Are you good at remembering figures? Try this test and check.

1. According to professional services firm Ernst & Young estimates, the number of rooms belonging to foreign companies is to rise to … by 2020.

a.50,000 b. 61,000 c. 34,466

2. By 2020 the international hotel operators’ presence is planned already in … cities and towns.

a.38 b. 16 c. 54

3. In 2018 the most expected event is The FIFA World Cup which will be held in Russia in …cities and towns

a.16 b. 11 c. 54

4. Now the local branded stock in World Cup 2018 host cities is represented by … rooms.

a.26,129 b. 12,977 c. 34,466

5. Only …rooms are estimated to be required to host the 2018 FIFA World Cup.

a.61.000 b. 50,000 c. 34,466

6. The total cost of building all the hotels will reach more than ….

a.$ 2 billion b. $1 billion c. $3 billion

7. The total branded room stock available in Russia is operated or franchised by … international hotel chains currently presented in the region.

a.25 b. 35 c. 23

8. At the moment the share of the hotels under international brands is almost … times higher than the share of the hotels under national management.

a.2 b. 2.5 c. 3

Choose the best headline for the article.

a. International hotels chains worldwide

b. International hotel chains in Russia

c. International hotel chains in Moscow

Complete the sentences with prepositions.

1. Despite the unstable economic situation and a reduction ____ hotel revenues, international hotel chains will double their presence in Russia ____ the next few years.

2. According ____ professional services firm Ernst & Young estimates, the number of rooms belonging _____ foreign companies is to rise _____ 61,000 _____ 2020.

3. In October 2015 there were 152 hotels _____ international management ____ the total room stock of 34,466 keys operating in the region.

4. It is planned that _____ 2020 the number of hotels _____ international management will increase _____ 118 new properties (23,450 rooms).

5. The total branded room stock available in Russia is operated or franchised _____ 23 international hotel chains currently presented in the region.

6. _____ addition _____ international chains, Russian hotel operators increase their presence in both Russia and abroad.

16. Give the English equivalents of the following expressions.

Несмотря на нестабильную экономическую ситуацию; снижение доходов гостиниц; международные гостиничные сети; общий номерной фонд; под международным управлением; мероприятия международного масштаба; соблюдать требования; доля гостиниц под международными брендами; доля гостиниц в рамках национального управления.

Translate into English.

1.Мировой опыт организации гостиничного бизнеса показывает, что сетевое объединение позволяет достичь наиболее высоких показателей заполняемости отелей и максимальных финансовых результатов. Эти факторы и предопределили основную тенденцию развития российского бизнеса в последние 2-3 года: активное освоение рынка ведущими международными сетевыми игроками и создание национальных гостиничных сетей.

2.По прогнозам EY, к 2020 г. количество гостиниц в РФ под иностранным брендом увеличится почти вдвое - до 270, и они будут расположены в 54 городах.

3.Один из наиболее активных зарубежных игроков на рынке России - компания REZIDOR SAS HOSPITALITY (брэнды Radisson (5*) и ParkInn (3-4*), владеющая 6 отелями в Москве, Санкт-Петербурге, Сочи и Екатеринбурге.

4.Довольно прочно в России обосновалась компания Mariott International (США). В настоящее время компания объединяет более 2700 отелей, размещенных по всему миру, в том числе 6 объектов в Москве, Петербурге и Самаре.

5.Еще один брэнд в гостиничном бизнесе - Kempinski. Под этой маркой сегодня работают два отеля - в Москве и Санкт-Петербурге.

6.После 2000 года в России также стали появляться национальные гостиничные сети. И хотя это явление сегодня еще не стало массовым, уже можно говорить о серьезных успехах отдельных операторов.

7.Одна из наиболее динамично развивающихся гостиничных сетей «российского производства» - «Heliopark Hotel & Resorts», принадлежащая компании «Heliopark Group». На сегодняшний день в ее структуру входят 14 отелей в России. Компания развивает свой бизнес в трех направлениях: бизнес-отели, клубные и курортные.

8.Сеть «AMAKS Grand Hotels», основанная в 2004 году, сегодня объединяет 15 гостинично-развлекательных комплексов, расположенных в российских регионах. Среди приоритетов компании - создание и эффективное развитие национального гостиничного брэнда, ориентированного на массового потребителя.

Moscow hotel market

Vocabulary

Study the vocabulary.

1. to boast - хвастать, гордиться
2. to demolish - сносить, разрушать
3. to estimate estimate estimated - оценивать, прикидывать, подсчитывать приблизительно - оценка, смета, калькуляция - примерный, расчетный,
4. to evolve - развивать, развиваться
5. flexible - гибкий, подвижный, маневренный
6. market market share market scale segment Midscale & Economy   Upscale Upper-Upscale Luxury - рынок - доля рынка - рыночный ценовой сегмент - среднеценовой и экономичный сегмент - сегмент цены выше среднего - высокий ценовой сегмент - люксовый сегмент
7. occupancy full occupancy   occupancy rate - загрузка номерного фонда - 100% загрузка номерного фонда - уровень загрузки номерного фонда
8. guestroom inventory, guestroom stock - номерной фонд
9. to supply supplies supply supply and demand a supplier - поставлять, осуществлять поставки - поставки - предложение - спрос и предложение - поставщик

Translate the sentences.

1.According to Moscow City Government estimates, the current number of tourists visiting Moscow is around 2.9 million per year, and this is estimated to reach 5 million within the next decade.

2.The market of mid-scale and budget hotels has not developed to satisfy the demand of both Russian and foreign middle-class business travelers.

3.Part of the clientele that stays at upscale hotels would move to less expensive properties if supply were offered.

4.Moscow currently boasts 40,373 hotel rooms, with international hotel chains managing 27 percent of the rooms, or 40 hotels.

5.Some of the old Soviet-time hotels have either already been demolished or closed, thus significantly decreasing Moscow’s total room inventory.

6.Alternative solutions for the lodging industry, offered by hostels and private apartments for rent, are increasing their market share.

7.The supply for alternative accommodation is evolving.

8.Hostels and private apartments are making the market more flexible and can easily satisfy changing customer needs.

9.Among the 175 hotels presently open in Moscow, no more than 30 offer Western-style accommodation. These properties are distributed among upper-scale class, mid-scale and economy.

10.While occupancy rates in three-star hotels are almost the same as in the upper-scale, occupancy rates in the budget category are over 80 percent.

11.Budget hotels remain the most affordable tourist accommodation in Moscow and therefore have no difficulty reaching close to full occupancy.

Reading

Наши рекомендации