Поставить следующие предложения в вопросительную и отрицательную формы
1. She is having an English lesson now.
__________________________________________
__________________________________________
__________________________________________
2. He is laying the table for lunch.
__________________________________________
__________________________________________
__________________________________________
3. we are serving these tables now.
__________________________________________
__________________________________________
__________________________________________
4. Theyarehavingbreakfast.
__________________________________________
__________________________________________
__________________________________________
5. She is serving dinner now.
__________________________________________
__________________________________________
__________________________________________
Задание 3Languageexercises
Алгоритм выполнения задания
Перевести на английский язык
1. В нашей гостинице два ресторана
__________________________________________
2. В нашем ресторане три зала.
__________________________________________
3. В первом зале 6 официантов.
__________________________________________
4. Что есть сегодня на завтрак? Соки, яичница, чай и кофе.
__________________________________________
5. Что есть на закуска? На закуску есть семга и салат из огурцов.
__________________________________________
6. Какие супы есть сегодня? Бульон с пирожком и суп-пюре из помидоров.
__________________________________________
7. Какие вторые блюда есть на обед? На второе есть бифштекс и отварная осетрина.
__________________________________________
8. Что есть сегодня на десерт? Мороженое и фрукты.
__________________________________________
9. Какое пиво есть в ресторане? Светлое и темное.
__________________________________________
10. Что есть сегодня к чаю? Яблочный пирог и блинчики.
__________________________________________
11. Какие кондитерские изделия есть в вашем ресторане? У нас есть шоколадный торт, кексы и булочки с кремом.
__________________________________________
Прочитать и перевести диалог
In a Restaurant Waiter: Good evening. Two for dinner? Boris: Yes, that’s right. Waiter: You can leave your coats here. Boris: Thank you. Where would you like to sit, Natalie? Waiter: Would you like this table by the window? Boris: Yes, that’s nice. Could we see the menu? Waiter: Certainly. Here it is. Shall I give you a few minutes to look at it? Boris: Yes. We’ll order in a few minutes. Boris: Do you want an appetizer? Natalie: Hm. I think I’ll have a shrimp cocktail. I’m crazy about shrimp. What about you? Boris: I’m not sure. I can’t decide. Natalie: Oh, if I were you, I’d have the smoked salmon. You always say you like smoked salmon, and you haven’t had any for a long time. Waiter: Are you ready to order now? Boris: Yes, one shrimp cocktail and one smoked salmon, please. Waiter: What would you like for the course? Boris:I think, meat solyanka. And you? Natalie: Vegetable soup for me. Waiter: What would you like for the main course? Boris: Pork chops with new potatoes. Waiter: What about dessert? Natalie: Fruit salad and a cup of coffee. Boris: Strong tea and apple pie, please. Waiter: Well. | |
Notes
____________________________________________________
ОТЧЕТ
по выполнениюпрактическойработы №4
тема: Еда. Приготовление пищи.
дисциплина: Английский язык
специальность: Технология продукции общественного питания
заочное отделение
курс:
семестр:
выполнил:
проверил:
оценка:
уметь:
- общаться (устно и письменно) на иностранном языке на профессиональные и повседневные темы;
- переводить (со словарем) иностранные тексты профессиональной направленности;
- самостоятельно совершенствовать устную и письменную речь, пополнять словарный запас;
знать:
- лексический (1200-1400 лексических единиц) и грамматический минимум, необходимый для чтения и перевода (со словарем) иностранных текстов профессиональной направленности
Организация и оснащение рабочего места :
Организация безопасных условий учебной деятельности,обеспечение методическими указаниями.
Безопасные условия учебной деятельности
Организация рабочего места
Задание № 1Reading.
Прочитать и перевести текст \
Cook – готовить
Boil– варить
Roast – жарить
Stew – тушить
Vinegar – уксус
Mustard– горчица
Tasteless – безвкусный
Well – to – do – обеспеченный
Peel – чистить от кожуры
Pour– лить
Add– добавлять
Simmer– варить на небольшом огне
Steam – готовить на пару
Stir – мешать
A bowl – глубокаямиска
Meals and Cooking
When we cook, we boil, roast, fry or stew our food. We boil eggs, meat, chicken, fish, milk, water and vegetables. We fry eggs, fish and vegetables. We stew fish, meat, vegetables or fruit. We roast meat or chicken. We put salt, sugar, pepper, vinegar and mustard into our food to make it salted, sweet, sour or simply tasty. Our food may taste good or bad or it may be tasteless.
The usual meals in England are breakfast, lunch, tea and dinner or, in simpler houses, breakfast, dinner, tea and supper.
For breakfast English people mostly have porridge or corn – flakes with milk or cream and sugar, bacon and eggs, marmalade with buttered toast and tea or coffee. For a change they can have a boiled egg, cold ham, or fish.
English people generally have lunch about one o’clock. At lunch time in a London restaurant one usually finds a mutton chop, or steak and chips, or cold meat or fish with potatoes and salad, then a pudding or fruit to follow.
Afternoon tea can hardly be called a meal. It is a substantial meal only in well- to – do families. It is between five and six o’clock. It is rather a sociable sort of thing, as friends often come in them for a chat while they have their cup of tea, cake or biscuit.
In some houses dinner is the biggest meal of the day. But in great many English homes, the midday meal is the chief one of the day, and in the evening there is usually a much simpler supper – an omelet, or sausages, sometimes bacon and eggs and sometimes just bread and cheese, a cup of coffee or cocoa and fruit.