help you.
3) Had we known all those facts before, we should have written to you about
Раскройте скобки, употребляя глаголы в Passive Voice.
Образец: I read newspapers in the evening.-Newspapers are read in the evening.
1. I am sure I (to ask) at the lesson tomorrow.
2. They told me that the new student highly (to speak) of.
3. The hostess said that one more guest (to expect).
18. Переведите на русский язык, обращая внимание на причастия.
1. The boy lay sleeping when the doctor came.
2. The broken arm was examined by the doctor.
19. Переведите на русский язык, обращая внимание на герундий.
1. His father disliked wasting time on such trifles.
2. Avoid making mistakes if you can.
3. The neighbours saved our life by lending us that money.
20.Составьте как можно больше слов, добавляя к основе приставки (un-, mis‑, im-, in-, dis-) и суффиксы (-ful, -ity, -less, -ness, -ment, -able). Используйте словарь. Переведите образовавшиеся слова.
Образец:
help(помогать)
helpful (услужливый),
helpfulness (услужливость),
unhelpful (неуслужливый),
helpless (беспомощный),
helplessness (беспомощность)
1. Possible.
2. Polite.