Модальные глаголы и их эквиваленты
Упражнение 2.
1) Моя сестра умеет водить машину.
2) Вы говорите по-французски?
3) Я не смогу поверить вам, пока вы не покажете мне это письмо.
4) Не могли бы вы открыть окно, мне жарко.
5) Им пришлось повторить эксперимент.
6) Детям запрещено играть со спичками.
7) Я думаю, он не сумеет решить задачу.
8) Он, должно быть , очень устал.
9) Тебе не следовало это делать ( упрёк )
10) Почему Мэри нет на занятиях? Возможно , она заболела.
Упражнение 3
- Он не умеет говорить по-немецки, не так ли?
- Текст не трудный. Ты сможешь перевести его.
- Я не смог выполнить это задание. Было мало времени.
- Разрешите взять ваш зонтик?
- Не могли бы вы помочь мне?
- Можно ли здесь курить?
- Она, возможно, сейчас ждёт тебя на остановке.
- Все должны выполнить это задание.
- Всем пришлось сделать это.
- Посетителям запрещено кормить животных в зоопарке.
- Он должен прийти в 5 часов (мы договорились).
- Тебе надо показаться врачу.
- Ему не надо было делать это. ( не было необходимости )
- Тебе надо посмотреть его. Очень интересный фильм. ( настоятельный совет )
- Не нужно идти в банк. Я дам тебе денег в долг.
КОНТРОЛЬНОЕ ЗАДАНИЕ №4
Для того, чтобы правильно выполнить контрольное задание №4, необходимо усвоить следующий грамматический материал (см. Грамматический справочник):
1. Модальные глаголы CAN, MAY, MUST, NEED, TO HAVE TO, TO BE TO, SHOULD
2. Глагол: видо-временные формы глагола: Past Simple & Past Continuous в действительном залоге.
ВАРИАНТ №1
GRAMMAR
1) Use the appropriate modal verb (can, may, must, need, to have to, to be to):
a)
1. I’m sure, he (сможет)……………………..(to) speak French fluently when he takes this training course.
2. This guide-book (можно купить)……………………………………………… in any shop.
3. Unfortunately, I (не могла)…………………………………… do it without your help.
4. You (нельзя)……………………………………….take pictures here. There is a sign on the wall.
5. At the exam students (нельзя/ не разрешается) …………………………to use the textbooks.
6. You (должны)………………………keep medicines where children can’t get them.
7. It’s a very dangerous affair. You (не нужно)……………………..take risks.
B)
1. I ...................... to wear glasses as my eyesight is very weak.
2. Johnny White …………………. to borrow from Luke Flint at a high interest, for there was no one else in the district who lent money.
3. "Cheating is a very nasty thing,"' said the teacher, "and we ……………………….. to get rid of it.
4. ……………….... take your book? — I am afraid not: I need it.
5. He ………………….. not speak English yet.
6. I have very little time: I ………………………….... go.
7. They …………………….. not go to the park today because they are busy.
8. You ……………………….... read this text: it is easy enough.
C) Give a piece of advice using the modal verb should .
E.g. Her diction is not very good, (to read aloud) She should read aloud.
1. The boy is a little pale, (to play out-of-doors) ……………………………………… .……………………………………………………………………………………..
2. I am afraid you will miss that train, (to take a taxi)…………………………………. ….…………………………………………………………………………………...
2) Put the verb in the correct form of the past (positive, negative or question). Use Past Simple or Past Continuous.
1. I (to see)………………….. Mike when he (to cross) the street.
2. He (to finish)………………… repairing1 his bicycle in the evening yesterday,
3. Kate (not to go)………………….. for a walk yesterday. She (to write) a composition the whole day yesterday.
4. We (to be)…………………………… in a hurry because only twenty minutes (to be) left before the beginning of the performance.
5. I (to play)…………………….. the violin when my friend (to come)……………………………. in. He (to invite)…………………………….. me to the theatre and I (to accept)……………………….. the invitation with pleasure.
6. He (to ring)………………………………….. up his friend and (to ask)……………………… him about the homework,
7. When I (to come)…………………………… to the theatre, my friend already (to wait)…………….. for me.
8. Last Sunday we (to go)……………………………. skiing in the country. There (to be) ……………… already a lot of snow in the fields and we (to enjoy) ………………………..ourselves. We (to ski)………………………… for two hours and a half.
9. The sun (to go)…………………………… down behind the hills when I (to reach)…………………… a village which (to be)……………………………….. only a few miles from the sea. The working day (to be)………………………. over, and the villagers (to come)………………………… home from the fields. Along the road two boys (to drive)………………………………….. cows and sheep in the direction of the village. I (to approach)…………………………….. a group of people standing near the road and (to ask)………………………………… them if I could find a place in the village to spend the night.
3) Write sentences about yourself. What did you do yesterday or what happened yesterday? Use Past Simple or Past Continuous.
1. …………………………………………………………………………………
2. …………………………………………………………………………………
3. …………………………………………………………………………………
4. …………………………………………………………………………………
5. …………………………………………………………………………………
ВАРИАНТ №2
GRAMMAR
1) Use the appropriate modal verb (can, may, must, need, to have to, to be to):
a)
1. You (не следует)……………..………………….believe everything you read in the newspapers.
2. I (не могу)………….…find my wallet.
3. (Можно)………………..I smoke here? – No, you (нельзя)……………………
4. It is so dark. I (не могу)……………………………..find the exit.
5. You (должны)…………………….to be more kind to people.
6. He (не нужно было)…………….…..to take the exams because he has an excellent school-leaving certificate.
7. (Можно)………………………………I speak to the manager
B)
1. The agreement was that if Johnny White could not repay the money he had borrowed, then Luke Flint ……………... to have the right to sell the land.
2. If I don't ring up before six o'clock, then you ................. to go to the concert hall alone and wait for me at the entrance. Is that clear?
3. The planters ……………………. to gather their cotton at once, as they had been warned that heavy rains were expected.
4. What ......................... we see on this map?
5. ……………….... you speak Spanish? — No, unfortunately I……………...
6. At what time ………………….... you come to school?
7. ………………... I come in?
8. You ………………….... not smoke here.
C) Give a piece of advice using the modal verb should
E.g. Her diction is not very good, (to read aloud) She should read aloud.
1. There is no one in. (to try the room next door)………………………….. ………………………………………………………………………………………
2. I have a slight irritation in my throat, (to smoke less)……………………………… ……………………………………………………………………………………..
2) Put the verb in the correct form of the past (positive, negative or question). Use Past Simple or Past Continuous.
1. You (to have)…………………………… supper at nine o'clock yesterday?
2. Rick (to sleep)…………………………….. at eleven o'clock yesterday.
3. When we (to play)…………………………….. in the yard yesterday, it suddenly (to start) raining heavily
4. When I (to open)…………………………………. the door, my friends (to sit) around the table.
5. When you (to begin)…………………………………… doing your homework yesterday?
6. We (to discuss)………………………………… the latest news from three till four yesterday.
7. When I (to read)…………………………………….. the newspaper yesterday, I (to find) an interesting article on UFOs,
8. 12, When they (to sail)……………………………………………… down the river they (to see) a little island.
9. An old man (to say)…………………………………. he would help me to find the road. He (to take)……………………………………………… me to his small cottage at the far end of the street. A fire (to burn)…………………………….. in the stove when we (to enter) the house. One girl of about eighteen (to prepare)…………………………………….. supper in the kitchen while two other girls still (to do)…………………………………….. something in the kitchen garden near the house. The old man (to invite)………………………………… me to have supper with them.
3) Write sentences about yourself. What did you do yesterday or what happened yesterday? Use Past Simple or Past Continuous.
1. ……………………………………………………………………………………
2. ……………………………………………………………………………………
3. ……………………………………………………………………………………
4. ……………………………………………………………………………………
5. ……………………………………………………………………………………
ВАРИАНТ №3
GRAMMAR
1) Use the appropriate modal verb (can, may, must, need, to have to, to be to):
a)
1. He (пришлось)………………………….……………(to) take the documents to the police station.
2. If you (должен) …………………..(to) meet her at 6 o’clock, you (должен)…..…………hurry up
3. He (не сможет)………………………………………….(to) persuade her to accept this offer.
4. You (не нужно было)……………………………have come so early. We begin working at 11.
5. You (должны) ………………………..to pay for the service.
6. They (должны были) ……………………..to meet at the station.
7. He (не сможет)………………………to come because he is ill.
B)
1. "The patient …….... to stay in bed for a few days," ordered the doctor.
2. The child had stomach trouble and ...................... to take castor oil.
3. I told her she …………..... to open the window for a while every day.
4. ………………....I help you with your coat on?
5. ………………... I take this book for a little while? — I am sorry, but I ……………. return it to the library at once.
6. Alec .......................... practice this sound specially, but the other pupils ……………. not: they all pronounce it properly.
7. They ……………………... come at any time they like between ten and twelve in the morning, but they ……………………... not come if they don't want to.
8. ……………….. I go there right now? — Yes, you ………………….....
C) Give a piece of advice using the modal verb should .
E.g. Her diction is not very good, (to read aloud) She should read aloud.
1. TKs child doesn't want to eat soup, (not to give her sweets before dinner)……… …………………………………………… ……………………………………….
2. She makes a lot of spelling mistakes, (to copy passages out of a book)…………… …………………………………………….. ………………………………………
2) Put the verb in the correct form of the past (positive, negative or question). Use Past Simple or Past Continuous.
1. We (not to go)………………………………….. on a tramp last summer.
2. He (to begin)…………………………………… repairing his bicycle in the morning yesterday.
3. What you (to do)………………………….. when your sister (to come)…………………… home yesterday?
4. We (to work)…………………………………… the whole morning yesterday.
5. Mother (to cook)………………………….. dinner at three o'clock yesterday. She (to finish)………… cooking at four o'clock yesterday.
6. You (to watch)……………………………………….. I TV yesterday? - - Yes, we (to watch)………. TV the whole evening yesterday..
7. When I (to come)……………………………. home from school yesterday, my little brother (to sit)… …………………………. on the floor with all his toys around him. He (to play)………………….. with them.
8. I (to tell)……………………….. the boy to put his toys into the box as he (to make)…………………. too much noise.
9. The people in the house (to seem)……………………. to be nice people and we (to have)…………… a friendly talk. After supper my 'new friends and I (to go)………………………… out into the garden. The moon (to shine)………………………………. high in the sky, and the night (to be)………………… warm and beautiful. Along the road two boys (to drive)……………………………… cows and sheep in the direction of the village That evening (to be)………………………….. very pleasant, and I shall remember it for a long time.
3) Write sentences about yourself. What did you do yesterday or what happened yesterday? Use Past Simple or Past Continuous.
1. ……………………………………………………………………………………
2. ……………………………………………………………………………………
3. ……………………………………………………………………………………
4. ……………………………………………………………………………………
5. ……………………………………………………………………………………
ВАРИАНТ №4
GRAMMAR
1) Use the appropriate modal verb (can, may, must, need, to have to, to be to):
a)
1. I (должен был)………………………………………….. come an hour before and prepare everything.
2. You (должны)……………………………. be more careful to your parents.
3. He has been working hard. He (следует)………………………….have a good rest.
4. The refugees (нужна была)………………………….some food and warm clothes.
5. He (вынужден был)……………………….to leave the country.
6. We (нельзя)…………………….be late. It’s a very important meeting.
7. (Сможете) …………………. you ………………………… take part in the future competition?
B)
1. Do you know this man? He ............................ to be our new teacher of history.
2. Who ..................... to go to the library to get the new books? — I was, but I couldn't because I ......... to finish some work at the phonetic laboratory.
3. It is raining. You ……………….. to put on your raincoat.
4. ................. you pronounce this sound?
5. You ……………………. not have bought this meat-we have everything for dinner.
6. …………….... we hand in our compositions tomorrow? — No, you ... not, you …………….. hand them in after Sunday.
7. …………………... John really do this today? — No, he …….... not, he ………... do it tomorrow if he likes.
8. You ....................... not let this cup fall: it ........................... break.
C) Give a piece of advice using the modal verb should .
E.g. Her diction is not very good, (to read aloud) She should read aloud.
1. The dog is afraid of him. (not to shout at the dog)……………………………… ………………………………………………………………………………………
2. The students are unable to follow what I am saying, (not to speak so fast)……… ……………………………………………………………………………………....
2) Put the verb in the correct form of the past (positive, negative or question). Use Past Simple or Past Continuous.
1. When your father (to come)…………………………….. home yesterday? He (to come) home at seven o'clock.
2. He (to repair)……………………………… his bicycle the whole day yesterday.
3. When my father (to come)………………………….. home yesterday, my mother (to make)………… supper
4. Nina (to celebrate)……………………………… her birthday yesterday. Her room looked beautiful, there (to be) many flowers in it. When I (to come)……………………… in, somebody (to play)………… the piano, two or three pairs (to dance)…………………………………..
5. When I (to look)……………..... out of the window, it (to rain)……………… heavily and people (to hurry)……………………….. along the streets.
6. What you (to do)………………………… at seven o'clock yesterday? - - I (to have)…………. supper.
7. When I (to come)……………………… home yesterday, I (to see)……………………. that all my family (to sit)………………………….. round the table. Father (to read)…………………….. a letter from my uncle who (to live)……………………………. in Kiev.
8. Where you (to be)…………………….. yesterday? — I (to be)………………………. at home the whole day. — How strange. I (to ring)…………………………………….. you up at two o'clock, but nobody (to answer)………………………….. — Oh, I (to be)………………………….. in the garden. I (to read)……………………………… your book and (not to hear)………………………….. the telephone.
9. We (to walk)…………………………….. down the street in the direction of Mike's house, when we (to see)……………………….. him in the window of a bus that (to pass)……………………… by. He (to recognize)………………………………. us, too, I but he could not get off as the bus (to be)………… overcrowded. We (to be)……………………….. very sorry that we (to have)…………………… no ; chance to speak to him. But we could do nothing and (to decide)……………………… to go back. At that very moment we (to hear)……………………………… Mike's voice calling us.
3) Write sentences about yourself. What did you do yesterday or what happened yesterday? Use Past Simple or Past Continuous.
1. ……………………………………………………………………………………
2. ……………………………………………………………………………………
3. …………………………………………………………….………………………
4. ……………………………………………………………………………………
5. ……………………………………………………………………………………
ВАРИАНТ №5
GRAMMAR
1) Use the appropriate modal verb (can, may, must, need, to have to, to be to):
a)
1. Young men (должны)…………………………..………………………serve in the army.
2. He (следовало)…………………………… have asked me before taking my bike.
3. We (должны)…………………………pay more attention to her upbringing.
4. Everybody enjoyed his first film, so the new one (должен быть)………………………………..be good.
5. The blouse is very expensive. It (должна)………………………………...cost 4 pounds and not 40.
6. You (нельзя)………………………...work on this device it’s out of order.
7. You (не следовало)……………………………………have used out of date facts to make a report.
B)
1. She ………………………….... to send a telegram because it was too late to send a letter.
2. They decided that she ………………………….. to send them a telegram every tenth day.
3. You ……………………... to learn all the new words for the next lesson.
4. Shall I write a letter to him? — No, you .............................. not, it is not necessary.
5. ..................................... you cut something without a knife?
6. Peter ........................................ return the book to the library. We all want to read it.
7. Why ...................................... not you understand it? it is so easy.
8. …………………………... we do the exercise at once? Yes, you .…………………… do it at once.
C) Give a piece of advice using the modal verb should .
E.g. Her diction is not very good, (to read aloud) She should read aloud.
1. You failed your exam. (to study harder next term)…………………………. ……………………………………………..…………………………………..…..
2. If you want to recover, you ( to follow the doctor's advice.)……………………… ………………………………………………………………………………………
2) Put the verb in the correct form of the past (positive, negative or question). Use Past Simple or Past Continuous.
1. At five o'clock yesterday Helen (to cook)…………………………………. soup.
2. We (to play)…………………………………. badminton from nine till eleven yesterday.
3. Kate (not to go)…………………………….. for a walk yesterday. She (to write)……………………… a composition the whole day yesterday.
4. What you (to do)……………………………. at five o'clock yesterday? — I (to work)……………….. in the library. — I (to be)…………………………….. there, too, but I (not to see)………………… you.
5. Yesterday I (to work)…………………………… at my English from five till seven.
6. It (to rain)……………………………. the whole day yesterday.
7. Where your sister (to be)…………………………… at 3 o’clock yesterday? — She (to be)…………… in her room. She (to do) her homework.
8. We (to be)…………………………….. in a hurry because only twenty minutes (to be)……….……….. left before the beginning of the performance.
9. I (to play)……………………………… the violin when my friend (to come)……………………. in. He (to invite)………………………. me to the theatre and I (to accept)……………………….. the invitation with pleasure.
10. The old man (to invite)………………………… me to have supper with them. The people in the house (to seem)………………………….. to be nice people and we (to have)…………………. a friendly talk. "How funny," one of them (to say)……………………, "I (to go)……………………….. to your place when I suddenly (to see)………………………….. you here. I am so glad to see you." . I (to recognize)……………………………….. him, too. It (to be)………………………… Mike, my old friend from the college. That evening we spent together (to be)…………………………….. very pleasant, and I shall remember it for a long time.
3) Write sentences about yourself. What did you do yesterday or what happened yesterday? Use Past Simple or Past Continuous.
1. ……………………………………………………………………………………
2. …………………………………………………………………………………….
3. …………………………………………………………………………………….
4. ……………………………………………………………………………………
5. ……………………………………………………………………………………
Модальные глаголы и их эквиваленты.
Глаголы can (could), may (might), must, ought, need относятся к группе так называемых модальных глаголов (Modal Verbs). Модальные глаголы не употребляются самостоятельно, а только в сочетании с инфинитивом смыслового глагола.
Они обозначают возможность, способность, вероятность, необходимость совершения действия, выраженного смысловым глаголом. Модальные глаголы в сочетании с инфинитивом смыслового глагола употребляются в предложении в роли составного глагольного сказуемого:
Не can do it himself. Он может это сделать сам.
They may come tonight. Они, может быть, придут сегодня вечером.
Модальные глаголы не выражают конкретных процессов (действий), а показывают лишь отношение говорящего к действию, оценку действия, т. е. возможность, необходимость, предположительность, долженствование, разрешение и т. д.
Модальные глаголы являются недостаточными глаголами (Defective Verbs), так как они не имеют всех форм, какие есть у других глаголов. Глаголы сап и may имеют формы настоящего и прошедшего времени: can — could, may — might, глаголы must, ought и need — только форму настоящего времени.
Модальные глаголы имеют ряд формальных отличительных особенностей.
ОТЛИЧИТЕЛЬНЫЕ СВОЙСТВА МОДАЛЬНЫХ ГЛАГОЛОВ | |
Не имеют окончания —s в 3-м лице единственого числа настоящего времени. He can do it. He may take it. He must go there. He ought to help him. Need he do it? | |
Не имеют неличных форм (инфинитива, герундия и причастия) | |
Не употребляются как отдельный член предложения - простое глагольное сказуемое, но только в сочетании с еще одним, не модальным, глаголом в форме инфинитива без частицы to (кроме ought и иногда need), образуя составное глагольное сказуемое. I must go there. Я должен пойти туда. You needn’t do it. Вам не нужно делать этого. Но: You ought to help him. Вам следовало бы помочь ему. | |
Вопросительная и отрицательная формы модальных глаголов образуются без вспомогательного глагола: в вопросительных предложениях модальный глагол ставится перед подлежащим, в отрицательных — после него ставится отрицание not. Can you do it? May I take it? Must he go there? Ought he to help him? Need he do it? He ought not to help him. He need not do it. | |
Не имеют формы прошедшего времени (кроме can — could, may — might) и аналитических форм (будущего времени, продолженного вида, перфектных форм и форм страдательного залога). В случае необходимости вместо отсутствующих форм используются эквиваленты модальных глаголов |
Must
Глагол must употребляется:
1. Для выражения долженствования, необходимости произвести действие в настоящем или будущем. Самый “сильный” из модальных, означает ОБЯЗАТЕЛЬНОСТЬ выполнения действия
I must go. Мне надо идти.
2. Для выражения запрещения в отрицательном предложении. Переводится как НЕЛЬЗЯ
You mustn't do it. Нельзя этого делать.
3. Для выражения вероятности какого-либо действия, предположения.
He must have read this book. Он, вероятно, читал эту книгу.
2. Для обозначения настоятельного совета, рекомендации.
You must come and see my new flat. Ты должен придти посмотреть нашу новую квартиру.
To have (to)
Глагол to have (to) употребляется в сочетании с инфинитивом с частицей toдля выражения необходимости совершить действие в силу определённых обстоятельств. Соответствует русскому "придётся, пришлось".
It was very dark and we had to stayat home. Было очень темно, и нам пришлось остаться дома. I don't have to stay here. Мне не нужно здесь оставаться.
to be + Infinitive
Сочетание глагола to be с инфинитивом употребляется для выражения необходимости совершения действия в соответствии с предыдущей договорённостью или заранее намеченным планом. Переводится как "должен, должен был" и т.п.
I wasto meet her at 3 o'clock.Я должен был встретить её в 3 часа. They are to begin this work at once. Они должны начать работу немедленно.
Can / could.
Этот модальный глагол имеет две формы:
can– для настоящего времени, could – для прошедшего.
Употребляется он:
1. Для выражения возможности или способности совершения действия. В этом значении переводится как "мочь", "уметь".
She can speak English well but she can't write it at all. Она может (умеет) хорошо говорить по-английски, но совсем неумеет писать.
2. Для выражения разрешения совершить действие (в вопросительных и утвердительных предложениях).
Can we go home ? Можно нам идти ? Yes, you cango. Да, вы можете идти.
3. Для выражения запрета совершить действие, выраженного инфинитивом (только в отрицательных предложениях).
You can't speak at the lessons.На уроке разговаривать нельзя.
3. Для выражения просьбы (в вопросительных предложениях).
Can (could) you give me your dictionary ? Вы не дадите мне свой словарь ?
Форма could употребляется для более вежливого обращения.
To be able to
Сочетание to be able + инфинитив с частицей to является синонимом (эквивалентом) модального глагола can . Для выражения возможности или способности совершения действия.
He is able to help you. Он может помочь вам. He was able to help you. Он смог помочь вам. He will be able to help you. Он сможет помочь вам.
may / might
Этот модальный глагол имеет две формы:
may– для настоящего времени, might – для прошедшего.
Глагол may употребляется для выражения:
1. Разрешения в утвердительных и вопросительных предложениях.
You may go. Ты можешь идти. May I help you ? Разрешите вам помочь.
2. Запрещения в отрицательных предложениях.
You may not come here. Несмей сюда приходить.
3. Предположения, неуверенности в утвердительных и отрицательных предложениях.
It may rain today. Возможно сегодня будет дождь.
Глагол mightупотребляется:
1. В придаточных дополнительных предложениях в соответствии с правилом согласования времён.
She said that he might take her book. Она сказала, что он может взять её книгу.
1. Для обозначения вероятности совершения действия.
He might come. Он, может быть, придёт.
To be allowed to
To be permitted to
Словосочетания to be allowed и to be permitted + инфинитив с частицей to являются синонимами (эквивалентами) модального глагола may .
I am allowed to use this device. Мне разрешено (я могу) использовать этот прибор. He will be allowed to use this device. Ему разрешат.
Shall
Глагол shall выражает обещание, намерение, угрозу, предостережение.
He shall gethis money. Он получит свои деньги. The child shall be punished for it.Ребёнок будет наказан за это.
Глагол shall также выражает запрос относительно дальнейших действий.
Shall we begin ? Нам начинать ?
Should
Глагол should в основном употребляется для выражения настоятельного совета, рекомендации.
You should see a doctor. Вам следует показаться врачу.
Модальные глаголы также употребляются для выражения предположения, степени вероятности определенного события
№ | ГЛАГОЛ | ХАРАКТЕРНЫЕ ОТТЕНКИ ЗНАЧЕНИЯ | ПРИМЕР |
MUST | Предположение, основанное на фактах, знаниях, почти граничащее с уверенностью | He must be at home. Он, вероятно, дома. | |
SHOULD | Предположение, основанное на фактах | They should all be of equal mass. Вероятно, все они имеют одинаковую массу. | |
OUGHT to | Предположение, основанное на фактах | It ought not to be very hard to find that man. Вероятно, найти этого человека будет не очень сложно. | |
WILL WOULD | Предположение, основанное на субъективном мнении говорящего | You′ll have heard of him? Вы, наверно, слыхали о нем? | |
CAN (COULD) | Употребляется главным образом в отрицательных предложениях, выражая, таким образом, предположение о невероятности совершения действия | You can′t really love me, or you wouldn′t hesitate. Ты, на самом деле, не любишь меня, иначе ты бы не колебался. | |
MAY | Предположение о возможности действия, которое может произойти, но может и не произойти | I may have said it. Я мог сказать это (но не сказал). | |
MIGHT | Предположение, в верности которого говорящий не уверен | She might have been thirty-five. Ей тогда было лет тридцать пять. | |
Предположение, не соответствующее действительности | Michael laughed and shouted and sang. He might have been fifteen. Майкл смеялся и кричал, и пел. В тот момент ему было лет пятнадцать. | ||
NEED | Употребляется в отрицательных предложениях в значении предположения о необязательности действия | It needn′t take you very long. Вряд ли это займет у вас много времени. |
Must » 100 %
Can
Should/ought to Уменьшение степени вероятности определенного события
may
might » 10%