Вставьте артикль, где требуется

Пояснительная записка

Обучение иностранному языку в среднем специальном учебном заведении завершает формирование основ владения иностранным языком, начатое в средней общеобразовательной школе, и закладывает основы практического владения иностранным языком в профессии и основы делового языка.

В результате освоения дисциплины обучающийся должен уметь:

- Общаться (устно и письменно) на иностранном языке на профессиональные и повседневные темы;

- Переводить (со словарём) иностранные тексты профессиональной направленности;

- Самостоятельно совершенствовать устную и письменную речь, пополнять словарный запас;

В результате освоения дисциплины обучающийся должен знать:

- Лексический (1200 – 1400 лексических единиц) и грамматический минимум, необходимый для чтения и перевода (со словарём) иностранных текстов профессиональной направленности.

Методические указания

Выполнение контрольных работ предусматривает самостоятельное изучение студентами профессионально направленной лексики и грамматического материала по темам: Артикль. Имя существительное; единственное и множественное число имен существительных. Местоимения. Имя прилагательное; степени сравнения имен прилагательных. А так же ставит своей целью дальнейшее совершенствование навыков чтения и перевода текстов средней трудности с помощью словаря.

Вариант контрольной работы распределяется по списку.

Контрольная работа выполняется в отдельной тетради с двухсторонними полями.

Задания выполняются в последовательности, указанной в методических указаниях.

Контрольная работа должна быть представлена преподавателю иностранного языка за две недели до начала лабораторно-экзаменационной сессии. Если работа не зачтена, она должна быть переделана полностью или частично и вновь представлена преподавателю с пометкой «повторно».

Использованная литература:

1) Учебник английского языка, автор Н.А. Бонк. Москва, 2013г.

2) Учебник «Английского языка для деловых людей». Автор С.Н Любимцева, Москва, 2013г.

3) Бизнес-курс английского языка. автор И.С. Богацкий, Киев 2013г.

4) Английский язык для экономистов. автор Н.М. Дюканова, 2014г.

Задания для контрольной работы

для студентов заочного отделения специальности 38.02.05 Товароведение и экспертиза качества потребительских товаров

Вариант 1

Вставьте артикль, где требуется

1. What … fine day it is today!

2. This … pencil is broken.

3. This is … tree. …tree is green.

Поставьте предложения во множественном числе и переведите.

1. This is a star. 2. This is a boy. 3. This is a baby. 4. There was a fish in the net. 5. That is a flower. 6. That is a bookshelf. 7. Is this a sofa? 8. Is this a bookcase? 9. This is a man.

3. Вставьте some, any, или no и переведите:

1. Are there … maps on the wall? No, there aren’t … .

2. If I have … free time, I shall help you.

3. My friend has … children.

Раскройте скобки, употребляя требующуюся форму прилагательного. Переведите предложения.

1. Apples are (cheap) than or­anges. 2. In spring the days are (long) than in winter. 3. It is (cold) today than it was yesterday. 4. The Russian grammar is (difficult) than the English one. 5. The Caucasus are (high) mountains in Europe. 6. Friendship is (strong) than steel. 7. Which of these two performances did you enjoy (much)?

Напишите следующие предложения, выбирая нужную форму местоимения. Переведите предложения.

1. The girl wants to help (her, she) little sister. 2. We met (he, him, his) near the school. 3. ( I, me, my) live in this house. 4. She helps (my, I, me) to do (my, I, me) work 5. My father teachers (me, I, my) to drive a car. 6. Yesterday I meet (my, me) friend and go home with (her, she). 7. He bought (I, me, my) new jeans.

6. Переведите письменно текст профессиональной направленности.

New Concepts & Trends in Merchandising

The latest ideas in merchandising are all about educating and informing your customers about the products you sell once you know what they want. By staying on top of new concepts and trends, it’s easier to change the way you present your products to get the attention of buyers. There are some new trends in merchandising:

Going Digital

To draw shoppers to your store, find ways to use the Internet to give customers information about the products you sell. For instance, offering downloadable circulars and coupons on your website helps customers, since they do much of their planning online before heading to a store to buy, according to market and business analysts IRI. This also helps customers stay within their budget, an ongoing concern for many shoppers. Offering information on your website about seasonal products, special displays, and price reductions is another way to merchandise your goods online.

Visual Trends

A new concept in merchandising involves the use of depth deception to add perspective in store windows and showrooms. For instance, according to the Association for Retail Environments, one such use of depth deception includes erecting a wall with cubbyholes that contain LCD panels on which you show digital images of your products. This allows the store to change the content anytime it wants, especially when it offers special sales or wants to focus on a certain type of merchandise for a day or two or at different times of the day, according to who shops at what time.

Data Collection

Collecting data about your customers is not a new idea, but the use of mannequins with cameras behinds their eyes is definitely a new concept. The cameras rely on facial recognition technology to gather data about the people who stop to view your window display, says the Association for Retail Environments. The information helps you determine how long people look at the display as well as their gender, race and age. Another trend for gathering data about your customers involves using social networking sites to ask customers what they want to see in your store. Posting messages to find out what’s important to them helps you gather merchandising data you can use instantly to make your displays and products more appealing.

Mobile

The trend for using mobile technology merchandising grew from just 3 percent of total ecommerce purchases in 2010 to 11 percent in 2012, according to Business Insider. The latest mobile trends include setting up digital catalogs to showcase products and offering coupons to encourage people to stop and make a purchase in your physical store.

Вариант 2

1. Вставьте артикль, где необходимо:

1 .She has … daughters. Her … daughters are students.

2. My friend has … car. … car is broken.

3…. butter is made of … milk.

2. Поставьте следующие предложения во множественном числе и переведите:

1. That is a mouse. 2. Today we have one lesson . 3. There is a bus near the museum. 4.What is the child’s name ? 5. That isn't a goose. 6. This man is my uncle. 7. It is a sheep. 8. My tooth is white. 9. This shoe is too large for my foot.

3. Вставьте some, any, no и переведите:

1. Have you got … money?

2. I have got … interesting book.

3. We have … English lesson today.

4. Раскройте скобки, употребляя требующуюся форму прилагательного. Переведите предложения.

1. The monkey’s tail is (long) than the mouse’s tail. 2. The elephant is (big) animal. 3. He is the (good) football player in our group. 4. My profession is (interesting) than yours. 5. This book is (expensive) than that one. 6. My English is bad but your English is (bad). 7. She is the (beautiful) girl in our group.

Retail Merchandise Planning

Merchandise planning consists of establishing objectives and devising plans for obtaining those objectives. The planning process normally includes both rupee planning in terms of merchandise budgets and unit planning in terms of merchandise lists. The overall objective of merchandise planning is to satisfy both the customer’s merchandise needs and the retailer’s financial requirements. To attain that objective, the retailer must devise merchandise plans that create an acceptable balance between the merchandise inventories and sales. This inventory to sales balance requires the retailer to plan each merchandise category carefully regarding (1) Inventory investment (2) Inventory assortment and (3) Inventory support. “Inventory investment” involves planning the total rupee investment in merchandise so that the firm can retire its financial objectives. “Inventory assortment” is a planning the number of different product items such as brand, style, size, colour, material, and price combinations that retailer should stock within the particular product line and determining whether this assortment is adequate to meet the merchandise selection needs of the firm’s targeted consumers. “Inventory support” refers to planning the number of units the retailer should have on hand for each product item to meet the sales estimates.

Вариант 3

1. Вставьте артикль, где необходимо.

1. We shall go to … cinema tomorrow.

2. My granny often tells us ... long ... interesting … stories.

3. … cheese is made of … milk.

2. Поставьте следующие предложения во множественном числе. Переведите предложения.

1. This is a watch. 2. My child is playing in the yard. 3. His tooth is white. 4. There is a man and a woman in the street. 5. The cat caught a mouse. 6. This is a shelf. 7. Is this a good box? 8. Is this your dress? 9. This shoe is too large.

3. Вставьте some, any, no или оставьте пропуски незаполненными и переведите.

1. You may take … of my pens.

2. Are there ... any new students in your group?

3. There is … ink in my pen: I can’t write.

4. Раскройте скобки, употребляя тре­бующуюся форму прилагательного. Переведите предложения.

1. Summer is the (hot) season in our country. 2. June is the (busy) month for students. 3. Some peo­ple like autumn (good) than any other season. 4. The (cold) month is January. 5. In summer the days are (long). 6. My flat is (bad) than yours. 7. The streets of the West End are (attractive) than those of the East End

Вариант 4

Вариант 5

1. Вставьте артикль, где необходимо:

1. She has two children.

2. On … table I have … book, two … pencils and … pen.

3. Will you have … cup of … tea?

2. Поставьте следующие предложения во множественном числе:

1. This is a watch. 2. My child is playing in the yard. 3. His tooth is white. 4. There is a man and a woman in the street. 5. The cat caught a mouse. 6. This is a shelf. 7. Is this a good box? 8. Is this your dress? 9. This shoe is too large.

3. Вставьте some, any или по и переведите.

1. There is … cheese on the table, but there is … milk.

2. Is there…paper on your table?

3. There are … old houses in our street.

4. Раскройте скобки, употребляя тре­бующуюся форму прилагательного.

1. It was (bad) cold I ever had. 2. Apples are (cheap) than oranges. 3. (short) month of the year is February. . 4. My profession is (interesting) than yours. 5. This book is (expensive) than that one. 6. My English is bad but your English is (bad). 7. She is the (beautiful) girl in our group.

Вариант 6

1. Вставьте артикль, где необходимо:

1. This is my … table. On … table there is … flower. .

2. I have no … pencil.

3. My … brother is not at … home.

2. Поставьте следующие предложения во множественном числе:

1. This is my box. 2. He has a new pen. 3. This girl is very kind. 4. That painter is a Russian. 5. I saw this woman. 6. The child broke the window 7. The knife was on the table. 8. This flat is very large. 9. Is that boy your brother?

3. Вставьте some, any или по и переведите.

1. There is … ham on the plate.

2. There is … tea in the cup: the cup is empty.

3. There are … people in the garden because it is cold.

4. Раскройте скобки, употребляя тре­бующуюся форму прилагательного.

1.Which is (long) day of the year? 2. Winter is (cold) season. 3. Moscow is (large) than St. Petersburg. 4. My friend's car is not so (new) as my car. 5. Where is it (beautiful), in the mountains or near the sea? 6. A tram is not so (quick) as a bus. 7. Health is (good) than wealth.

Пояснительная записка

Обучение иностранному языку в среднем специальном учебном заведении завершает формирование основ владения иностранным языком, начатое в средней общеобразовательной школе, и закладывает основы практического владения иностранным языком в профессии и основы делового языка.

В результате освоения дисциплины обучающийся должен уметь:

- Общаться (устно и письменно) на иностранном языке на профессиональные и повседневные темы;

- Переводить (со словарём) иностранные тексты профессиональной направленности;

- Самостоятельно совершенствовать устную и письменную речь, пополнять словарный запас;

В результате освоения дисциплины обучающийся должен знать:

- Лексический (1200 – 1400 лексических единиц) и грамматический минимум, необходимый для чтения и перевода (со словарём) иностранных текстов профессиональной направленности.

Методические указания

Выполнение контрольных работ предусматривает самостоятельное изучение студентами профессионально направленной лексики и грамматического материала по темам: Артикль. Имя существительное; единственное и множественное число имен существительных. Местоимения. Имя прилагательное; степени сравнения имен прилагательных. А так же ставит своей целью дальнейшее совершенствование навыков чтения и перевода текстов средней трудности с помощью словаря.

Вариант контрольной работы распределяется по списку.

Контрольная работа выполняется в отдельной тетради с двухсторонними полями.

Задания выполняются в последовательности, указанной в методических указаниях.

Контрольная работа должна быть представлена преподавателю иностранного языка за две недели до начала лабораторно-экзаменационной сессии. Если работа не зачтена, она должна быть переделана полностью или частично и вновь представлена преподавателю с пометкой «повторно».

Использованная литература:

1) Учебник английского языка, автор Н.А. Бонк. Москва, 2013г.

2) Учебник «Английского языка для деловых людей». Автор С.Н Любимцева, Москва, 2013г.

3) Бизнес-курс английского языка. автор И.С. Богацкий, Киев 2013г.

4) Английский язык для экономистов. автор Н.М. Дюканова, 2014г.

Задания для контрольной работы

для студентов заочного отделения специальности 38.02.05 Товароведение и экспертиза качества потребительских товаров

Вариант 1

Вставьте артикль, где требуется

1. What … fine day it is today!

2. This … pencil is broken.

3. This is … tree. …tree is green.

Наши рекомендации