Content of Organized Educational Activities: English

В классе предшкольной подготовки на 2016-2017 учебный год

Пояснительная записка

Календарно-тематическое планирование составлено на основе программы по подготовке учащихся классов предшкольной подготовки Республики Казахстан в соотвествии с приказом № 391 Министра образования и науки Республики Казахстан от 22 июня 2016 года «О внесении изменений в приказ Министра образования и науки Республики Казахстан от 20 декабря 2012 года № 557 «Об утверждении типовых учебных планов дошкольного воспитания и обучения в Республике Казахстан»».

The aimof English for preschool children is the formation of the basic skills of listening and speaking in English through games and creativity.

To achieve this aim the following objectives should be met:

• prepare sound foundation for successful transition to further study of English in primary school

• create the conditions for communicative and psychological adaptation of young learners to learning English

• develop memory, attention, thinking, and imagination of preschool learners

• expand children’s vocabulary and view through learning new English words.

Strands Learning objectives
Listening 0.L1 begin to recognise simple short instructions for basic classroom routines spoken slowly and distinctly
0.L2 begin to recognise with considerable support a few basic personal questions spoken slowly and distinctly
0.L3 begin to recognise with considerable support simple greetings
0.L4 begin to recognise basic intonation distinguishing questions from statements
0.L5 begin to recognise simple sounds of phonemes
Speaking 0.S1 begin to make basic personal statements
0.S3 pronounce basic words and expressions with some mistakes
0.S4 respond to very basic supported personal questions using short answers
0.S5 begin to produce words in response to prompts
0.S6 exchange short simple greetings
Reading  
Writing  
Use of English 0.UE2 use cardinal numbers 1 – 5 to count
0.UE3 begin to use few colours

Формирование способности «видеть» ситуацию общения, выделять действующих лиц и их отношения друг к другу.

Развитие понимания речи на иностранном языке и умения общаться в типовых этикетных ситуациях: группового (классного) обихода, в игре.

Формирование речевых умений описывать предметный и окружающий мир с употреблением названий цвета, количества, размера, формы, а также с помощью звуков, песен, историй, драматизаций; речевых лексических навыков в изученных образовательных ситуациях.

Обучение эффективному аудированию. Применение упражнений для слушания. Использование записи или высказывания, как фонетического примера и интонации.

Обучение воспроизведению текстов песен, стишков и считалок, называнию предметов ближайшего окружения и постепенного составления простых и коротких высказываний о себе, семье и окружающем его мире, пользоваться речью и жестами.

Воспитание толерантности, уважению и вежливости по отношению к другим людям, а также способности сотрудничества.

Лексико-тематические области: цвета; размер; числа 1-5; члены семьи; игрушки; животные; части тела; одежда; пищевые продукты; способности умственные и физические; эмоциональное состояние и чувства; повседневные действия; торжества и праздники; мир волшебства и сказок,

Ситуации и функции коммуникации: приветствия и прощание (Hello, Hi, Goodbye, See you); просьба и благодарность (Give me ..., please, Come in, please, Thank you); извинение и прощение (I’m sorry, Excuse me, It’s O.K.); пожелания и поздравления (, , Happy Birthday); представление себя и других(I’m ......., My name is ...., This is ..., It’s my mum) ; информация о возрасте (I’m…); исполнение и подача коротких команд (jump, clap your hands, open); названия зверей и предметов (It’s a tiger, This is a ball); информация о месте жительства; описание людей, зверей и предметов (He’s tall, It’s big, It’s blue, It’s got a tail); счёт и использование чисел от 1 до 10; ответы на простые вопросы, касающиеся личности и имущества (Who are you? What’s your name? What’s this? Who’s this? Is it ...? Have you got ...?); выражение чувств и предпочтений (I like..., I love...); выражение эмоционального состояния (I’m happy, I’m sad); ответы на вопросы, ; информация о навыках и способностях (I can jump/I can’t fly); описание повседневных действий (I get up)

Грамматические структуры:

Глаголы:

- be;

- have got;

- can.

- Повелительное наклонение:

- Время Present Simple – ежедневные действия.

Существительные: имена; единственное число; регулярное множественное число;

Прилагательные: цвета, возраст, размер; притяжательные прилагательные: my, your (his, her);

Имя числительное: 1-10.

Местоимения: личные: I, you, she, he, it, we, they; указательные: this, that; вопросительные: what, who, where, when, how;

Предлоги: in, on.

Артикли: a, an, the, артикль нулевой.

English

(for groups /classes with the Kazakh/Russian language of instruction)

Purpose: communicative and personal development and upbringing of preschoolers through foreign language means and development of a foreign language capacity in order to speak English.

Objectives:

- formation of a capability of recognition, distinction of separate phrases, then words and their proper use in conversation and independent phrase building in English;

- formation of the “unity of activity, mind and personality” principle (teaching a whole child), which determines that the child’s personality and mind develops through acting;

- extending the range of using English in collective and individual (play, cognitive, productive, dramatized) activities of children;

- creation of developing language environment understood as a combination of educational situations that arrange the area of use of English, and authentic means, such as games, poems, songs, stories, disks, video- and audiotapes;

Content of Organized Educational Activities: English

Formation of a capability of “seeing” the conversational situation, of distinguishing characters and their relation to each other.

Development of foreign speech understanding and ability to communicate in typical etiquette situations: group (class) practice in play.

Formation of speaking skills: describing things and environments using colours, number, size, shape and through sounds, songs, stories, dramatizations; speaking skills and vocabulary in educational situations previously learnt.

Teaching efficient listening. Use of listening exercises. Use of a record or statement as a phonetic example and intonation.

Teaching how to reproduce lyrics, poems and counting-out rhymes, names of things around and building simple and short statements about the child, child’s family and environment gradually; teaching how to use speech and gestures.

Teaching tolerance, respect and courtesy to other people and cooperating skills.

Vocabulary: colours; numbers 1 to 10; family members; toys; animals; school supplies; class equipment; parts of the body; clothes; food; rooms; household appliances; mental and physical abilities; feelings and emotions; daily routine; weather; transport means; jobs; holidays and celebrations; magic world and fairy tales.

Situations and communicative functions: greetings and farewells (Hello, Hi, Goodbye, See you); requests and thanks (Give me ..., please, Come in, please, Thank you); apologies and forgiveness (I’m sorry, Excuse me, It’s O.K.); wishes and congratulations (Merry Christmas, Happy Birthday); introducing yourself and others (I’m ......., My name is ...., This is ..., It’s my mum); age (I’m…); giving and following short orders (jump, clap your hands, open); names of animals and things (It’s a tiger, This is a ball); place of living; describing people, animals and things (He’s tall, It’s big, It’s blue, It’s got a tail); count and use of numbers from 1 to 10; answering simple questions about person and property (Who are you? What’s your name? What’s this? Who’s this? Is it ...? Have you got ...?); feelings and preferences (I like..., I love...); expressing emotions (I’m happy, I’m sad); answering questions about weather and seasons (It’s raining, It’s spring); skills and abilities (I can jump/I can’t fly); describing daily routine (I get up).

Grammar Structures:

Verbs:

- be;

- have got;

- can.

imperative mood:

- Present Simple Tense – daily routine.

Nouns:

- names;

- singulars;

- regular plurals;

Adjectives:

- colours, age, size;

- possessive adjectives: my, your (his, her);

Numerals: 1-10.

Pronouns:

- personal: I, you, she, he, it, we, they;

- demonstrative: this, that;

- interrogative: what, who, where, when, how;

Prepositions: in, on.

Articles: a, an, the, zero article.

Календарно-тематическое планирование по английскому языку

Наши рекомендации