Завершите утверждение согласно содержанию текста
In planned economies industries …
Варианты ответов
decide what to produce
consider people’s demands
meet a production target
own natural recourses
22. Тема: Чтение текста с извлечением нужной или интересующей информации (поисковое чтение).
Ответьте на вопрос.
What causes delays and queues for some products?
Consumers’ demands do
Consumers’ decisions do.
Underproduction of some goods does.
Overproduction of some goods does.
23. Тема: Чтение текста с полным пониманием прочитанного.
Определите основную идею текста.
Варианты ответов
Command economies slowly when respond to changes in people’s tastes and fashions which leads to underproduction.
Industries of the planned economies are set out production targets to meet in the five-year plan.
A planned economy when the government takes all important decisions can lead to delays and queues.
A planned economy is a command economy with central planning and direction of the government.
Вариант
I. Выполните следующие лексико-грамматические задания:
1.Тема: Притяжательный падеж имени существительного
Употребите нужную форму притяжательного падежа подчеркнутого имени существительного John – car. Запишите правильный вариант.
Варианты ответов
John’s car
Johns’ car
car John’s
the John’s car
2. Тема: Множественное число имени существительного
Выберите нужную форму существительного a man во множественном числе. Запишите правильный вариант.
Варианты ответов
mans
men
man
men
3. Тема: Существительные исчисляемые и неисчисляемые
Выберите исчисляемое существительное. Запишите правильный вариант.
Варианты ответов
lessons
Literature
Physics
Chemistry
4. Тема: Личные, притяжательные, возвратные, указательные и вопросительные местоимения
Употребите нужное местоимение. Запишите правильный вариант.
I like this bag but I don’t like _______ one.
Варианты ответов
this
that
these
those
5. Тема: Неопределенные местоимения
Употребите нужное местоимение. Запишите правильный вариант.
He bought _______ new books.
Варианты ответов
any
some
much
something
6. Тема: Степени сравнения имени прилагательного
Употребите нужную форму имени прилагательного. Запишите правильный вариант.
Tom is as _______ as Jack.
Варианты ответов
tall
the tallest
taller
more tall
7. Тема: Предлоги места, направления и времени
Употребите нужный предлог. Запишите правильный вариант.
I like to go to the sea _______ September.
Варианты ответов
by
on
in
at
8. Тема: Вспомогательные глаголы to be, to have, to do
Употребите нужную форму вспомогательного глагола. Запишите правильный вариант.
_______ you visit many cities when you were in France?
Варианты ответов
Does
Are
Do
Did
9. Тема: Фразовые глаголы
Употребите нужный фразовый глагол. Запишите правильный вариант.
The old cars _______ for their metal and parts.
Варианты ответов
were broken off
were broken out
were broken down
were broken away
10. Тема: Модальные глаголы, эквиваленты модальных глаголов
Употребите нужный модальный глагол или эквивалент модального глагола. Запишите правильный вариант.
Everyone _______ obey the law.
Варианты ответов
may
must
can
should
11. Тема: Времена группы Indefinite
Употребите глагол в нужном времени. Запишите правильный вариант.
I _______ to give you my address.
Варианты ответов
don’t want
not want
doesn’t want
am not want
12. Тема: Времена группы Continuous
Употребите нужную форму глагола. Запишите правильный вариант.
I _______ at nine o’clock tomorrow.
Варианты ответов
shall not be sleeping
am not sleeping
shall not sleep
don’t sleep
13. Тема: Времена группы Perfect
Употребите нужную форму глагола. Запишите правильный вариант.
We went to the park after we _______ dinner.
Варианты ответов
will have
had had
have had
had
14. Тема: Неличные формы глагола: инфинитив, герундий, причастие настоящего времени, причастие прошедшего времени
Заполните пропуски в предложении соответствующей неличной формой глагола. Запишите правильный вариант.
While _______ the bridge, we saw Mr. Smith talking with an old man.
Варианты ответов
crossed
to cross
crossing
cross
15. Тема: Страдательный залог
Употребите нужную видовременную форму глагола в страдательном залоге. Запишите правильный вариант.
In India the right hand _______ for eating.
Варианты ответов
uses
is being used
is used
used
16. Тема: Будущее время в придаточных предложениях условия и времени
Употребите глагол в нужном времени. Запишите правильный вариант.
He’ll go to the club as soon as he _______ time.
Варианты ответов
have
will have
has
would have
17. Тема: Сложносочиненные и сложноподчиненные предложения
Выберите нужный союз. Запишите правильный вариант.
He isn’t _______ he pretends to be.
Варианты ответов
who
what
that
whether
18. Тема: Словообразование
Выберите нужный суффикс, чтобы образовать слово от предложенного to visit.
Варианты ответов
-ful
-al
-ment
-or
19. Тема: Страноведение
Выберите нужное определение, чтобы закончить предложение. Запишите правильный вариант.
St.Paul’s Cathedral, the greatest monument and Wren’s masterpiece, is situated in … .
Варианты ответов
Oxford
London
Liverpool
Manchester
II. Выполните задания к тексту:
Neoclassical Economics
1. The most remarkable feature of neoclassical economics is that it reduces many broad categories of market phenomena to considerations of individual choice and, in this way , suggest that the science of economics can be firmly grounded on the basic individual subjectively choosing among alternatives.
2. Neoclassical economics began with the so-called marginalist revolution in value theory that emerged toward the end of the nineteenth century. Strictly speaking , neoclassical economics is not a school of thought (in the sense of a well- defined group of economists following a single great master) but more a loose amalgam of subschools of thought ,each revolving around such acknowledged masters as Alfred Marshall in England, Leon Walras in France and Carl Menger in Austria.
3. In England there was established the Cambridge school – a variant of neoclassical economics that stressed continuity with the past achievements of the classical school. In France the general equilibrium school was founded in 1874. This subschool investigated the mathematical conditions under which all markets could be in equilibrium simultaneously. The Austrian subschool focused on the essential problems of economics organization.
4. What these subschools have in common is the importance they attach to explaining the coordinating features of market processes in terms of plans and subjective evaluations carried out by individuals in the market subject to the constraints of technological knowledge, social custom and practice, and scarcity of resources.
20.Тема: Чтение текста с извлечением основной информации (ознакомительное чтение). Запишите правильный вариант.
Определите, какое утверждение соответствует содержанию текста.
Укажите не менее двух вариантов ответа
Варианты ответа:
Neoclassical economics began when economists from Austria, France and England met.
Neoclassical economist subschools have the same leader.
Neoclassical economics is considered to be a school of thought
Neoclassical economics simplified many broad categories of market phenomena.
21. Тема: Чтение текста с извлечением нужной или интересующей информации (поисковое чтение).