Use the suitable form of the adjectives given in the brackets.

1. Kate is (young) than Mary. 2. John is the (clever) boy in the class. 3. The weather is (dull) today than it was yesterday. 4. London is one of the (big) cities in the world. 5. This sentence is (difficult) than the first one. 6. My dog is as (good) as yours. 7. His dog is (good) than yours. 8. Her dog is the (good) of the three. 9. The cat is much (happy) in her new home. 10. My cold is (bad) today than it was yesterday. 11. This mountain is the (high) in Europe. 12. This piece of homework is as (bad) as your last one. 13. This piece of homework is (bad) than your last one. 14. This piece of homework is the (bad) you have ever done. 15. Richard is not as (tall) as Tom. 16. Tom is (tall) than Richard. 17. Tom is the (tall) boy in the class. 18. Athens is (far) from London than Rome is. 19. Jack is (rich) than Richard, but I don't think he is (happy) than Richard. 20. Summer is (warm) than winter.

6. Translate into English.

1. Последний поезд прибывает в полночь. 2. Моя старшая сестра на два года старше меня. 3. Этот текст гораздо труднее, чем тот, который мы переводили на днях. 4. Комната хорошая, но всё же не такая хорошая, как мне бы хотелось. 5. Я не так молод, как Вы. 6. Этот мальчик — старший сын моего старейшего друга. 7. Скажите, пожалуйста, где ближайшая остановка авто­буса. 8. Ждите дальнейших распоряжений. 9. Эта проблема не так серьезна, как Вам кажется. 10. Ваша сестра очень талантлива. Пожалуй, самая талантливая из молодых художников. 11. Сибирь – один из самых богатых районов нашей страны. 12. Нам нужен стол поменьше, так как комната неболь­шая. 13. Вам нужны обои посветлее, тогда ваша комната будет не такой мрачной. 14. Я читала обе статьи. Первая значительно заниматель­нее второй. 15. Ей столько же лет, сколько мне, хотя она и выглядит значительно моложе. 16. Чем внимательнее Вы будете выполнять задания, тем успешнее будет ваша учеба. 17. Чем труднее задача, тем больше времени занимает её решение.

7. Choose the proper adverb to com­plete the sentences.

1. It is raining …

2. He can speak Spanish …

3. Don’t cut yourself. Use the knife …

4. Sorry, I don’t understand you. Can you speak …?

5. Modern cars go very …

6. During the war my grandmother worked very ...

7. If you get up …, you’ll have a successful day.

8. My kids never make noise, they usually play …

9. It’s very hot today. The sun is shining …

10. She moves like a cat: very …

fast (быстро) / early (рано) / gracefully (грациозно) / quietly (тихо) / heavily (сильно, тяжело) / carefully (осторожно) / brightly (ярко) / fluently (бегло) / hard (много, тяжело) / slowly (медленно)

8. Choose between the adverb and the adjective given in brackets to com­plete the sentences.

1. The bus moved very … (slow/slowly) and I arrived home late. 2. Miss Jones ran … (quick/quickly) to the chemist’s. 3. I’m afraid I wrote the test very … (bad/badly). 4. She drives the car quite … (good/well). 5. Dad looked at me … (angry/angrily). 6. Mr. Potter was … (deep/deeply) touched by our greetings. 7. We … (hard/hardly) know each other. 8. The Internet is … (wide/widely) used all over the world. 9. Hurry up, kids! It’s … (near/nearly) midnight. 10. The police officer examined the car … (close/closely).

Unit 5.

ЧИСЛИТЕЛЬНОЕ (THE NUMERAL)

Числительныеобозначают количество или порядок пред­метов и делятся на количественныеи порядковые.
Количественныечислительные обозначают количество и отвеча­ют на вопрос how many?сколько? – one – один, five – пять и т. д.

Порядковыечислительные обозначают порядок предметов и от­вечают на вопрос which?который?

В числительных от 21 до 99, если вторая цифра не ноль, оба слова пишутся через дефис: twenty-one – двадцать один, twenty-five – двадцать пять, thirty-two – тридцать два, fifty-eight – пятьдесят восемь.

Числительные

количественные     порядковые
1 – 12 13 – 19 (-teen) 20 – 90(-ty)  
1 – one     1 – the first
2 – two   20 – twenty 2 – the second
3 – three 13 – thirteen 30 – thirty 3 – the third
4 – four 14 – fourteen 40 – forty 4 – the fourth
5 – five 15 – fifteen 50 – fifty 5 – the fifth
6 – six 16 – sixteen 60 – sixty 13 – the thirteenth
7 – seven 17 – seventeen 70 – seventy 15 – the fifteenth
8 – eight 18 – eighteen 80 – eighty 20 – the twentieth
9 – nine 19 – nineteen 90 – ninety 21 – the twenty-first
10 – ten     30 – the thirtieth
11 – eleven     40 – the fortieth
12 – twelve     100 – the hundredth


Чтение числительных свыше 100.

100 – a (one) hundred

101 – a (one) hundred and one

125 – one hundred and twenty-five

200 – two hundred

300 – three hundred

1000 – a (one) thousand

1005 – one thousand and five

1235 – one thousand two hundred and thirty-five

2000 – two thousand

5345 – five thousand three hundred and forty-five

В английском языке (в отличие от русского) тысячный, миллионный и т.д. разряд отделяется запятой: 3,235,899 – three million, two hundred and thirty-five thousand, eight hundred and ninety-nine

1,000,000 – a (one) million

1,000,000,000 – a (one) milliard (в Англии); one billion (в Америке).

В отличие от русского языка, числительные hundred, thou­sand, million не принимают окончания множественного числа (-s), когда перед ними стоит количественное числительное, которое явля­ется его определением: three hundred students, five thousand houses, ten million books.

Hundred, thousand и million могут быть и существительными, когда после них употребляется существительное с предлогом of.В этом случае они принимают окончание -s: hundreds of people – сотни людей, thousands of houses – тысячи домов

Чтение дробных числительных



Наши рекомендации