Task 6. Insert prepositions where necessary.
I study … the Public Administration Academy. It was founded … 1995 … the basis … Personnel Center. The Academy trains specialists … many branches … knowledge. Training is based … scientific principles. The Academy is famous … high standard … education, good level … work and highly qualified specialists. It is equipped … computer classes. Students are trained … four specialties. They specialize … many branches. Such specialties are … great demand … our country. Schooling is free … charge.
Task 7. Replace all the uses of “do” or “get” in the text with more corresponding words.
I have three daughters. The oldest one did (1) a degree in Economics at Birmingham University. She got (2) her bachelor’s degree last year and is now doing (3) some research on taxation laws in different countries. The second daughter is doing (4) a course at Newcastle University. She is doing (5) History. She loves it, though she has to do (6) far too many assignments. My youngest daughter is still at school. She is doing (7) her school-leaving exams in the summer. She’ll go to university next year if gets (8) good enough grades in her exams. She wants to do (9) Sociology and then get (10) a social work qualification. My daughters areallgetting (11) a much better education than I ever had.
Task 8. Make a dialogue, ask your partner about his/her university:
1. The name of your University;
2. its location;
3. the departments at the University (day-time or correspondence);
4. how long the complete course lasts;
5. the number of students at the University;
6. the subjects you study (humanities, technical subjects, sciences);
7. the equipment the University is provided with;
8. the examinations you take and the grants/scholarship you receive;
9. the students’ hostels;
10. what you like and what you don’t like about the University.
WRITING
Translate into English in written form.
Музей истории петербургского кирпича
Музей истории петербургского кирпича основан в СПб ГАСУ в 1991 году. Открытию музея предшествовала 30-летняя работа по обследованию состояния кирпичных конструкций, жилых зданий, промышленных сооружений и памятников архитектуры Санкт-Петербурга. Новая экспозиция, открывшаяся в конце октября 2011 года, включила в себя более 400 образцов петербургской стеновой керамики, выпущенной с начала основания Санкт-Петербурга и до конца XIX века. Также в музее представлены репродукции рисунков и гравюр, отражающих кирпичное производство XVIII-ХIХ вв., размещены фотографии зданий и сооружений, построенных петербургскими архитекторами, работавшими в университете в середине ХIX в.
Сбор экспонатов для музея продолжается и представляет собой разновидность археологии, связанной с изучением строительной керамики. Вновь открыв свои двери для посетителей, музей петербургского кирпича будет интересен как студентам, преподавателям и сотрудникам университета, так и школьникам, учителям, историкам, архитекторам, реставраторам, строителям, краеведам и керамистам. В музее проходят тематические лекции по истории кирпичного производства.
Музей истории СПб ГАСУ
Музей истории Университета начал формироваться с момента основания Училища гражданских инженеров (УГИ, 1832). В послеоктябрьские годы он стал музеем инженерной школы. Великая Отечественная война прервала историю музея, возобновившего работу в послевоенные годы. История ныне существующего музея началась с небольшой выставки о героизме преподавателей, студентов, сотрудников ЛИСИ в годы войны, открытой в апреле 1970 г.
Над созданием новой музейной экспозиции, соответствующей современным условиям и требованиям музейной практики, Совет музея работал в течение года. Музейные собрания включают в себя документальный фонд по истории Университета, фонд фотографий, фонд знамен, вещественный фонд и формирующийся в настоящее время фонд архитектурных проектов.
Сегодня экспозиция и фонды музея повествуют о былом и настоящем Университета, служат основой для тематических и экскурсионных маршрутов, научно исследовательской и просветительной работы по истории Университета, архитектурно-строительной науки и практики, способствуют патриотическому воспитанию новых поколений студентов.
http://www.spbgasu.ru/Universitet/Muzey/
TOPICS FOR DISCUSSION
Some people believe the aim of university education is to help graduates get better jobs. Others believe that there are much wider benefits of university education for both individuals and society. Discuss both views and give your opinion.