Specific factors training and development
Now you need to identify the specific unique factors of the component training and development. As we have said, it is retraining of personnel, capabilities of information systems, as well as motivation, delegation of authority and compliance with corporate employee personal purposes (see. Table 6.1.).
СПЕЦИФИЧЕСКИЕ ФАКТОРЫ ОБУЧЕНИЯ И РАЗВИТИЯ
Теперь необходимо определить специфические уникальные факторы обучения и развития в данной составляющей. Как мы уже говорили, это переобучение персонала, возможности информационных систем, а также мотивация, делегирование полномочий и соответствие личных целей работника корпоративным (см. табл. 6.1).
RETAINING PERSONNEL
Creating BSC, many organizations are radically modified. In order to achieve the goals of the client component and a component of internal business processes, the company must give a whole new responsibilities to their employees.
ПЕРЕОБУЧЕНИЕ ПЕРСОНАЛА
Создавая ССП, многие организации радикально видоизменяются. Для того чтобы достичь целей, поставленных в клиентской составляющей и составляющей внутренних бизнес-процессов, компания должна дать совершенно новые обязанности своим работникам.
Retraining is considered from two perspectives: the required level of retraining and the percentage of workers who need it. If the required level is low (see. Fig. 6.2, the lower half), it is sufficient to the regular program. In this case, the factor of re-education is not as priorities in the BSC.
Figure 6.2. Indicator of training and development - retraining
Переобучение рассматривается с двух точек зрения: требуемый уровень переобучения и процент работников, нуждающихся в нем. Если требуемый уровень невысок (см. рис. 6.2, нижняя половина), то достаточно обычной программы. В этом случае фактор переобучения не столь приоритетен в ССП.
Features INFORMATION SYSTEMS
Personnel motivation and competency necessary to achieve long-term objectives of the client component and a component of internal business processes. However, this is not enough. If an employee wants to be effective in today's competitive world, it needs comprehensive information on customers, internal processes, as well as the financial implications of its decisions.
Возможности ИНФОРМАЦИОННЫХ СИСТЕМ
Мотивация персонала и его компетентность необходимы для достижения долгосрочных целей клиентской составляющей и составляющей внутренних бизнес-процессов. Однако этого недостаточно. Если работник хочет быть эффективным в современном мире жесткой конкуренции, ему необходима исчерпывающая информация о потребителях, внутренних процессах, а также о финансовых последствиях принятых им решений.
MOTIVATION, AUTHORITY AND PERSONAL GOALS correlating with company strategy
Even qualified staff with access to all relevant information, be able to contribute fully to the success of the company, if there is no motivation and it is not given the freedom to make decisions. This is the third factor component of training and development is focused on the domestic climate of the organization, to create the conditions for the motivation and initiative of employees.
МОТИВАЦИЯ, ПОЛНОМОЧИЯ И СООТНЕСЕНИЕ ЛИЧНЫХ ЦЕЛЕЙ СО СТРАТЕГИЕЙ КОМПАНИИ
Даже квалифицированный персонал, имеющий доступ ко всей необходимой информации, не сможет внести полноценный вклад в успешную деятельность компании, если отсутствует его мотивация и не предоставлена свобода в принятии решений. Это третий фактор составляющей обучения и развития сфокусирован на внутреннем климате организации, создающем условия для мотивации и инициативности работников.
The index number of proposals put forward and implemented
To assess the performance motivated and empowered employees, there are several ways. The simplest of them is widely used - an analysis of the number of suggestions per employee. This indicator encourages all staff to engage in a constant process of improvement of the company. It can be supplemented with a number of proposals adopted or implemented, which attests to their quality, on the one hand, and the fact that these suggestions are valued and taken seriously - on the other.